بوناچیچ: قلعه‌نویی بهترین مربی لیگ است : سرمربی تیم فوتبال مس کرمان می‌گوید ...


سرمربی تیم فوتبال مس کرمان می‌گوید لیگ برتر باید 20 تیمی شود. او هنوز به بقای تیمش در لیگ امیدوار است. ایسنا: سرمربی تیم فوتبال مس کرمان می‌گوید لیگ برتر باید 20 تیمی شود. او هنوز به بقای تیمش در لیگ امیدوار است.

لوکا بوناچیچ درباره مسائل مختلفی از جمله آینده‌ مس در لیگ برتر، نظرش راجع به کیفیت لیگ ایران و کمبود جوانگرایی در تیم‌های لیگ برتری صحبت کرد.

سه بازی تا پایان فصل باقی مانده و تیم‌تان تقریبا کمترین شانس را برای بقا دارد...

هنوز روی کاغذ شانس داریم. اگرچه شانس کمتری داریم اما به معجزه اعتقاد دارم و تا آخرین نفس برای ماندن در لیگ می‌جنگیم. تا زمانی که امید باشد تلاش می‌کنیم و در زمان باقی مانده تا آغاز بازی‌های لیگ با قدرت خود را آماده سه بازی باقی مانده می‌کنیم.

به عنوان مربی که چند سال در فوتبال ایران کار کرده است، کیفیت فعلی لیگ را چطور می‌بینید؟

برای من این یک اتفاق عجیب و غریب است که در کشوری مثل ایران با 80 میلیون جمعیت تعداد تیم‌های لیگ برتری فقط 16 تیم است. این کاملا اشتباه است. باید تعداد تیم‌ها 20 باشد که شانس برای به میدان رفتن جوان‌ترها بیشتر شود. به نظر من یکی از دلایل اصلی پایین بودن کیفیت لیگ همین است.

احتمالا این را به خاطر شرایط بحرانی مس در جدول که نمی‌گوئید؟

نه، شما نظرم را پرسیدید و من هم جواب دادم. شاید فردا در فوتبال ایران نباشم. هلند با 16 میلیون جمعیت لیگ 18 تیمی دارد و همین کشور است که هر ساله بازیکنان جوان زیادی را به فوتبال اروپا معرفی می‌کند.

البته کی‌روش به شدت معتقد بود که لیگ ایران باید با تعداد تیم‌های کمتری برگزار شود و این کار هم عملی شد.

به هر حال کی‌روش هم مثل من حق اظهارنظر دارد. باید ببینیم کدام نظر منطقی است. دوست دارم بدانم دلایل کی‌روش برای این حرفش چیست. شما الان نگاهی به تیم‌ها بیندازید. چرا فقط بازیکنان اسمی و مسن در تیم‌ها هستند؟ چرا از جوان‌ها استفاده نمی‌شود؟ من 6 سال اینجا بوده‌ام و 7-8 بازیکن به فوتبال ایران تحویل داده‌ام. بنابراین بیشتر از کی‌روش حق اظهارنظر در این رابطه را دارم. حرف‌هایم را با مدرک می‌زنم. البته کی‌روش هم باید نظر بدهد.

فکر می‌کنید چه تیمی در نهایت قهرمان می‌شود؟ پیش از این گفته بودید با آمدن علی پروین پرسپولیس قهرمان می‌شود.

با توجه به این که در لیگ ایران اتفاقات فوتبالی حرف اول را نمی‌زند و بسیاری از مسائل حاشیه‌ای در نتایج تاثیرگذار است تیم‌ها مرتب جای خود را در صدر عوض می‌کنند. بله من گفتم پرسپولیس قهرمان می‌شود به این خاطر که دایی خیلی خوب کارش را با این تیم شروع کرد و صدرنشین هم شد اما اتفاقات زیادی برای این تیم افتاد، مدیرعاملش عوض و با کلی حاشیه روبه‌رو شد. الان شاید دیگر سهمیه آسیا هم نگیرند. من وقتی نظر می‌دهم که چه تیمی قهرمان می‌شود دیگر به این حاشیه‌ها فکر نمی‌کنم و فقط از نظر فوتبالی می‌گویم. شما ببینید استقلال سه بازیکنش را از دست داده است. کجای دنیا این را دیده‌اید؟ چه زمانی برای میلان، بایرن‌مونیخ و رئال مادرید چنین اتفاقاتی می‌افتد؟ این‌ها مسائلی است که باعث می‌شود نتوانید پیش‌بینی درستی داشته باشید. به همین خاطر الان هم دیگر پیش‌بینی نمی‌کنم.

البته همین استقلالی که می‌گویید هنوز در کورس قهرمانی است.

بله خودتان می‌بینید چقدر شرایط عجیب است اما سرمربی خیلی خوبی دارند. واقعا قلعه‌نویی بهترین مربی لیگ است و به نظر من مربی‌ای است با سبک و سیاق انگلیسی. بیشترین جام را برده و شما نمی‌توانید با آمار و ارقام بجنگید.

دوست دارید به کار در فوتبال ایران ادامه دهید؟

من دوست دارم با جوانان کار کنم. که بازیکن بسازم و فوتبال زیبا بازی کنم. تا پایان فصل هنوز خیلی مانده. 6 سال در این فوتبال کار کردم و اگر بمانم می‌شود 7 سال. برای من فرقی نمی‌کند. همیشه امید داشته‌ام که شرایط بهتر شود. این درست نیست که فقط ضعف‌ها را بگوییم و شاکی باشیم. باید امیدوار باشیم و برای بهتر شدن تلاش کنیم.

تیمی در ایران هست که آرزوی مربی‌گری‌اش را داشته باشید؟

نه برایم فرقی نمی‌کند در کدام تیم باشم. هر پیشنهادی باشد فکر می‌کنم و تصمیم می‌گیرم. مهم برای من کار کردن است.


ویدیو : بوناچیچ: قلعه‌نویی بهترین مربی لیگ است