بورس محتاطانه مثبت شد :   اخبار اقتصادی -  بورس محتاطانه مثبت شد شاخص بورس ...



بورس , بورس تهران , بورس کالا

 

اخبار اقتصادی -  بورس محتاطانه مثبت شد

شاخص بورس تهران در اولین روز معاملاتی هفته به روند آرام و با احتیاط خود ادامه داد و با افزیش 95 واحدی مواجه شد. 

به گزارش ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران که از روز چهارشنبه و همزمان با افزایش قیمت سیمان، روند رو به رشد خود را آغاز کرده بود، امروز نیز با امیدواری نسبت به افزایش قیمت سایر محصولات به روند مثبت خود ادامه داد.
 
به این ترتیب روند آرام و محتاطانه سهامداران در بازار امروز ادامه پیدا کرد و منجر به رشد تنها 95 واحدی شاخص بورس و نزدیک شدن این متغیر به کانال 73 هزار واحدی شد.
 
این در حالی است که ادامه روند مذاکرات هسته ای در 11 تیر ماه موجب کند شدن روند حرکتی شاخص و فرو رفتن سهامداران در فاز احتیاط و انتظار شد با این حال به نظر می رسد که تلاقی دور بعدی مذاکرات هسته‌ای با ماه مبارک رمضان، انتظار برای تغییر شرایط بازار را کاهش داده و پیش بینی می شود که بازار همچنان با جو کنونی به فعالیت خود ادامه دهد.
 
با این حال بازار امروز بورس تهران با غلبه صنعت سیمان به پایان رسید به طوری که این صنعت با برتری تقاضای خرید به کار خود پایان داد و 6 نماد این صنعت در بین 10 صف برتر بورسی قرار گرفت و این صنعت موفق به حفظ اکثر صف های خرید خود شد.
 
به این ترتیب در بازار امروز سرمایه گذاری توکافولاد، سیمان کارون، سرمایه گذاری شاهد و سیمان شرق از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و نیروترانس،گل گهر و معادن بافق بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص داد.
 
همچنین در بازار کم رمق امروز شرکتهای نفت و گاز پارسیان، سیمان فارس و خوزستان، فولاد مبارکه، ایران خودرو بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشتند در مقابل شرکتهای چادرملو، پالایشگاه بندرعباس و ملی مس با افت قیمت خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.
 
علاوه بر این در پایان معاملات امروز با ایجاد فشار فروش بر نماد چادرملو و تشکیل صف عرضه، شاخص کل با کاهش رشد به کمتر از 100 واحد روبرو شد و جمعی از نمادهای مطرح در صنایع فلزی، نفتی و بانکی اثر مثبت نسبتا ناچیزی بر شاخص بورس گذاشتند.
 
به این ترتیب در بازار اولین روز هفته 237 میلیون سهم به ارزش 72 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 348 هزار میلیارد تومان رسید. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو : بورس محتاطانه مثبت شد