بورس تهران نفس کشید : سومین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته ...


سومین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته با افزایش محتاطانه شاخص کل به پایان رسید. خبرگزاری ایسنا: سومین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته با افزایش محتاطانه شاخص کل به پایان رسید.

امروز - دوشنبه- بورس اوراق بهادار تهران بعد از دو روز که روند منفی را دنبال می کرد دوباره به فاز مثبت بازگشت و توانست 44 واحد شاخص کل را تقویت کند.

تالار شیشه‌ای امروز با افزایش و کاهش‌های بسیار زیادی همراه بود به طوری که از ابتدای شروع معاملات بورس با رشد 53 واحدی رو به رو شد، اما در ادامه روند معاملات تا مقدار 76 هزار و 415 واحد افت کرد.

این موارد تنها فراز و فرودهای بازار امروز نبودند چرا که در ادامه معاملات شاخص کل بورس تهران به مقدار بیشینه امروز یعنی 76 هزار و 463 واحدی رسید و سپس دوباره با افت و خیزهایی همراه شد تا در پایان معاملات شاخص کل رقم 76 هزار و 431 واحدی را تجربه کند.

اما شاخص هم وزن در معاملات امروز 29 واحد افت کرد و به مقدار 13 هزار و 832 واحد رسید.

ارزش معاملات امروز به بیش از 180 میلیارد و 108 میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن 775 میلیون و 621 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 57 هزار و 903 نوبت معامله بود.

بانک پاسارگاد پتروشیمی جم کشتیرانی جمهوری اسلامی از جمله نمادهایی بودند که به روند مثبت شاخص امروز کمک کردند و در مقابل نماد شرکت های پالایش نفت اصفهان، صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس کفه منفی ترازو را سنگین تر کردند.

در معاملات امروز تالار شیشه ای پتروشیمی آبادان، سیمان بهبهان، سرمایه گذاری اعتبار ایران و فراورده های نسوز پارس بیشترین افزایش قیمت را داشتند. در مقابل شرکت های دارویی لقمان، فروسلیس ایران و لامپ پارش شهاب شاهد بیشترین کاهش قیمت بودند.

پتروشیمی شیراز لیزینگ ایران، حق تقدم شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور، داروسازی لقمان، صنایع لاستیکی سهند، داروسازی ابوریحان، شیمی دارویی داروپخش، نفت پارس و کاشی و سرامیک الوند بازگشایی شدند.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های باما،موتورسازان تراکتورسازی ایران،کشاورزی و دامپروری مگسال، ریخته گری تراکتورسازی ایران، مجتمع فولاد خراسان و کشت و صنعت چین چین متوقف شدند.


ویدیو : بورس تهران نفس کشید