به کسانی که تازه مادر شده اند کمک کنید! : مادرانی که به تازگی زایمان کرده اند، ...



تازه مادر , رابطه با مادر زن خود را بهتر کنید , نهال را تازه غرس کردیم صبر کنید با d8 b

مادرانی که به تازگی زایمان کرده اند، مجبورند وقت زیادی را صرف نگهداری از نوزاد کنند

 

برای اینکه بدانید دوستتان که حالا صاحب فرزند دوست داشتنی شده اما زمان و انرژی کافی برای انجام بسیاری از کارهایش ندارد، چه چیزهایی را به عنوان غذا دوست دارد باید با او صحبت کنید.


اگر به دوستی که اخیرا صاحب فرزند شده بگویید که «چه کاری می توانم برایت انجام دهم؟» شک نداشته باشید یکی از دلچسب ترین جملاتی را برایش به زبان آورده اید که در این روزهای سخت آرزوی شنیدنش را دارد. به طوریکه مادرانی که به تازگی زایمان کرده اند و مجبورند وقت زیادی را صرف نگهداری از نوزاد و شیر دادن به او کنند معمولا زمان و انرژی کافی برای رسیدگی به کارهای خانه را ندارند. به همین دلیل یا آنقدر خسته هستند که نایی برای درخواست کمک ندارند و یا در بسیاری از موارد خجالت می کشند که از دوستانشان طلب کمک کنند.

حالا اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در نزدیکی خود مادری در این شرایط را می بینید و واقعا دوست دارید که تا حدی به او در انجام کارهایش کمک کنید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. در چنین مواردی مطرح کرده ایده های جدید کمک می کند تا ضمن ارایه بهترین کمک ها، نظر طرف مقابل را جلب کرده و او را وجد آورید. از این طریق انرژی درونی او را افزایش می دهید. در چنین مواردی باید دید بازی داشته باشید و طوری رفتار کنید که او بتواند خواسته هایش را به راحتی و بدون احساس شرمندگی مطرح کند.

چیزهای مورد علاقه او را جویا شوید
برای اینکه بدانید دوستتان که حالا صاحب فرزند دوست داشتنی شده اما زمان و انرژی کافی برای انجام بسیاری از کارهایش ندارد، چه چیزهایی را به عنوان غذا دوست دارد باید با او صحبت کنید. از او بخواهید درباره چیزهای مورد علاقه اش صحبت کند. شما باید بدانید که به چه مواد غذایی خاصی حساسیت دارد. همچنین به چه وسایل و غذاهایی علاقه ندارد. دقت داشته باشید که شما به عنوان دوست مادری جوان و بی تجربه، علاقه درونی برای کمک کردن دارید اما ممکن است رفتارهایی از شما سر بزند که موجب ناراحتی او شود. از این رو اگر می خواهید بهترین نتیجه ممکن را به دست آورید حتما درباره موارد مورد علاقه اش با او صحبت کنید و از نظراتش مطلع شوید.

به او در حفظ حریم شخصی اش کمک کنید
شاید او نمی تواند به اطرافیان بگوید که این روزها به زمان بیشتری برای استراحت کردن نیاز دارد. این شما هستید که به عنوان دوست او می توانید بار انتقال چنین پیامی را به دوستانش به دوش بکشید. مثلا می توانید در روزهایی که به دیدنش می روید، ساعاتی را صرف تمیز کردن خانه، شستن ظرفها و آماده کردن غذا کنید و در پایان پیامی را با این مضمون بر روی تکه کاغذی نوشته و به پشت در آویزان کنید « دوست ما این روزها به شدت خسته و کم انرژی شده است، شاید بهتر باشد زمان مناسب تری را برای دیدن او و لذت بردن از تماشای فرزند دوست داشتنی اش انتخاب کنیم» البته یادتان باشد که در پایان با رعایت احترام کامل از آنها به دلیل در شرایط موجود تشکر کنید. شما به عنوان دوست کسی که به تازگی صاحب فرزند شده می توانید این نوع کمک را از طریق تلفن یا سایر ابزارهای ارتباطی و یا مراجعه حضوری انجام دهید.

برای او غذاهای تازه بیاورید
بدون شک دوست شما این روزها خسته و معمولا گرسنه و بی حس و حال است. به دنیا آوردن نوزاد رمقی برای او باقی نگذاشته و به همین دلیل تغذیه مناسب کمک زیادی به بازگشت هرچه سریعتر به روند عادی زندگی می کند. پس یکی از بهترین کمکهایی که می توانید به او ارایه دهید تهیه غذاهای مورد علاقه اش است. اگرچه می توانید مجموعه ای از غذاها را برای او تهیه و در فریزرش جاسازی کنید تا در ادامه آنها را در قالب وعده های مختلف غذایی نوش جان کند اما توصیه بهتری داریم. شما می توانید غذاهای مورد علاقه اش را به طور تازه به دستش برسانید. با این کار رنگ و بوی تازه ای به جان خسته اش می دهید و او را در حالی می بینید که از خوردن غذای تازه و البته داغ لذت می برد. فراموش نکنید که در کنار غذا، سالادی را که او دوست دارد هم تهیه کنید. خوردن غذای تازه در این دوران به رفع کوفتگی بافتها و بازگشت هر چه سریعتر به روند عادی زندگی کمک می کند. حتما دقت کنید که از مواد اولیه تازه در تهیه غذای او استفاده کنید.

فهرستی از کارها تهیه کنید
شما به عنوان نزدیک ترین دوستتان که حالا مادر شده و روزهای سخت و انرژی بری را سپری می کنید می توانید کمی ابتکارعمل به خرج داده و با همفکری او، فهرستی از کارهایی که باید هر روز یا در طول هفته انجام شود را تهیه و در جایی مثل درب یخچال که همواره در تیررس دید افراد است قرار دهید. هر کدام از دوستان او که سری به خانه اش می زنند می توانند با مراجعه به این فهرست بخشی از کارهای او را انجام دهند و در پایان خطی بر روی آن کشیده و بنویسند که «انجام شد». اما شاید دوست شما علاقه ای به تهیه چنین لیست هایی نداشته باشد. در این شرایط باید کمی بیشتر از قبل ابتکار عمل به خرج دهید و فهرست کارهایی را که فکر می کنید او در ذهنش را دارد تهیه و به دوستانتان ایمیل کرده و یا تلفنی اطلاع دهید. می بینید که برای کمک کردن به دوستی که اخیرا مادر شده اما به هر دلیل نمی خواهد اطرافیانش را برای کمک کردن به خود به زحمت بیندازد راههای زیادی وجود دارد.

 

منبع: niniban.com


ویدیو : به کسانی که تازه مادر شده اند کمک کنید!