به جای دربی روی تراکتورسازی تمرکز می‌کنم/ خدا بخواهد آقای گل می‌شوم : به جای ...



تراکتورسازی , دربی , تراکتورسازی تبریز

به جای دربی روی تراکتورسازی تمرکز می‌کنم/ خدا بخواهد آقای گل می‌شوم

انصاری‌فرد: می‌گویند سن کریمی بالاست اما از او بیشتر می‌شنوید/ رفتن کی‌روش قابل جبران نیست

مهاجم تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: بعید می‌دانم کی‌روش از ایران برود، اما رفتنش برای فوتبال ما قابل جبران نخواهد بود.

تراکتورسازی تبریز یکی از تیم‌هایی است که با نتایج خوب خارج از خانه خود این روزها در اندیشه حضور در صدر جدول است، از همین رو دقایقی با کریم انصاری‌فرد مهاجم تأثیرگذار تراکتورسازان گفت‌وگویی انجام دادیم که در زیر می‌خوانید.

 ابتدا از شرایط تراکتورسازی پس از  8 هفته بگو.
خوشبختانه همه چیز خیلی خوب پیش می رود و ما هم روز به روز با یکدیگر هماهنگ‌تر می‌شویم. در هفته‌های گذشته واقعا دیدارهای سختی مخصوصا خارج از خانه انجام دادیم و خوشبختانه به نتایج خوبی هم رسیده‌ایم، بالاخره قرعه به شکلی بود که ما با تیم‌های قدرتمند‌تر مثلا دو تیم خوب اصفهانی در 8 هفته اول بازی داشتیم و با این دیدارهای سخت کنار آمدیم و به خواسته خود رسیدیم.

 یعنی بقیه بازی‌های شما آسان است؟
خیر، تیمی که می‌خواهد به موفقیت برسد همه بازی‌ها برایش سخت و حساس است اما در خارج از خانه واقعا بچه‌ها زحمت زیادی کشیدند و با حمایت‌هایی که از ما شد نتایج خوبی را گرفتیم. ما باید همین روند را ادامه دهیم چون تازه اول کار است تا در کورس مدعیان قرار بگیریم. ما حریفان بسیار سختی را در پیش داریم و باید با تمرکز بالا و جدیت آنها را آنالیز و پشت سر بگذاریم اما خدا را شکر تا به امروز آمار ما خوب بوده است.

 پس چرا هواداران تبریزی راضی نیستند؟
چرا راضی نیستند، این بنده خداها که همیشه پشت سر تیم خودشان به عنوان یار دوازدهم بوده و هستند. من همیشه این را گفته‌ام و باز هم این موضوع را تأکید می‌کنم که هواداران تراکتور بسیار پرشور و احساسی نسبت به تیم خود هستند و مثل هواداران دو سه تیم دیگر تعصب خاصی مخصوصا در بازی‌های خانگی نسبت به تراکتورسازی دارند که این موضوع واقعا برای من و بازیکنان جالب و بسیار شیرینی است.

منظورت چیست؟
از شور و هیجانی که دارند مشخص است. واقعا هواداران تراکتور بی‌نظیرند و من همیشه به آنها افتخار می‌کنم. البته الان برخی‌ها نگویند که قبلا در مورد هواداران پرسپولیس این حرف را می‌زدم و الان تراکتورسازی ، هر تیمی هوادارانش قابل احترام هستند و من هم همیشه هواداران پرسپولیس را دوست دارم چون به من لطف داشته‌‌اند اما الان بازیکن تراکتور هستم و تمام فکر و ذکرم کمک به تراکتورسازی و رضایت دل هواداران این تیم است اما من از هواداران تراکتورسازی یک درخواست دارم که امیدوارم به آن جامع عمل بپوشانند.

 چه درخواستی؟
از هوادران تراکتور فقط صبر و تحمل می‌خواهم و می‌خواهم صبور باشند تا همه مسئولان، بازیکنان و همه دست به دست هم دهیم با تیم خوبی که داریم شرمنده آن نشویم، من صبر و تحمل بیشتری از هواداران تراکتور می‌خواهم که مطمئن باشید این به نفع خودشان و بازیکنان است چون ما هدف خوب و بزرگی را پیش رو داریم و باید هواداران مثل شیر و همیشه پشت ما باشند. هر موقع ما ورزشگاه یادگار امام تبریز را پر از هوادار می بینیم دلمان قرص می‌شود و مطمئنا باز هم هواداران حتی بیشتر از گذشته از ما حمایت می‌کنند، فقط از آنها صبر و تحمل می‌خواهیم.

 تا الان نبوده؟
بوده، چه بسا که این هواداران اگر نبودند شاید برخی‌‌ها به تراکتورسازی نمی‌آمدند، خود من به عشق رنگ قرمز تراکتورسازی و هوادارانش به تبریز آمدم تا با خیال راحت کارم را دنبال کنم بالاخره هواداران تراکتور بسیار با تعصب هستند و از همزبانان خودم می خواهم تا صبرو باشند تا ان‌شاء‌الله همه با هم کمک کنیم که تراکتور موفق باشد.

از حضور در تبریز و از آمار گلزنی‌‌ات در تراکتور خوشحالی؟
من دو گل زده‌‌ام و  3 پاس گل داده‌ام. شرایط خوب است ولی همیشه سعی می‌کنم رو به جلو قدم بردارم و شرایطم بهتر شود. همیشه سعی می‌کنم برای تراکتورسازی مؤثر باشم تا دل هواداران این تیم را شاد کنم. ما برای قهرمانی گام برمی‌داریم،‌اما برای رسیدن به این هدف حمایت همه جانبه می‌خواهیم. اگر حمایت‌ها همیشه پشت ما باشد ما هم سعی می‌کنیم هواداران تراکتور سربلند باشند. مطمئن باشید همیشه با تمام توان به میدان می‌رویم چه بسا تا به امروز هم این اتفاق افتاده،‌اما باز هم از هواداران می‌خواهم که پشت تراکتور به عنوان یار دوازدهم باشند چون به آنها نیاز داریم.

 دوست ندارید در تبریز هم گل بزنید؟
چرا، انشاءالله تمام سعی‌ام را می‌کنم که این اتفاق بیفتد. بالاخره گلزنی مقابل هواداران تراکتور برایم خیلی می‌تواند جذاب و شیرین باشد. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا با آرامش به خواسته خودمان برسیم.

 راستی چرا اینقدر تراکتورسازی نوسان دارد؟
من متوجه نمی‌شوم منظورتان چیست! ما از 8 بازی فقط یک باخت آورده‌ایم و آن هم در هفته اول مقابل پرسپولیس بود. ما بد کار نکرده‌ایم و شما بهتر است نگاه کنید که با چه تیم‌هایی بازی کرده‌ایم و فقط یک باخت آوردیم. شما به آمار گلزنی ما نگاه کنید، ما فقط دو بازی در خانه خودمان انجام دادیم و مطمئن باشید بازی‌های زیبایی را در تبریز به نمایش خواهیم گذاشت. فقط نیاز به زمان داریم و هماهنگی بیشتر که خوشبختانه در بازی با صبا نشان دادیم که به این هماهنگی تا حدود زیادی رسیده‌ایم.

 به آقای گلی هم فکر می کنید؟
من آمده‌ام به تراکتورسازی کمک کنم و در این راه تمام تلاش خودم را انجام خواهم داد. حالا اگر خدا خواست و قسمتم شد به آقای گلی هم حمله می کنم و اگر نشد می‌خواهم روزی که از تبریز رفتم هواداران از من راضی باشند؛ هدفم همین است. مطمئن باشید با تمام وجود تلاش خواهم کرد تا جزء بهترین‌ها باشم و از هیچ تلاشی هم دریغ نمی‌کنم.

با کمک دوستان یا بدون کمک؟
صد در صد با کمک دوستان، ما مهاجمان بسیار خوبی مثل دقیقی، ابراهیمی، دلیر، کاظمیان در تراکتورسازی داریم و حتی همه بازیکنان خوب دیگرمان. ما همه با هم به یکدیگر کمک می‌کنیم تا تراکتوراسزی سربلند و موفق باشد تا ان‌شاء‌الله در آسیا نیز امسال نتایج خوبی بگیریم، بالاخره هواداران از تراکتورسازی انتظار دارند و ما هم باید جواب انتظارات را بدهیم و خوشبختانه با جوی که در تیم وجود دارد به نظرم راحت می‌توانیم راجت به هدفمان برسیم.

 راستی وضعیت علی کریمی خوب است؟
علی کریمی مثل همیشه بی‌نظیر است، علی کریمی هنوز هم از لحاظ فنی و تاکتیکی کم ندارد و همین حالا هم با حضورش در زمین واقعا تیم را بسیار خوب اداره می‌کند. او تلاش بی‌نظیری در تراکتورسازی دارد و علی‌رغم اینکه برخی‌ها می‌گویند سن و سالش بالا است ولی علی آقا همان کیفیت فوتبالش مانده و مطمئنا در بازی‌های بعدی مانند بازی‌های گذشته از علی کریمی بیشتر خواهید شنید. واقعا خلاقیت کریمی بی‌نظیر است و به نظرم چه بسا که می‌تواند حتی به تیم ملی ما هم کمک کند.

 راستی در مورد تیم ملی صحبت کردید، حتما شنیدید که کی‌روش هم از وضعیت رضایت کاملی ندارد و اردوها یکی پس از دیگری لغو می شود؟
بله، این خبر بدی است. ما باید بدانیم جام جهانی سمبل فوتبال است و ما الان با 31 تیم دیگر به این مسابقات راه پیدا کرده‌ایم، برای دادن امکانات باید با تمام قوا وارد شویم و امیدوارم وزارت ورزش، فدراسیون و حتی دولتمردان باز هم مثل بازی با کره با یکدیگر همدل شوند و مانع‌ها را از پیش روی تیم ملی بردارند. بالاخره مردم با فوتبال بسیار آشنا هستند و قطعا نتایج خوبی در جام جهانی می‌تواند دل میلیون‌ها نفر را شاد کند.

ولی کی روش می‌خواهد برود.
من فکر نکنم این موضوع صحت داشته باشد، کی روش دو سال و خورده‌ای در کنار تیم ملی است و الان تازه در فوتبال ما جا افتاده و شناخت‌های لازم را نسبت به بازیکنان و برعکس پیدا شده است. رفتن کی روش اشتباه غیرقابل جبرانی برای فوتبال ایران است و من امیدوارم این اتفاق نیفتد چون فوتبال ما دچار مشکل می‌شود الان مدت کمی تا جام جهانی مانده و به نظرم ایران به یک حماسه ملی برای کمک به تیم ملی دارد و به نوبه خودم از رسانه‌ها هم می‌خواهم مثل حمایت از تیم ملی در بازی با کره و صعودمان به جام جهانی بیشتر به فدراسیون فوتبال کمک کند تا مشکلات کی‌روش هم برطرف شود. مطمئن باشید برنامه‌های کی‌روش بسیار ریز و دقیق است و اگر به آن جامه عمل بپوشانیم ضرر نمی‌کنیم.

 راستی فکر می‌کنید به تیم ملی دعوت شوید؟
با تمام وجودم بازی می‌کنم تا برای تیمم تأثیرگذار باشم، همه چیز دست کادر فنی تیم ملی است و سعی می‌کنم آنقدر خوب باشم که انشاء‌الله این اتفاق بیفتد، من خیلی دوست دارم در جام جهانی برزیل باشم و قطعا تمام تلاشم را تا به امروز انجام دادم و باز هم این کار را ادامه می‌دهم تا مسافر جام جهانی باشم.

نظرت راجع به دربی هفتاد و هفت چیست؟
دربی بدی نبود اما باور کنید بازیکنان هم حق دارند. من مصاحبه بازیکنان را پس از دربی گوش کردم و دیدم، باور کنید استرس عجیب و بالایی در دربی است و حق دارند بازیکنان این استرس را که بسیار بالا هم هست داشته باشند. من امیدوارم که در دربی‌های آینده با کم کردن فشارها شاهد بازی‌های زیباتری باشیم تا کیفیت فنی بازی‌ها بالاتر برود ولی واقعا این دربی حساسیت بالایی دارد و به همین دلیل برخی اوقات خوب درنمی‌آید اما در کل من زیاد درباره این بازی صحبت نمی‌کنم چون الان،‌بازیکن تراکتورسازی هستم و باید برای تمرکز و موفقیت تیمم بیشتر تلاش کنم./فارس

 


ویدیو : به جای دربی روی تراکتورسازی تمرکز می‌کنم/ خدا بخواهد آقای گل می‌شوم