به بهترین شیوه خانه‌تان را بازسازی كنید : یكی از قوانینی كه حتی دكوراتورها ...


یكی از قوانینی كه حتی دكوراتورها هم به آن اعتقاد دارند این است: تا وقتی چیزی را كه به كارتان نمی‌آید دور نریزید، جایگزینی هم برای آن پیدا نخواهید كرد. پس اولین قانون برای بازسازی و تغییر مدل خانه خارج كردن وسایل اضافی است! مجله زندگی ایده آل - شیرین کرمی: حتما برای شما هم اتفاق افتاده كه سال‌های سال كتاب، مجله و یادگاری‌های ریز و درشت را در خانه نگه داشته‌اید، به امید اینكه روزی به كارتان آید.

اما جالب است بدانید یكی از قوانینی كه حتی دكوراتورها هم به آن اعتقاد دارند این است: تا وقتی چیزی را كه به كارتان نمی‌آید دور نریزید، جایگزینی هم برای آن پیدا نخواهید كرد. پس اولین قانون برای بازسازی و تغییر مدل خانه خارج كردن وسایل اضافی است!

ولی در ادامه قوانین دیگری را هم باید بدانید. با نزدیك شدن به ماه‌های آخر سال همه ما به فكر بازسازی خانه می‌افتیم ولی ما امسال زودتر دست به كار شدیم تا شما را با روند اصولی این كار آشنا كنیم.

شما این خطاها را تكرار نكنید. . .

این را بدانید كه در دنیای طراحی داخلی، هیچ بازسازی و تغییر مدلی بدون دور ریختن وسایل اضافی امكان‌پذیر نیست؛ پس قبل از اینكه برای طراحی هر یك از فضاهای خانه برنامه‌ریزی كنید، فكری هم به حال وسایل اضافی بكنید. تفاوتی هم نمی‌كند كه متراژ فضا 50 متر یا 500 متر باشد. یك قانون كلی كه در دنیای طراحی داخلی باید رعایت شود، این است که اگر تصمیم به بازسازی دارید، باید بدانید كه به دنبال چه تغییراتی در محل سكونت‌تان هستید.

بازسازی خانه , بهترین روش رفع تیرگی واژن در خانه , بهترین سفره خانه های تهران

اشتباه از جایی شروع می‌شود كه چیزهایی را تهیه می‌كنید كه به كارتان نمی‌آید یا مناسب فضای شما نیست؛ مثلا برای نشیمن وسایلی را خریداری می‌كنید كه بعدها متوجه می‌شوید حضورشان الزامی نیست. از همین لحظه شلوغ شدن بی‌مورد فضا شروع می‌شود. پس قبل از بازسازی، خوب فكر كنید و همه چیز را برای یك تغییر اصولی در نظر بگیرید.



یك پرسشنامه تهیه كنید

در گام اول یك پرسشنامه تهیه كنید. برای اینكه بدانید در آینده چه می‌خواهید، باید بررسی كنید كه تا به حال در چه فضایی زندگی كرده‌اید. تعداد نفرات خانواده، رنج سنی، اگر ‌مهمان از شهرستان دارید، در نظر گرفتن تیپ شخصیتی ساكنان، اگر حیوان خانگی نگهداری می‌كنید و گرایش‌های اجتماعی افراد خانه، از جمله سوال‌هایی است كه باید به آن پاسخ دهید.

مسلما نوع طراحی خانه‌ای كه رفت و آمد زیادی در آن هست با خانه دیگری كه در ماه نهایت 2 شب ‌مهمان دارند، متفاوت است. خانه اول باید فضای كم وسیله‌تری داشته باشد و هنگام طراحی باید فضاهای كاربردی بیشتری مثل كمدهای دیواری، قفسه و. . . برای آن در نظر گرفت. بهتر است شرایط زندگی خودتان را روی یك كاغذ بنویسید و بر آن اساس شروع به برنامه‌ریزی كنید.



بیایید با هم یك قانون بگذاریم

بهترین گیاهان برای تصفیه هوای خانه , بهترین شغل برای زنان خانه دار , بازسازی خانه های قدیمی

اگر می‌خواهید هزینه جدی بكنید حتما نگاهی هم به سال‌های آینده داشته باشید؛ مثلا اگر در آینده قرار است فرزندی به تعداد نفرات خانواده اضافه شود و. . . از همین حالا به آن فكر كنید. حتی هنگام طراحی توجه به قد ساكنین یك خانه هم در محل قرار‌گیری تلویزیون، تابلو و. . . موثر است. لوازم روتین زندگی هر فرد و سبك زندگی‌اش روی تغییر مدل خانه تاثیرگذار است. نیازهای اختصاصی هر فرد مثل استفاده روزانه از تردمیل، كتابخانه مجزا، خیاطی كردن، نقاشی كشیدن و. . . را هنگام بازسازی در نظر بگیرید.



قدیمی‌ترین وسیله منزل‌تان مربوط به چند سال پیش است؟

بهترین شیوه تبلیغات اینترنتی , بهترین شیوه تبلیغات , بهترین و کاملترین اپلیکیشن برای پیدا کردن خانه

اگر وسایل خانه‌تان مربوط به 30 ،40 سال پیش باشد كار سختی را برای تغییر دكوراسیون در پیش دارید. حتی اگر آن وسیله سالم هم باشد، مسلما بعد از 30 سال وسایل جدیدتر و كاربردی‌تری هم در بازار در دسترس است. پس وسایل اضافی را به فردی كه به آن احتیاج دارد ببخشید؛ اگر هم قابل استفاده نیستند آنها را دور بریزید.



هر چیزی كه خار آید، روزی به كار آید

شیوه تدریس در مکتب خانه , بهترین روش برای جداکردن حیاط خانه , بهترین فرش برای زیبایی خانه

اتاق خواب برای خیلی از ما فضایی برایش خواب، كار و به نوعی انباری است! لطفا دیگر از ضرب‌المثل هر چیزی كه خار آید روزی به كار آید استفاده نكنید! متاسفانه خیلی از ما عادت كرده‌ایم بعد از 7 سال زباله‌هایمان را دور می‌ریزیم. منظور از زباله همان ماگ لب پر روی میز كامپیوترتان، CD نصب ویندوز XP، جعبه‌های شكلات، ظروف ناقص داخل كابینت‌های آشپزخانه و. . . است. این وسایل را دور بریزید تا با معجزه انرژی حاكم در فضا آشنا شوید. دقیقا مثل زمانی كه ماشین را كارواش می‌برید یا خودتان حمام می‌كنید! این قضیه درباره تمام فضای خانه صادق است و با خلوت شدن آن بار منفی حاكم بر فضا كاهش پیدا می‌كند.


ویدیو : به بهترین شیوه خانه‌تان را بازسازی كنید