بهشت زهرا (س) تا سال 97 گنجایش دارد : معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان ...


معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که بهشت زهرای پایتخت تا سال 97 مشکلی از نظر گنجایش ندارد گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران مکان یابی ایجاد گورستان جدید در پایتخت در دست اجرا است. خبرگزاری مهر: مهندس عبداللهی در نشست خبری با بیان این مطلب اظهار کرد: اقدامات متعددی در حوزه های زیباسازی، بازیافت، فضاهای سبز و ... در دستور کار سال جاری معاونت خدمات شهری قرار دارد تا بتوانیم شهر تهران را شهری ایده آل تر برای زندگی کرده و مشکلات بر سر راه پایتخت را حل کنیم.

وی ادامه داد: امسال همچنین دستورالعمل حذف زوائد بصری را به مناطق ابلاغ  کردیم و به صورت ویژه در محور خیابان انقلاب (از تقاطع خیابان ولیعصر تا میدان انقلاب) حذف زوائد بصری در دستور کار قرار دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری ادامه داد: در خیابان های مختلف تهران به ویژه خیابان های اصلی شهر این دستورالعمل اجرایی خواهد شد و اگرچه ممکن است اجرای طرح کمی زمان ببرد و حتی در برخی از خیابان ها ماه ه طول بکشد اما در تلاشیم تا زیباسازی شهر بر اساس استانداردها پیش رفته و بتوانیم شهری بهتر و زیباتر داشته باشیم.  همچنین در این راستا طراحی و زیباسازی میدان های شهر نیز در دستور کار است.

وی افزود: امسال حدود 7 میدان اصلی  شهر مورد زیباسازی، کف سازی و جداره سازی قرار خواهد گرفت.

عبداللهی همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه بازیافت گفت: موضوع تفکیک زباله از مبداء در شش ناحیه با اولویت اول و 12 ناحیه در اولویت دوم در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم ضمن رفع اشکالات و معایب در این حوزه نسبت به گسترش طرح در تمامی نواحی تهران اقدام کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری همچنین به احداث کارخانه استحصال پسماند و تبدیل انرژی اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این کارخانه موفق شدیم تا نسبت به تولید برق از زباله اقدام کنیم و اخیراً خوشبختانه تولید برق از این کارخانه در مدار مصرفی تهران قرار گرفته است.

وی همچنین به پروژه زباله سوز کهریزک اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز تا کنون 95 درصد پیشرفت داشته که امیدواریم که دو ماه آینده تشکیل و بهره برداری آزمایشی برسد.

عبداللهی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اقدامات صورت گرفته در مجموعه آتش نشانی برای ارتقاء استانداردهای این مجموعه گفت: بر اساس برنامه 5 ساله دوم باید تعداد ایستگاه های آتش نشانی پایتخت به 350 ایستگاه برسد که در این راستا تا پایان امسال تلاش خواهیم کرد تعداد ایستگاه های آتش نشانی شهر را به 120 مرکز برسانیم.

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس لایحه ای که اخیراً شورای شهر ابلاغ کرده باید نیازهای مجموعه آتش نشانی را اعلام کنیم تا نسبت به تامین لوازم و تجهیزات مورد نیاز و کوتاه مدت اقدام شود به  همین دلیل به زودی مجموعه نیازهای آتش نشانی اعلام خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری ادامه داد: آتش نشانی پایتخت عملکرد مناسبی در حوادث و سوانح مختلف داشته و دارد چنانچه به طور مثال در سانحه سقوط هواپیما در سال گذشته نیروهای آتش نشانی بلافاصله به محل اعزام و نسبت به اطفای حریق اقدام کردند.

وی همچنین در خصوص آتش سوزی هایی که هر از گاهی در بازار بزرگ تهران رخ می‌دهد و ایمن سازی این بافت قدیمی شهر گفت: موضوع بازار تهران و بحث ایمنی آن تنها در توان مدیریت شهری نیست و باید تمام دستگاه ها برای ایمن سازی بازار تهران مشارکت کنند. با این وجود به طور مثال ما نسبت به خرید ماشین های محورباریک اقدام کرده ایم تا در معابر باریک و کم عرض این خودروها بتوانند حرکت کنند و در صورت بروز هر گونه حادثه به شهروندان کمک رسانی داشته باشند.


ویدیو : بهشت زهرا (س) تا سال 97 گنجایش دارد