بهزیستی: بیش از 50 درصد معتادان متاهل اند : رییس سازمان بهزیستی گفت: بیکاری ...


رییس سازمان بهزیستی گفت: بیکاری علت اصلی اعتیاد نیست؛ درصدی از معتادان را شاغلان تشکیل می دهند و بیش از 50 درصد معتادان هم متاهل اند. خبرگزاری ایرنا: رییس سازمان بهزیستی گفت: بیکاری علت اصلی اعتیاد نیست؛ درصدی از معتادان را شاغلان تشکیل می دهند و بیش از 50 درصد معتادان هم متاهل اند.
 
انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در همایش کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه تصریح کرد:اعتیاد حالت فراگیری در کشور پیدا کرده است و متاسفانه با ذره بین هم نمی توانیم جای پاکی از اعتیاد در کشور پیدا کنیم.
 
وی گفت: آموزش و پرورش زیر بار نمی رود اما واقعیت این است که اعتیاد در آموزش و پرورش و دانشگاه ها نیز وجود دارد؛ بنابراین در تمام محیط ها باید از همه ابزارها و راهکارهای علمی کاهش مصرف مواد اعتیاد آور استفاده کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: اعتیاد یکی از بزرگترین معضل هایی است که با آن مواجه هستیم و باید این واقعیت تلخ را بپذیریم.
 
وی ادامه داد: اعتیاد پدیده مخرب و متاسفانه جهانی است و به طور مثال در کشور ما نیز شاخصی وجود ندارد که بگوییم اعتیاد به طور مثال در یک استان کمتر است.
 
رییس سازمان بهزیستی گفت: اعتیاد برعکس پدیده های اجتماعی دیگر، شرایط هم افزایی آثار سوء دیگر را نیز فراهم می کند به طوری که به عنوان مثال بر اساس آمارها بیشتر از 50 درصد طلاق ها، 25 درصد کودک آزاری و همسرآزاری و 35 درصد جرائم مربوط به اعتیاد است.
 
رییس سازمان بهزیستی آثار سوء اعتیاد را چند وجهی عنوان کرد و اینکه بعضا با قتل نیز ارتباط دارد؛ قاچاقچی مواد مخدر از هیچ کار خلاف قانون و اخلاق ابایی ندارد.
 
محسنی بندپی افزود: دو رویکرد منفی اعتیاد در جامعه در حال شکل گرفتن است؛ نخست آن که الگوی اعتیاد از مصرف سنتی به سمت مصرف مواد صنعتی در حال حرکت است؛ به طوری که شیشه به عنوان پرمصرف ترین ماده صنعتی در جامعه در حال رواج است؛ دومین رویکرد منفی اعتیاد هم این است که زنان در کشور قبلا از پدیده اعتیاد دور بودند؛ اما اکنون اعتیاد در زنان به شکل معناداری افزایش یافته است.
 
وی تاکید کرد: باید از ظرفیت مدیریت و برنامه ریزی و مبتنی بر شواهد رسانه ها درخصوص کنترل اعتیاد استفاده کنیم زیرا هرچه دانش اعتیاد را در جامعه ارتقا دهیم، مردم کمتر به مواد اعتیادآور سوق پیدا می کنند.
 
وی با اشاره به وجود یک میلیون و 300 هزار معتاد در کشور گفت: به طور قطع افراد درگیر اعتیاد از آمارهای رسمی بیشتر هستند.
 
همایش یک روزه کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه در مجموعه فرهنگی تلاش توسط سازمان بهزیستی امروز برگزار شد.


ویدیو : بهزیستی: بیش از 50 درصد معتادان متاهل اند