بهزاد فراهانی در خدا در آلتونا حرف می‌زند :       بهزاد فراهانی با بازی در ...



 

بهزاد فراهانی , مصاحبه با بهزاد فراهانی , بیوگرافی بهزاد فراهانی

 

 

بهزاد فراهانی با بازی در نمایش «خدا در آلتونا حرف می‌زند» به كارگردانی مسعود دلخواه در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد.



فراهانی كه در این نمایش نقش «پدر» را بازی می‌كند به خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: پیش از این، این نمایشنامه را روخوانی كرده بودیم و من از نخستین كسانی هستم كه این متن را می‌شناسم و معتقدم این متن بیشتر خواندنی است. در این اثر بیشتر شاهد دست‌ودلبازی نویسنده در لوكیشن‌های متفاوت هستیم ضمن این‌كه مسایل مطرح شده در آن بیشتر ذهنی است و وجه نموداری‌اش كم‌رنگ‌تر است.



فراهانی ادامه داد: خوشبختانه مسعود دلخواه با مشورت محمد ابراهیمیان نویسنده نمایشنامه، متن را پالایش كرده كه منجر به تصویری شدن آن شده است. ضمن این‌كه در نگاه دلخواه، همه ماجراها در ذهن پدر می‌گذرد.



كارگردان نمایش «فیروزه» سپس با اظهار گله‌مندی از برخی سیاست‌گذاری‌های نادرست در تئاتر كشور اذعان داشت: نمایش «خدا در آلتونا حرف می‌زند» یك اثر مستقل تئاتری است و به دنبال سلیقه‌های روز نرفته است بلكه درون‌مایه‌ای نیرومند و باارزش دارد، بنابراین با نگاه حاكم بر تئاتر امروز كه از سوی مركز هنرهای نمایشی اعمال می‌شود و معتقد است نمایش‌ها حتما باید گیشه داشته باشند، قدری متفاوت است.



او با اشاره به اجرای عمومی این نمایش در تماشاخانه «سنگلج» متذكر شد: مسوولان مركز به جای آن‌كه در اندیشه اجرای نمایش‌های كمدی پرفروش در این تماشاخانه باشند، بهتر است تبلیغات و امكانات درونی این تماشاخانه را افزایش دهند. درحال حاضر امكانات درونی «سنگلج» بیشتر جنبه‌های ظاهری دارد درحالی‌كه این تماشاخانه نیازمند امكانات فنی و تكنولوژیكی پیشرفته است.



رییس هیأت‌مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر سپس درباره برنامه‌های این انجمن توضیح داد: درحال بررسی برای ادامه سمینارهای تخصصی خود هستیم و از سوی دیگر در این اندیشه هستیم كه ماحصل چهار نشست قبلی را منتشر كنیم.



گفتنی است چهار نشست این انجمن با موضوع «چالش میان بازیگر و كارگردان» با حضور هنرمندانی چون دكتر علی رفیعی، حمید سمندریان، علیرضا كوشك جلالی، محمد رحمانیان، سیامك صفری، هما روستا، علی عمرانی، حبیب رضایی، سهیلا رضوی، ستاره اسكندری و ... برگزار شده است.










ویدیو : بهزاد فراهانی در خدا در آلتونا حرف می‌زند