بهرام رادان کاتب یک کشتی شد/ گزارش تصویری : فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» به ...


فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» به کارگردانی محمد بزرگ نیا که از جمله آثار عظیم سینمای ایران به شمار می رود روز پنج شنبه بیست و هشتم مهر ماه جاری در سینما فرهنگ تهران برای اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه روی پرده می رود. فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» به کارگردانی محمد بزرگ نیا که از جمله آثار عظیم سینمای ایران به شمار می رود روز پنج شنبه بیست و هشتم مهر ماه جاری در سینما فرهنگ تهران برای اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه روی پرده رفت.

این فیلم توسط محمد بزرگ نیا کارگردان متبحر در ساخت فیلم های دریایی، ساخته شده است.

راه آبی ابریشم با استفاده از جلوه های ویژه میدانی و جلوه های ویژه رایانه ای تصویری تاثیرگذار از سفر یک ناخدا ایرانی در قرن چهارم هجری را به تصویر می کشد.

این فیلم که از محصولات بنیاد سینمایی فارابی به شمار می رود و توسط حسن بشکوفه تهیه شده در گروه سینمایی آفریقای تهران به نمایش درمی آید.

با اکران راه آبی ابریشم دومین پروژه فاخر سینمای ایران بعد از ملک سلیمان به مرحله اکران می رسد و با توجه به استقبال مخاطبان از فیلم قبلی ، می توان چشم انداز مناسبی را برای فروش این فیلم عظیم و تاثیرگذار تصور کرد.

فیلم داستان سفر دو کشتی سلیمان و ادریس به دریا را روایت می‌کند. در قرن چهارم هجری و در اوج تاریخ دریانوردی ایرانیان، شازان ابن یوسف که به تحصیل علم نجوم در دارالعلوم شیراز مشغول است پیشنهاد شغل کتابت کشتی را می‌پذیرد و به همراه این دو کشتی به سفری دشوار و ناممکن می‌رود و از حوادث و ماجراهای این سفر رهنامه می‌نویسد.

بهرام رادان، داریوش ارجمند، رضا کیانیان، پگاه آهنگرانی، پیام دهکردی، مهدی میامی، محسن حسینی، فرشید صمدی‌پور، هوشنگ قوانلو، محمدعلی قویدل، حمیدرضا میلاد، جمعی از بازیگران تئاتر و سینما، جمعی از بازیگران چین و تایلند و عزت‌الله انتظامی بازیگران این پروژه تاریخی هستند.



ویدیو : بهرام رادان کاتب یک کشتی شد/ گزارش تصویری