بهرام رادان: از سینما دلزده شده‌ام / تمایل دارم با محسن چاوشی همکاری کنم :



موسیقی - بازیگر فیلم‌های «سنتوری» و «بی‌پولی» در نشست خبری آلبوم «روی دیگر» با اشاره به موسیقی - بازیگر فیلم‌های «سنتوری» و «بی‌پولی» در نشست خبری آلبوم «روی دیگر» با اشاره به اینکه خانه اول او سینماست تاکید کرد از روزی که سینما کم‌رمق شد حوزه موسیقی را انتخاب کرد.

 

محسن چاوشی قطعت با سنتوری 2 همکاری نخواهم کرد , رایزنی با بهرام رادان و چاوشی برای سنتوری 2 , محسن چاوشی

 

 

 

الهام نداف: نشست خبری آلبوم موسیقی «روی دیگر» با حضور بهرام رادان خواننده، سام مشاور گرافیست، علی باذل مشاور رسانه‌ای، مهدی معزی تهیه‌کننده و علی اوجی سه‌شنبه دهم خرداد ماه در هتل آزادی برگزار شد.

 

در این نشست که چهره‌های سینمایی و موسیقی چون الناز شاکردوست و رضا یزدانی نیز حضور داشتند، بهرام رادان در ابتدای سخنانش با اشاره به بازخوردهای متفاوت بعد از انتشار آلبوم «روی دیگر»، گفت: «در همین دو روز که آلبوم بیرون آمده پیغام‌های زیادی از سوی مخاطبان دریافت کردم. خوشبختانه هیچ کدام از آن ها نسبت به این اثر بی‌تفاوت نبودند، یا واقعا از آلبوم بدشان آمد یا خوششان آمده بود. این آلبوم به خاطر گذشته‌ای که من دارم متفاوت است. البته در این راستا انتظارهایی هم از من وجود دارد که شاید خیلی وقت‌ها معقول نباشد.»

 

این بازیگر با اشاره به دلیل کم کاری‌اش در سینما توضیح داد: «از ابتدا به قصد گزیده‌کاری در سینما حضور پیدا کردم. دلیل کم کاری‌ام در این مدت این بود که پیشنهاد کاری خوبی نداشتم، در حالیکه همیشه سعی کردم از بین کارهای پیشنهادی بهترین‌ها را انتخاب کنم، شاید گاهی هم دچار اشتباه شده بودم. از سینما دلزده شده‌ام. البته فکر می‌کنم سینما به نیروی جوان تازه‌ای احتیاج به هر حال در این دو سال اخیر فعالیت‌های موسیقی من نسبت به سینما بیشتر سنگینی می‌کند و این اواخر فعالیت‌هایم جدی‌تر هم شده است.»

 

 

بهرام رادان , آلبوم جدید محسن چاوشی , دانلود آهنگ جدید محسن چاوشی

 

وی با اشاره به آلبوم «روی دیگر» ادامه داد: « این آلبوم برای من یک کار مردمی است. باید بگویم بنده هیچ جیبی برای این ماجرا ندوخته‌ام، زیرا خانه اولم سینما است. شاید از آن روزی که سینما کم رمق شد حوزه موسیقی را برای فعالیت‌های خود انتخاب کردم. امیدوارم حال سینما هم این روزها بهتر شود.»

 

رادان با تاکید بر اینکه تولید این آلبوم از شش سال پیش آغاز شد، گفت: « در این آلبوم خواستم علایق خود را بخوانم. از این جهت آلبوم «روی دیگر» بخشی از یک نمایش موزیکال است که صد دقیقه را در بر می‌گیرد. قصد دارم در سال آینده این نمایش موزیکال را به صورت پرفورمنس روی صحنه ببرم، اما باز تاکید می‌کنم که نمی‌خواهم آوازخوان باشم. برای اینکه این آلبوم جا بیفتد به زمان نیاز است.»

 

وی ادامه داد: «من فعالیت‌ سینمایی‌ام را هم از طریق آموزشگاهی‌ گمنام آغاز کردم. در مورد فعالیت‌های موسیقی نیز باید بگویم علاقه‌مند جدی این هنر هستم و همیشه به این هنر به عنوان هنر صدا و تصویر کنار هم نگاه کرده‌ام. در واقع سینما از این جهت در موسیقی به من کمک کرد.»

 

رادان درباره حضور رضا یزدانی و مهناز افشار در آلبوم «روی دیگر» توضیح داد: «این هنرمندان دوستان صمیمی من هستند. از رضا یزدانی خواستم اثر را گوش دهد و نظراتش خود را به من اعلام کند. در نهایت تصمیم گرفتیم یکی از قطعات آلبوم را به صورت همخوانی با یزدانی ارائه دهیم. در واقع من قصد استفاده ابزاری از این هنرمندان را نداشتم، اما پس از آنکه نتیجه کار را دیدیم به توافق رسیدیم کار را ارائه ندهیم چرا که مورد پسند هر دوی ما قرار نگرفت. البته امیدوارم به زودی یک همکاری مشترک با رضا یزدانی داشته باشم.»

 

او درباره همکاری هومن جاوید در این مجموعه نیز گفت: «هومن جاوید که معلم گیتار من است پس از مدتی وارد تیم ما شد و به عنوان استاد آواز نکاتی را به من گوشزد کرد. از او چیزهای زیادی آموختم. البته رضا یزدانی هم معلم گیتار من است. من هم سعی کردم همه نکات را اجرا کنم. نفر سوم مهناز افشار بود که قرار بود در یک قطعه همخوانی داشته باشیم، اما متاسفانه این کار هم به دل من ننشست، هرچند هزینه و وقت زیادی برای آن صرف شده بود. این قضیه را به خانم افشار هم گفتم و به دل او هم ننشسته بود. به همین دلیل آن ترانه را از آلبوم درآوردیم و تا در آینده با هم همکاری دیگری داشته باشیم.»

 

رادان در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه کلیپ‌های موسیقی را به چه دلیل ساخته، در حالی که در کشور ما هیچ جایی برای ارائه کلیپ وجود ندارد، گفت: «دلیل ساخت کلیپ در کنار موسیقی این بود که کار اصلی‌ام با تصویر است، این کار در واقع علاقه من بود. الان هم به دنبال مجوز هستیم تا این کار را به صورت قانونی انجام دهیم. چون وقت و هزینه زیادی برای این کار صرف شده و من قبل از فکر کردن به این مسائل کلیپ‌ها را ساختم. البته سرنوشت این کلیپ‌ها را نمی‌دانم، اما شاید یک نفر در دفتر موسیقی پیدا شود و بگوید کلیپ چیز چندان بدی هم نیست. به طور قطع قدم بعدی برگزاری کنسرت است که آن را به شکل یک پرفورمنس یعنی چیزی بین تئاتر و کنسرت اجرا می‌کنم.»

 

دانلود آلبوم محسن چاوشی , آهنگ جدید محسن چاوشی , کنسرت محسن چاوشی

 

بازیگر فیلم «سنتوری» درباره مطرح شدن نماد شیطان پرستی در خصوص پوستر و کلیپ آلبوم «روی دیگر» توضیح داد: «باور کنید من نمی‌دانم شیطان‌پرستی به چه معناست ؟ شما به من توضیح بدهید که شیطان پرستی چیست ؟ این یک نام اساطیری ایرانی است که ما در موردش تحقیق هم کردیم و «مرغ رخ » نام دارد. همه نقش‌ها را هم در این کلیپ‌ها خودم بازی کرده‌ام و هیچ ارتباطی با شیطان‌پرستی ندارد.»

 

مهدی معزی تهیه‌کننده آلبوم «روی دیگر» در بخش دیگر نشست درمورد همکاری با بهرام رادان گفت: «اگر بهرام رادان اراده کند رئیس جمهور هم می‌شود. خوانندگی او چیز عجیبی نیست. او در مدت سه سال شد سوپر استار سینمای ایران. به همین خاطر همکاری من با او عجیب نبود، چون می‌دانستم به کارش مطمئن است.»

 

در ادامه این جلسه، رادان درباره آینده‌دار بودن فعالیت‌های موسیقی‌اش عنوان کرد: «تقریبا چیزی نزدیک به 70 درصد آلبوم بعدی را در اختیار دارم. البته باید بگویم آینده را آینده تعیین می‌کند، اما با توجه به بازخوردی که از اجتماع خواهم داشت، آینده را می‌سازم. این آلبوم باید شنیده شود تا مخاطبان خود را پیدا کرده و سپس از جناحی محکم‌تر وارد کار جدید شوم. این را می‌گویم که بدانید اینگونه نیست که این کار یک تفریح جمعی برایم باشد.»

 

رادان در خصوص نقدهایی که به آلبوم «روی دیگر» شده توضیح داد: «همیشه یک گوش من برای منتقد است، اما همه نظرات را نمی‌پذیرم. دقیقا کار من مثل مدیرعاملی است که پیشنهادات هیئت مدیره‌اش را می‌پذیرد، اما تصمیم نهایی را خودش می‌گیرد. با همه این‌ها برای منتقدان احترام زیادی قائلم.»

 

وی درباره قطعات انگلیسی آلبوم «روی دیگر» نیز گفت: «اول قصد داشتم تمام قطعات آلبوم به زبان انگلیسی اجرا شود، اما به من گفتند این کار خوب نیست.پس از 13 ترک تنها سه ترک آن را به زبان انگلیسی اجرا کردم. سعی داشتم به جای استاندارد از سلیقه شخصی خودم در آن به کار بندم.»

 

 

اینستاگرام بهرام رادان , آلبوم محسن چاوشی , آهنگ محسن چاوشی

 

بهرام رادان و رضا یزدانی

 

این بازیگر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بازی در فیلم «سنتوری» چقدر او را برای خواننده شدن وسوسه کرده، گفت: «وقتی در حال فیلمبرداری «سنتوری» بودیم با محسن چاوشی به منزل مهرجویی رفتیم و او کار «سنگ صبور» را ارائه کرد تا من روی آن لب بزنم. آن‌ها من را تشویق کردند و گفتند این صدا با چهره تو همخوانی دارد، اما اینکه می‌گویید با بازی در این فیلم وسوسه شدم اینگونه نبوده است، چرا که من در آن زمان در حال جمع‌آوری این آلبوم بودم.»

 

وی همچنین افزود: «محسن چاوشی همیشه به من لطف داشته و دارد و من هم از کارهای او استقبال می‌کنم و تمایل دارم با او همکاری کنم، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.»

 

در بخش دیگری از این نشست کیوان هنرمند آهنگساز آلبوم «روی دیگر» گفت: «مهمترین اتفاق این همکاری، دوستی با بهرام رادان بود که تجربه‌ای فوق‌العاده برایم به ارمغان داشت. در این آلبوم خواستیم کاری را انجام دهیم که واقعا دوست داریم. بنده پارتیتور آهنگ‌ها را نیز در وبسایت شخصی خود قرار دادم تا مخاطبان متخصص هم نظرات خود را به ما بگویند. صدای رادان با پشتکار وحشتناکی که دارد و همین طور نوازندگان خوبی که با ما همکاری کرده‌اند، نتیجه خوبی داشت»

 

الناز شاکردوست بازیگر در ابتدای این جلسه در سالن کنفرانس حاضر شد بعد از پنج دقیقه سالن را ترک کرد، اما رضا یزدانی تا آخرین لحظه نشست رادان را همراهی کرد./خبرآنلاین


ویدیو : بهرام رادان: از سینما دلزده شده‌ام / تمایل دارم با محسن چاوشی همکاری کنم