بهترین گلزنان فوتبال باشگاهی اروپا +جدول : با پایان یافتن لیگ‌های باشگاهی فوتبال ...


با پایان یافتن لیگ‌های باشگاهی فوتبال اروپا، اسامی برترین گلزنان این رقابت‌ها در فصلی اخیر اعلام شد. تسنیم: با پایان یافتن لیگ‌های باشگاهی فوتبال اروپا، اسامی برترین گلزنان این رقابت‌ها در فصلی اخیر اعلام شد.

 یکشنبه شب پرونده اکثر لیگ‌های برتر و دسته اول فوتبال اروپا بسته شد تا ملی‌پوشان راهی اردوهای کشورهای خود شده و برای حضور در جام جهانی آماده شوند و سایر اهالی مستطیل سبز هم دوران استراحت خود را آغاز کنند.

در حالی که تکلیف برخی از لیگ‌ها مانند بوندس‌لیگای آلمان و لیگ برتر انگلیس یکی دو هفته قبل مشخص شده بود، پرونده رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا و ایتالیا در این هفته بسته شد، هفته‌ای که در آن کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی تیم فوتبال رئال مادرید می‌توانست به تنهایی عنوان برترین گلزن فوتبال باشگاهی قاره اروپا را به دست آورد و کفش طلا را برای بار سومین بار از آن خود کند اما با غیبت در ترکیب کهکشانی‌ها نتوانست به این مهم دست یابد.

رکورددار جدید بیشترین گل زده در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا (با 16 گل زده) در بازی تیمش برابر اسپانیول به میدان نرفت تا در شمار تعداد‌های گل‌های زده با لوئیز سوارز، مهاجم اروگوئه‌ای لیورپول برابر بماند و در کسب عنوان آقای گل فوتبال اروپا او را سهیم کند. به این ترتیب رونالدو و سوارز به طور مشترک کفش طلای اروپای سال 2014 را از آن خود کردند.

این دو بازیکن در حالی کفش طلای اروپا را به ویترین افتخارات‌شان اضافه کردند که لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا را در یکقدمی خود می‌دیدند. مسی با وجود آنکه که سه ماه از فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد، تنها سه گل کمتر از رونالدو و سوارز به ثمر رسانده است.

در زیر فهرست کامل برترین گلزنان لیگ‌های باشگاهی فوتبال اروپا را مشاهده می‌کنید:

ردیف بازیکن ملیت تیم لیگ امتیاز هر گل تعداد گل امتیاز
1 کریستیانو رونالدو  پرتغال رئال مادرید  لالیگای اسپانیا 2 31 62
لوئیز سوارز اروگوئه لیورپول لیگ برتر انگلیس 2 31 62
3 لیونل مسی آرژانتین بارسلونا لالیگای اسپانیا 2 28 56
4 دیه‌گو کاستا اسپانیا اتلتیکومادرید لالیگای اسپانیا 2 27 54
5 جاناتان سوریانو اسپانیا سالزبورگ اتریش  1.5 31 46.5
7 آلفرد فینبوگاسون ایسلند هیرنوین اردویژه هلند 1.5 29 43.5
8 دانیل استوریج انگلیس لیورپول لیگ برتر انگلیس 2 21 42
9 لوکا تونی ایتالیا هلاس ورونا سری A ایتالیا 2 20 40
یحیی توره ساحل عاج منچسترسیتی لیگ برتر انگلیس 2 20 40
جکسون مارتینس کلمبیا پورتو پرتغال 2 20 40
روبرت لواندوفسکی لهستان بورسیا دورتموند بوندس لیگای آلمان 2 20 40


ویدیو : بهترین گلزنان فوتبال باشگاهی اروپا +جدول