بهترین پنجره برای تهرانی ها! +عکس : محققان دستگاه جدیدی را توسعه داده‌اند که ...


محققان دستگاه جدیدی را توسعه داده‌اند که با اتصال به شیشه، قادر به حذف صداهای مزاحم و انتخاب اختیاری اصوات آرامبخش مانند صدای پرندگان است. ایسنا: محققان دستگاه جدیدی را توسعه داده‌اند که با اتصال به شیشه، قادر به حذف صداهای مزاحم و انتخاب اختیاری اصوات آرامبخش مانند صدای پرندگان است.

با وجود نصب انواع مختلف عایق و پنجره‌های دو جداره، محیط داخلی منزل به قلعه قابل نفوذی در برابر انواع اصوات مختلف مبدل نمی‌شوند و مشکلات ناشی از آلودگی صوتی در مناطق شهری بسیار بیشتر است.

یکی از راه‌های مقابله با آلودگی صوتی، استفاده از پنجره‌های دو جداره در ساختمان‌هاست که از اتلاف انرژی و ورود صداهای محیط بیرون بداخل ساختمان جلوگیری می‌کند که این روش نسبتا هزینه بر است.

طرح جدیدی که توسط محققان ارائه شده است، دستگاه خنثی کننده سر و صدا Sono‌ است که براحتی روی پنجره نصب می‌شود.

در این دستگاه از یک میکروفون برای گرفتن صداهای ورودی و ارسال مجدد این اصوات با همان فرکانس و طول موج اما 180 درجه خارج از فاز است.

برخورد موج‌های اصوات خروجی با موج‌های اصوات ورودی باعث خنثی کردن یکدیگر می‌شود و هیچ صدایی از طریق پنجره به داخل ساختمان وارد نمی شود.

دستگاه Sono به جای مسدود کردن انواع مختلف اصوات، به کاربر امکان می‌دهد که بصورت اختیاری صداهای مورد دلخواه از جمله آواز پرندگان یا بارش باران را انتخاب و بصورت همزمان صداهای مزاحم مانند ترافیک و همه خیابان را حذف کند.

این دستگاه قادر به تمایز قائل شدن بین طیف‌های مختلف فرکانس و خنثی کردن و حذف فرکانس تعیین شده است.

نمونه اولیه‌یی از دستگاه خنثی‌کننده سر و صدا Sono‌ طراحی شده که در فهرست فینالیست‌های رقابت طراحی جایزه جیمز دایسون قرار گرفته است و در صورت کسب مقام، هزینه لازم برای توسعه و تولید تجاری این محصول فراهم می‌شود.

بهترین کشور برای مهاجرت , بهترین شامپو برای ریزش مو , بهترین بانک برای سرمایه گذاری


ویدیو : بهترین پنجره برای تهرانی ها! +عکس