بهترین میان‌وعده‌های پیشنهادی‌ما : می‌خواهید به رژیم غذایی خود پایبند باشید؟ ...


می‌خواهید به رژیم غذایی خود پایبند باشید؟ پس میان‌وعده‌ها را فراموش نكنید

بعضی از ما به 3 وعده غذایی در طول روز بسنده نمی‌كنیم و در فواصل مختلف و در ساعات متفاوتی از روز بدن‌مان به مواد‌غذایی بیشتر احتیاج دارد و ذهن‌مان ما را به سمت استفاده بیشتر از مواد خوراكی سوق می‌دهد. در این صورت خطری كه ممكن است پیش بیاید، دریافت بیش از اندازه غذا توسط بدن و در نتیجه چاقی خواهد بود. اما آیا برای پیشگیری از وقوع چنین اتفاقی، باید به فكر حذف میان وعده‌ها بود؟ لزوما نه، شاید انتخاب میان وعده درست، بهترین كار باشد. میان وعده‌ها؛ همین وعده‌های غذایی كوچك به شما كمك می‌كنند تا گرسنگی‌تان را كنترل كنید و تا حد ممكن لقمه‌های غذایی خود را در وعده‌های اصلی كوچك‌تر بردارید. اما اگر میان وعده‌هایی كه می‌خورید نتواند اشتهای شما را كاهش دهد، باز هم بعد از تمام كردن آن‌ها به‌دنبال غذاهای دیگر خواهید رفت. برای آنكه بهتر بتوانید میان ‌وعده‌های مناسب را انتخاب كنید، كارشناسان نظرهای مختلفی دارند. به اعتقاد آن‌ها یك میان‌وعده مناسب باید بتواند معده شما را پر كند، به اندازه كافی حاوی مواد مغذی باشد و بین001 تا 002كالری انرژی در خود داشته باشد.



بهترین میان وعده بین صبحانه و ناهار , بهترین میان وعده بین صبحانه و نهار , بهترین میان وعده

هر بار غلات 140 کیلو کالری

غلات اشتها  را كور می‌كنند

خوردن بارهای غلات كه از تركیبی از گندم، دانه‌های مغذی و تكه‌های میوه‌خشك شده هستند واقعا می‌تواند اشتهای شما را كاهش دهد. هر بار غلات شامل 130 تا 140 كالری انرژی، 4 گرم فیبر و 5 گرم پروتئین است. نكته مهم این است كه علاوه بر مغذی بودن، این میان ‌وعده‌های كوچك واقعا طعم خوبی دارند. این بارها یك میان‌وعده خوب با كالری مناسب هستند كه مقدار فیبر موجود در آن نیز به نسبت حجم‌شان بالاست و می‌توانند به‌عنوان یك میان وعده خوب در طول روز به شمار رود. اگر تا‌كنون خوردن آن‌ها را تجربه نكرده‌اید به فروشگاه نزدیك خانه‌تان سر بزنید و با خریدن یك بار غلات مشتری همیشگی آن‌ها شوید.



بهترین میان وعده ها برای کاهش وزن , میان وعده , بهترین تبلت های پیشنهادی

نصف فنجان 55 کیلو کالری

چرا لوبیای سبز اشتها را كم می‌كند؟

سبزی‌های منجمد نیز از خوراكی‌هایی هستند كه برای استفاده در طول روز توصیه می‌شوند. اگر تا به حال از این محصولات استفاده نكرده‌اید نگران طعم آن‌ها نباشید چرا كه طعم خوبی دارند. با منجمد كردن سبزی‌ها، شما در حقیقت طعم شیرین طبیعی آن‌ها را تا حد ممكن كاهش می‌دهید و به همین دلیل خوردن آن‌ها با حس بهتری همراه است.نصف فنجان لوبیای سبز 55 كالری انرژی و 3 گرم فیبر دارد. همین مقدار ذرت هم دارای 72 كالری انرژی است و نزدیك به 2 گرم فیبر دارد. تركیب این دو غذا كه دارای مقادیر پایین كالری هستند، هم می‌تواند معده شما را پر كرده و هم اشتهای‌تان را كم كند. سبزیجات منجمد هم مثل سبزیجات تازه واقعا طعم لذت‌بخشی دارند و
بر خلاف تصورتان، به سرعت در دهان حل شده و اصلا مانند آنچه تصور می‌شود سفت و سخت نیستند.می‌توانید همین روش را با میوه‌ها هم امتحان كنید. خوردن آلبالوی یخ زده هم خالی از لطف نیست.



یک فنجان 150 کیلو کالری

ماست‌چربی می سوزاند؟

چرا به جای هله هوله‌های پر از چربی و شكر، ماست را امتحان نمی‌كنید؟ در انتخاب ماست نیز طبیعتا بهتر است ماست كم چرب را انتخاب كنید تا كالری و چربی كنترل شده‌ای به بدن‌تان وارد شود. بررسى‌ها نشان می‌دهد كه مصرف مواد غذایى غنى از كلسیم مى‌تواند چربى بدن را كاهش دهد، از همین رو محققان توصیه مى‌كنند كه اگر مى‌خواهید وزن كم كنید، بیشتر از مواد غذایى سرشار از كلسیم به‌ویژه فرآورده‌هاى لبنى كم چرب مانند ماست استفاده كنید. ماست همچنین جزو منابع غذایى بسیار غنى از فسفر، ریبوفلاوین یا ویتامین2B و ید محسوب مى‌شود. ویتامین21B، اسید پانتوتنیك یا ویتامین 5B، روى، پتاسیم و پروتئین را نیز می‌توانید از این خوراكی دلچسب دریافت كنید. اگر خیلی هم با طعم ماست‌های معمولی میانه خوبی ندارید، امروزه ماست با طعم‌های مختلفی به بازار آمده كه به سادگی می‌توانید ماست با طعم میوه دلخواه‌تان یا نوع كم چرب ماست‌های میوه‌ای را تهیه كرده و به برنامه میان وعده روزانه خود اضافه كنید.



میان وعده برای کودکان , میان وعده های سالم برای دانش آموزان , میان وعده در بارداری

هر عدد 100 کیلو کاری

چرا سیب را توصیه می‌كنند؟

توصیه همیشگی محققان همواره این بوده است كه اگر می‌خواهید وزن‌تان را كاهش دهید، بهترین روش، افزایش مصرف میوه‌ها و سبزیجات است چرا كه با این كار حجم غذایی كه می‌خورید افزایش پیدا می‌كند و در عین حال كالری كمتری وارد بدن‌تان می‌شود. هرچقدر هم كه سرتان شلوغ باشد، بی‌شك در طول روز 5 دقیقه وقت دارید كه به سلامت بدن‌تان اختصاص دهید. شاید الان همان 5 دقیقه‌ای باشد كه بدن‌تان به آن نیاز دارد؛ پس دست به كار شوید، یك چاقو بردارید، سیب‌ها را پوست كنده و قاچ كنید.  سپس این سیب‌ها را با تكه‌های گردو و یك یا دو قاشق چای‌خوری شربت افرا به‌عنوان سس میل كنید. حتی می‌توانید برای تنوع آن را با یك قاشق چای‌خوری كره بادام زمینی بخورید؛ این میان وعده متفاوت تقریبا به اندازه 100 كالری در خود انرژی دارد.



میان وعده کودکان , نخود برشته تند هندی یک میان وعده هیجان انگیز , میان وعده های لاغر کننده

هر بسته 100 کیلو کالری
 
 «چیپس سویا» چربی‌ها‌ را آب می‌كند

چیپس سویا یك میان ‌وعده كم كالری همراه با مقادیر بالای فیبر است كه منبع قابل توجه پروتئین سویا به شمار می‌آید. براساس یافته‌های به دست آمده از یك تحقیق بین‌المللی در مورد چاقی، پروتئین سویا، نه تنها به كاهش وزن كمك می‌كند بلكه به شما این اطمینان را می‌دهد كه وزن اضافه خود را با از دست دادن چربی‌های اضافه خود كم كنید و نه با آب كردن عضلات بدن‌تان.
ایزوفلاون‌های موجود در سویا درست مانند استروژن عمل می‌كنند. به این شكل كه از ترشح آنزیم‌هایی پیشگیری می‌كنند كه باعث انباشته شدن چربی در بدن می‌شوند. یك بسته چیپس سویا دارای 7 گرم پروتئین سویا و نزدیك به 100 كالری انرژی است. امروزه انواع مختلف چیپس سویا با مارك‌های متفاوت این محصول را می‌توان در فروشگاه‌ها پیدا كرد.



میان وعده های مقوی , پیشنهاد برای میان وعده , بهترین لپتاپ های پیشنهادی

هر 28 گرم 100 کیلو کالری

شیرین بیان اشتها را كم می‌كند

شیرین بیان دارای یك تركیب فعال به نام اسید است كه تحقیقات نشان می‌دهد می‌تواند به كاهش وزن كمك كند. نگران نباشید؛ اصلا لازم نیست نام این اسید را یاد بگیرید تا از فواید بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید!شیرین بیان به 2 شكل می‌تواند به كاهش وزن كمك كند. در توضیح مورد اول كه كمی هم پیچیده است باید گفت این گیاه می‌تواند مانع از فعالیت آنزیمی شود كه نقش مهمی در انباشت چربی در بدن بازی می‌كند. دوم اینكه با خوردن شیرین بیان اشتهای شما به غذا خوردن كاهش پیدا می‌كند. شاید دلیل این موضوع طعم خوشایند شیرین بیان باشد كه افراد را از خوردن غذای بیشتر بی‌نیاز می‌كند. شما می‌توانید نوع خشك این گیاه یا قرص آماده آن را از عطاری خریداری كنید و آن را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید.



3 پیشنهاد ویژه

یک پیمانه پخته 130 کیلو کالری

با جو سیر شوید!

یكی از بهترین میان وعده‌های خوشمزه و مقوی جوی دو سر است. بهترین روش برای پخت آن اضافه كردن شیر، كشمش، بادام خرد شده،  دارچین و كمی عسل به جوی دوسر خشك است. این میان وعده هم سیر‌كننده است و هم سرشار از فیبر. آن را می‌توانید به‌عنوان عصرانه یا صبحانه مناسب نوش جان كنید.



هر عدد 80 کیلو کالری

بستنی یخی خانگی  بمب ویتامین

قالب‌های آب‌میوه یخ‌زده یكی از میان وعده‌های بسیار لذیذ هستند. علاوه بر آن‌كه آن‌ها شیرین و خوشمزه‌هستند، به‌دلیل منجمد بودن خوردن آن‌ها بیش از زمان‌های معمول طول می‌كشد. این قالب‌ها كالری‌بسیار كمی دارند و حتی برخی از ویتامین‌های مفید را نیز برای بدن شما فراهم می‌كنند.  می‌توانید در خانه دست به كار شده و با انواع آب‌میوه تازه برای خود و اعضای خانواده‌تان بستنی یخی خانگی با طعم‌هایی كه دوست دارید آماده كنید.



هر عدد 5 کیلو کالری

آدامس بجوید، وزن كم كنید

قبل از آن‌كه سراغ خوردن میان‌وعده خود بروید از خود این سؤال را بپرسید: آیا من گرسنه‌ام؟ اگر در پاسخ دادن به این سؤال مطمئن نیستید، به جای خوردن غذا، آدامس را امتحان كنید. محققان در بررسی میزان انرژی كه صرف جویدن آدامس می‌شود، این نتیجه را به دست آوردند كه به سادگی و فقط با بالا و پایین بردن آرواره‌های خود در هر ساعت 11 كالری بیشتر از حالت معمولی می‌سوزانید. البته شاید سوزاندن 11كالری درنظر شما زیاد نباشد اما اگر هر روز یك ساعت آدامس بجوید در طول یك سال می‌توانید نزدیك به نیم كیلوگرم از وزن خود را كاهش دهید! البته دلیل دیگری كه آدامس جویدن باعث می‌شود افراد وزن كم كنند این است كه سبب می‌شود كمتر به سمت خوردن میان ‌وعده‌ها بروند. در انتخاب آدامس خود هوشیار باشید و نوع بدون شكر آن را بخرید.


ویدیو : بهترین میان‌وعده‌های پیشنهادی‌ما