بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینمای جهان (1) : فیلم‌های ترسناک محبوبیت بسیار ...


فیلم‌های ترسناک محبوبیت بسیار زیادی در بین علاقه‌مندان به سینما دارند که از قضا انتخاب یک فیلم خوب از میان آن‌ها نیز بسیار دشوار است. وب سایت زومجی - افشین پیروزی: ساخت یک فیلم ترسناک خوب، شاید سخت‌ترین کار برای فیلم‌سازان باشد. چرا که اکثر المان‌های استفاده شده در این سبک به مرور زمان کلیشه‌ای شده و دیگر نه جذابتی برای بیننده دارند و نه می‌توانند حس ترس را به وی منتقل کنند.

 با این حال، برخی از آثار بزرگ این سبک، سعی می‌کنند تا با استفاده از جنبه‌های جدیدی از ترس، یک اثر متمایز و منحصر به فرد به مخاطب ارایه دهند.

ترسناک ترین فیلم تاریخ سینمای جهان , ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان , بهترین فیلم های تاریخ سینمای ایران

 در این مقاله تعدادی از برترین فیلم‌های ژانر ترس، با محوریت متفاوت بودن را معرفی خواهیم کرد که شاید نسبت به آثار دیگر کم‌تر شناخته شده باشند. پس اگر طرفدار ترسیدن هستید، با ما و قسمت اول مقاله «۲۰ فیلم برتر تاریخ در ژانر ترس و وحشت» همراه باشید.

۲۰- Deranged

تاریخ اکران: ۱۹۷۴

کارگردان: جِف گیلِن و آلِن اورمسبی

ناشر: تام کار

امتیاز در ای ام دی بی: ۶/۵

پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای جهان , بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان , بهترین بازیگران زن تاریخ سینمای جهان

فیلم Deranged بر اساس زندگی یک قاتل واقعی به نام «اِد گین» ساخته شده که بعد‌ها شخصیت و اعمال وی منبع الهام  ساخت فیلم‌های Psycho و The Texas Chainsaw Massacre نیز شد. این اثر به کارگردانی جِف گیلِن و آلِن اورمسبی ساخته شده و دقت زیادی به واقعی بودن صحنه‌های نمایش داده شده کرده است.

برای مثال یک خبرنگار در صحنه‌های قتل گزارش تهیه می‌کند که حسی شبیه به تماشای اخبار به بیننده دست می‌دهد.

شخصیت اصلی فیلم اِزرا کوب نام دارد که رابرت بلاسم نقش وی را ایفا می‌کند. همچنین فیلم از المان‌های ترسناک زیادی استفاده کرده که استفاده شخصیت اصلی از استخوان‌های انسان برای ساخت وسایل خانه و کالبد‌شکافی جسد مادرش برای یادگیری پوست‌آرایی (Taxidermy) بخشی از این مولفه‌ها است.

 اِزرا ابتدا جسد انسان‌های مرده را از قبر خارج می‌کند و با استخوان‌های آن‌ها برای خود لوازم متعددی می‌سازد. ولی به مرور زمان این عادت وی را به یک قاتل سریالی تبدیل می‌کند که از استخوان‌ انسان‌های زنده استفاده می‌کند.

در یکی از صحنه‌ها شاهد هستیم که کوب به یک دختر بچه ربوده شد وسایل خانه خود را که از استخوان‌های انسانی ساخته شده، نشان می‌دهد و این سکانس، بازی عالی شخصیت‌ها و جمله مشهور «فقط سعی می‌کنم به شما ثابت کنم که من استعداد بی‌نظیری دارم»، از بهترین قسمت‌های فیلم است.

 همچنین این فیلم با بودجه‌ی بسیار کم و به صورت شخصی ساخته شده که این مساله نیز نمی‌تواند تا آن را از تبدیل شدن به یکی از بهترین‌های سبک ترس بازدارد.



۱۹- Don’t Look Now


تاریخ اکران:۱۹۷۳

کارگردان: نیکولاس روگ

ناشر: الدورادو فیلمز

امتیاز در ای ام دی بی: ۷/۴

پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان , فهرست سکسی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان , بهترین فیلم های تاریخ سینمای d

فیلم Don’t Look Now با یک صحنه بسیار احساسی و تاثیرگذار از مرگ فرزند آغاز می‌شود که پایه گذار حوادث بعدی این اثر و نقل مکان زوج جوان به شهر غم‌زده ونیز است. در این شهر، اتفاقات غم‌انگیز بسیاری دست به دست هم می‌دهند تا آرامش را از زندگی پدر و مادر دختر سلب کنند.

 بر اساس اعلام یکی از راهبه‌های کلیسای ونیز، دختر اخیرا فوت کرده خانواده قصد دارد تا با پدر و مادرش ارتباط برقرار کند. ولی این اتفاق به خوبی و خوشی رخ نمی‌دهد و دخترک زندگی پدر و مادرش را به کابوسی وحشتناک تبدیل می‌کند.

در این فیلم شاهد فلش‌بک‌های زیادی به گذشته هستیم و زمان روایت آن دایما دستخوش تغییر می‌شود. همچنین نیکولاس روگ، کارگردان فیلم،  پا را فراتر از یک اثر صرفا ترسناک می‌گذارد و رابطه عاطفی بین والدین و فرزند و همچنین مشکلات و تاثیرات فوت فرزند را به زیبایی هر‌چه تمام نشان می‌دهد که همین عوامل آن را به یک اثر به یاد‌ماندنی ترسناک و در عین حال عاطفی تبدیل کرده است.

 این اثر با بودجه‌ای ۱/۱ میلیون دلاری و به شکل مستقل ساخته شده و امروزه از آن به عنوان یکی از تاثیر‌گذار در سبک ترس یاد می‌شود که فیلم‌های زیادی از آن الهام گرفته‌اند. همچنین بازیگران اصلی فیلم نیز دونالد ساترلند و جولی کریستی هستند.


 
۱۸- Fight For Your Life

تاریخ اکران: ۱۹۷۷

کارگردان: روبرت اندِلسون

ناشر: کمپانی ویلیام میشکین

امتیاز در ای ام دی بی: ۶/۴

بهترین دیالوگ های تاریخ سینمای جهان , بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما , بهترین فیلم ترسناک تاریخ سینما

اقدامات نژاد‌پرستانه بر علیه سیاه پوستان یکی از مشکلات جامعه آمریکا در دهه ۹۰ میلادی بود و این قشر به سبب همین مساله مشکلات و رنج‌های بسیار زیادی تحمل کرد.

فیلم Fight For Your Life نیز بر اساس همین ایده ساخته شده که شکنجه روحی یک خانواده سیاه پوست از جانب دار و دسته نژادپرستان را نمایش می‌دهد که نقش سر‌دسته آن‌ها را ویلیام سَندِرسون به خوبی بازی می‌کند.

 خشونت بسیار زیاد و حس ترس فلسفی که این فیلم به بیننده منتقل می‌کند، واقعا بی‌نظیر است و باعث می‌شود تا در سراسر فیلم سر جای خودتان میخکوب شوید! چند جوان سفید‌پوست از زندان فرار کرده و به دنبال یک سرپناه هستند.

 در این میان یک فرد سیاه پوست (با بازی روبرت جودو) به آن‌ها پناه می‌دهد. با این حال خوی نژاد‌پرستی جوانان باعث می‌شود تا شروع به آزار و اذبت میزبانشان کنند و فیلم در این بین ترسی از نشان دادن صحنه‌های خشونت آمیز تقابل سَندِرسون با جودو ندارد و در نتیجه یک فیلم سرتاسر خونین را در مدت زمان ۸۲ دقیقه‌ای این اثر شاهد هستیم.

 البته اقدامات نژاد‌پرستانه نمایش داده شده در فیلم، باعث شد تا این محصول در زمان عرضه با انتقاد بسیار زیاد مردم آمریکا روبرو شود و از این رو در آن زمان نتوانست تا درخشش زیادی داشته باشد.


 
۱۷- The Nanny

تاریخ اکران: ۱۹۶۵

کارگردان: سِث هولت

ناشر: هَمِر فیلم

امتیاز در ای ام دی بی: ۷/۳


دانلود ترسناک ترین فیلمهای تاریخ سینمای جهان , پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای جهان , بهترین فیلم های ترسناک جهان

فیلم Nanny یکی از بهترین آثار «سِث هولت» است که داستان یک خدمتکار منزل با بازی بِتی دیویس را نشان می‌دهد. جیمز، فرزند ۱۰ ساله خانواده، پس از غرق شده خواهرش دچار اختلالات روحی شده و از این رو به یک مدرسه مخصوص فرستاده می‌شود.

 ۲ سال پس از این زمان، وی به خانه برگشته و رفتار عجیب و غریبی در قبال خدمتکار به ظاهر دلسوز نشان می‌دهد. لج‌بازی و فرار از دست وی و امتناع از خوردن غذاهایی که Nanny آماده کرده باعث می‌شود تا همه تصور کنند جیمز دیوانه شده است.

ولی در پس چهره این اتفاق، جیمز دلیلی منطقی برای ترسیدن از خدمتکاری دارد که بر‌خلاف ظاهر مظلومش، خویی شیطانی دارد. یکی از اصلی‌ترین دلایل ترسناک بودن فیلم، ایفای نقش عالی دیویس است که پیش از این، سابقه بازی در هیچ فیلم ترسناکی را نداشته و به همین دلیل هم برای پذیرش این نقش مردد بوده است.

همچنین  استفاده به جا از صحنه‌های ترسناک و عدم بزرگنمایی بیش‌از حد، باعث شده تا فیلم همواره باور پذیر باقی بماند. خدمتکار همچنین از روش‌های زیادی برای شکنجه و آزار جیمز استفاده می‌کند که شوک الکتریکی با استفاده از جریان آب یکی از این موارد است.

آشنایی با باقی داستان و اقدامات دیگر وی، به عهده ببینده فیلم است تا از جذابیت این اثر کاسته نشود. همچنین بودجه ساخت این اثر نیز ۱/۳ میلیون دلار بر‌آورده شده و میزان فروش آن نیز برابر با ۲ میلیون دلار است.


 
۱۶- Peeping Tom

تاریخ اکران: ۱۹۶۰

کارگردان: مایکل پاول

ناشر: کمپانی پخش فیلم آنجِلو

امتیاز در ای ام دی بی: ۷/۸

بهترین فیلمهای تاریخ سینمای جهان , بهترین فیلم های تاریخ جهان بهترین فیلم های انیمه جهان , پر بازدید ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان

فیلم Peeping Tom از یک داستان عجیب استفاده می‌کند و به همین دلیل، سرنوشت و اتفاقات عجیبی نیز برای آن رخ داده است. شخصیت اصلی فیلم مارک لوییس با بازی کارل بوهم است که یک قاتل سریالی متفاوت است.

وی زنان را به قتل رسانده و با استفاده از یک دوربین از لحظه مرگ آن‌ها فیلم‌برداری می‌کند و از این ویدیو‌ها برای جمع‌آوری کلکسیون استفاده می‌کند. ولی شخصیت اصلی لوییس و چیزی که دوستانش از وی می‌بینند تفاوت‌های زیادی با خوی وحشیانه وی دارد و این فرد در واقعیت یک انسان بسیار ساکت و آرام است که در ظاهر قصد دارد یک کارگردان موفق شود.

 تناقض شخصیتی لوییس و اتفاقات فیلم بسیار هنرمندانه توسط مایکل پاول کارگردانی شده، با این حال این اثر در زمان انتشار، به دلیل ایده خود نتوانست نظر منتقدان را جلب کند و از این رو فروش کمی داشت و زندگی شغلی پاول را نیز رسما نابود کرد!

ولی پس از گذشت چند سال، این فیلم دوباره بازبینی شد و توانست نمرات بالا و تحسین بر‌انگیزی دریافت کند و حتی عده‌ای به آن لقب «شاهکار» نیز دادند. همچنین موسیقی این فیلم نیز یک تک‌نوازی بی‌نظیر پیانو از گوردون واتسون استرالیایی است که گوش‌دادن به آن شدیدا توصیه می‌شود.


 
۱۵- Wolf Creek

تاریخ اکران: ۲۰۰۵

کارگردان: کرِگ مک‌میلان

ناشر: ماشرووم پیکچرز

امتیاز در ای ام دی بی: ۶/۳

زندگینامه بهترین بازیگران مشهور تاریخ سینمای جهان تصاویر , سکسی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان , دانلود بهترین فیلم های جهان

یکی از خونین‌ترین فیلم‌های حاضر در این لیست است که البته صحنه‌های قتل و خونریزی آن به هیچ وجه آبکی نیست و کرِگ مک‌ میلان تلاش زیادی برای ساخت یک اثر خوش‌ساخت و واقع‌گرایانه انجام داده است.

داستان فیلم در مورد ۳ دوست جوان است که به همراه یک‌دیگر مشغول سفر به نقاط مختلف جهان هستند. این افراد در این بین با یک شخص جذاب به نام میک (با بازی جان جَرِت) آشنا می‌شوند که به موجب جذابیت‌های ظاهری و شخصیتی خیلی زود با مسافران جوان صمیمی می‌شود.

ولی ثمره این ملاقات، به قتل رسیدن فجیع سه دوست توسط میک است که از روش‌های بی‌رحمانه‌ای برای سلاخی آن‌ها استفاده می‌کند. جالب است بدانید که در سال ۲۰۰۶ شخصی استرالیایی با الهام از این فیلم، یک مسافر را به قتل رساند و به همین دلیل هم پخش Wolf Creek در استرالیا متوقف شد!

همچنین Wolf Creek با واکنش متفاوت منتقدین نیز روبرو شد و عده‌ای آن را به دلیل خشونت بیش‌از حد و مخصوصا اعمال خشونت بر علیه زنان، محکوم کردند.

عده‌ای نیز آن را یک اثر متفاوت معرفی کردند که خطرات موجود در جامعه را به بهترین شکل نمایش داده و در این میان یک محصول سنت شکن است.

همچنین در سال ۲۰۱۰، مجله اِسلَنت، این فیلم را در زمره ۱۰۰ فیلم برتر قرن قرار داد. فیلم با بودجه ۱ میلیون دلاری ساخته شده که البته در برابر فروش ۲۷ میلیون دلاری آن بسیار ناچیز است.



۱۴- Martyrs

تاریخ اکران: ۲۰۰۸

کارگردان: پاسکال لوژیر

ناشر: وایلد بانچ

امتیاز در ای ام دی بی: ۷/۱

ترسناک ترین فیلم های تاریخ , بهترین فیلم های ترسناک , بهترین سریال های تاریخ جهان

فیلم با نمایش شخصیت لوسی (با بازی مایلین ژامپانوئی) آغاز می‌شود که با یک شات‌گان در دست، در حال حرکت است. پس از آن یک فلش‌بک به دوران کودکی وی زده می‌شود که زندگی سخت و فرار وی را از یک کشتارگاه نشان می‌دهد.

 اتفاقات پس از این قسمت، بسیار شوکه کننده است و لوسی اعضای یک خانواده چهار نفره معمولی را به وحشتناک‌ترین شکل ممکن به قتل می‌رساند. وی سپس به دوست خود آنا (مورجانا آلوئی) تعریف می‌کند که این خانواده مسوول شکنجه‌هایی است که در دوران کودکی تحمل کرده است.

 لوسی همچنین همواره در سراسر فیلم مورد آزار و اذیت موجود وحشتناک خیالی است که صحنه‌های تقابل وی با لوسی بسیار ترسناک و خوش‌ساخت هستند.

پاسکال لوژیر، کارگردان Martyrs، سعی کرده تا این اثر را کاملا واقع‌گرایانه و همچنین شوکه کننده بسازد و از همین رو همواره شاهد صحنه‌های غیر‌منتظره‌ای هستیم که کاملا بر خلاف پیش‌بینی‌های بیننده اتفاق می‌افتند.

 این فیلم در زمره آثار جنبش «نهایت گرایی نوین فرانسه» قرار می‌گیرد که مجموعه‌ای از فیلم‌های سنت شکن را شامل می‌شود.

 دلیل حضور Martyrs نیز در بین این فیلم‌ها، نمایش بی حد و مرز از خشونت است. این فیلم همچنین به عنوان یکی از بهترین آثار نمایش داده شده در جشنواره کَن ۲۰۰۸ انتخاب شد و تاد بروان، منتقد مشهور فرانسوی، آن‌را متفاوت‌ترین محصول سینمایی فرانسه در سال ۲۰۰۸ معرفی کرد.



۱۳- Cannibal Holocaust

تاریخ اکران:۱۹۸۰

کارگردان: روجاریو دئوداتو

ناشر: هنرمندان متحد اروپا

امتیاز در ای ام دی بی: ۶

پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران , بهترین فیلم های تاریخ سینما , ترسناک ترین فیلم جهان

سیزدهمین فیلم این لیست به یکی ازجنجالی‌ترین آثار سینمایی تاریخ مربوط است که توسط روجاریو دئوداتو، کارگردان مشهور ایتالیایی ساخته شده است.

 این فیلم روایتگر داستان گروهی از خبرنگاران است که برای ساخت مستندی در مورد قبیله‌های آدم‌خوار به جنگل‌های آمازون سفر می‌کنند. ولی اوضاع به خوبی پیش نمی‌رود و اعضای گروه همگی توسط آدم خواران کشته و خورده می‌شوند! پس از آن یک گروه نجات به منطقه اعزام می‌شوند که هدف آن‌ها بازیابی دوربین باقی‌مانده از گروه مستند‌سازی است.

 این فیلم صحنه‌های بسیار خشن و دلخراشی دارد که البته همانند یک مستند روایت می‌شود و همین نیز به ترسناک‌تر بودن آن کمک شایانی می‌کند. البته به دلیل همین صحنه‌ها، تماشای این اثر به افراد کم سن و سال به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

 همچنین کارگردان فیلم، به دلیل استفاده از خشونت بسیار بالا از طرف دولت ایتالیا به چند مورد محکوم شد که یکی از آن‌ها احتمال کشته شدن انسان‌ها در حین فیلم‌برداری بود! البته دئوداتو از این اتهام تبرئه شد و فقط به دلیل نمایش تقابل یک جامعه مدرن با یک جامعه وحشی مورد بازخواست قرار گرفت و مجبور به پرداخت جریمه مالی شد.

 همچنین اکران این فیلم در اکثر کشور‌ها به دلیل خشونت بالا ممنوع اعلام شده است. ولی در مجموع فیلم با بازخورد مثبت تماشاگران روبرو شد و حتی سرجیو لئونه، کارگردان ایتالیایی، آن را یک شاهکار بی‌نظیر معرفی کرده است.



۱۲- Audition

تاریخ اکران: ۱۹۹۹

کارگردان: تاکاشی میکه

ناشر: امِگا پراجکت

امتیاز در ای ام دی بی: ۷/۲

بهترین فیلم ترسناک 2016 , بهترین فیلم ترسناک , لیست ترسناک ترین فیلم های جهان


فرهنگ مردم ژاپن از لحاظ وجود آثار ترسناک در هر زمینه‌ای از کامیک و مانگا گرفته تا فیلم‌های و انیمیشن‌ها بسیار غنی است و Audition نیز یکی از فیلم‌هایی است که در این کشور ساخته شده است. شیگِهارو اویاما (با بازی ریو ایشیباشی) یک مرد میانسال است که پس از فوت همسرش با پسر ۱۷ ساله خود زندگی می‌کند.

 پسر اویاما وی را تشویق می‌کند تا زندگی مشترک جدیدی آغاز کند و به همین دلیل، وی از طریق یک آزمون بازیگری ساختگی، به آسامی یامازاکی (با بازی آیهی شیما) علاقه‌مند می‌شود که یک زن بسیار با احساس به نظر می‌رسد.

 آسامی بدون شناخت از گذشته اویاما روز به روز به او نزدیک‌تر می‌شود تا این‌که یک روز تصویری از همسر سابق وی پیدا می‌کند. همین مساله خوی شیطانی وی را بیدار می‌کند و آسامی تصمیم می‌گیرد تا انتقام این خیانت را به فجیع‌ترین شکل ممکن بگیرد.

صحنه‌های شکنجه اویاما توسط آسامی بسیار خشن، طبیعی و حتی گاهی چندش‌آور است و کارگردانی هنرمندانه تاکاشی میکه و عدم کم‌کاری وی در نمایش صحنه‌های ترسناک و خشن، می‌تواند رضایت هر طرفدار سبک ترسی را جلب کند.

جالب است بدانید که وقتی این فیلم برای اولین بار در ژاپن پخش شد، اکثر افراد حاضر در سینما نتوانستند صحنه‌های آن را تحمل کنند و محل را ترک کردند. حتی یکی از حضار، میکه را یک انسان مریض و روانی معرفی کرد که از تماشای شکنجه شدن انسان‌ها لذت می‌برد!



۱۱- Suspiria

تاریخ اکران: ۱۹۷۷

کارگردان: داریو آرگِنتو

ناشر: پرودِزییونی اطلس

امتیاز در ای ام دی بی: ۷/۵

بهترین فیلم جهان , بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایرانی , بهترین فیلم های جهان از نظر imdb

داریو آرگنتو، کارگردانی است که به دلیل استفاده از تکنیک‌های ناب سینمایی در آثارش شهرت فراوانی دارد و Suspiria نیز از این قاعده مستثنی نیست. در همان ابتدای فیلم شاهد یک صحنه بسیار خشن و شوکه‌کننده از سلاخی یک انسان هستیم که به صحنه‌ی آغازین بازی Evil Within شباهت دارد.

پس از آن فیلم روایتی همانند سری فیلم‌های «اره» در پیش می‌گیرد که وقایع آن در محیط یک مدرسه آموزش رقص آلمانی اتفاق می‌افتند و شخصیت‌هایی نمایش داده می‌شوند که هریک برای نجات جان خود از محیط خطرناک گیر‌افتاده در آن تلاش می‌کند. این اثر یک محصول کاملا ضد هالیوودی است که نه شخصیت‌های دوست‌داشتنی دارد و نه زرق و برق و بزرگنمایی آن‌چنانی.

 با این حال قادر است تا در مدت زمان ۱۰۰ دقیقه‌ای خود طرفداران سبک ترس را به خوبی راضی نگه دارد. همچنین یک نسخه بازسازی شده از این فیلم نیز در دست ساخت است که با ترکیب ایده‌های اثر اولیه با امکانات امروزی، می‌تواند به یک فیلم جذاب دیگر تبدیل شود.

 Suspiria بازخور‌دهای بسیار مثبتی نیز از منتقدان دریافت کرده و به خصوص برای داستان و موسیقی بسیار زیبای خود مورد تحسین قرار گرفته است. خوان بنِت، یکی از بازیگران فیلم نیز در سال ۱۹۷۸ کاندید دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن سال شد.


ویدیو : بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینمای جهان (1)