بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینمای جهان (2) : در قسمت پیشین مقاله برترین فیلم‌های ...


در قسمت پیشین مقاله برترین فیلم‌های ترسناک تاریخ، آثاری مثل The Nanny, Cannibal Holocaust, Deranged و Wolf Creek معرفی شدند که هر‌یک با استفاده از المان‌های مختلف، حس ترس را به خوبی به مخاطب القا کردند. وب سایت زومجی - افشین پیروزی: در قسمت پیشین مقاله برترین فیلم‌های ترسناک تاریخ، آثاری مثل The Nanny, Cannibal Holocaust, Deranged و Wolf Creek معرفی شدند که هر‌یک با استفاده از المان‌های مختلف، حس ترس را به خوبی به مخاطب القا کردند.

ترسناک ترین فیلم تاریخ سینمای جهان , ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان , بهترین فیلم های تاریخ سینمای ایران

در این قسمت نیز دنباله‌رو مقاله قبلی خواهیم بود و آثاری معرفی می‌شوند که هر‌یک در سبک مختلفی از ژانر ترس موفق بودند. برخی با استفاده از مولفه خشونت و خونریزی و برخی با القای ترسی روانی و فلسفی مخاطب را در موقعیتی قرار می‌دهند که راه فراری از آن ندارد! با ما همراه باشید:

 
۱۰- Night Of The Living Dead

تاریخ اکران: ۱۹۶۸

کارگردان: جورج ای.رومرو

ناشر: کمپانی والتر ریید

امتیاز در ای ام دی بی: ۸

پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای جهان , بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان , بهترین بازیگران زن تاریخ سینمای جهان

امروزه زامبی‌ها و موجودات از مرگ بازگشته! بخش مهمی از سرگرمی‌های ما را تشکیل می‌دهند. با این حال به جرات می‌توان گفت که حضور این موجودات را مدیون فیلم Night of the Living Dead هستیم که توسط جورج ای.رومرو به صورت مستقل با بودجه‌ی ۱۱۴ هزار دلاری ساخته شده است.

این فیلم روایتگر داستان باربرا (جودیث او.‌دیی) و جانی بِلیر (راسل استراینِر) است که به رسم هر سال به زیارت قبر پدرشان در یک قبرستان متروکه می‌روند. ولی اوضاع به خوبی پیش‌نرفته و این خواهر و برادر مورد حمله یک مرد عجیب قرار می‌گیرند که ثمره آن مرگ جانی است.

باربرا در حین فرار توسط فردی به نام بِن (دوان جونز) نجات داده می‌شود و این دو به یک طویله پناه می‌برند که از قضا ساکنین آن نیز از دست زامبی‌ها فرار کرده‌اند.

 پس از آن شاهد سیل عظیم زامبی‌ها هستیم که به محل استقرار شخصیت‌های فیلم هجوم می‌آورند و در این میان صحنه‌های خشن و چندش‌آور زیادی را تماشا خواهید کرد.

این فیلم شاید امروزه از لحاظ جلوه‌های ویژه حرفی برای گفتن نداشته باشد، ولی هنوز هم به عنوان یکی از بنیان‌گذاران سبک ترس و استفاده از زامبی‌ها قابل احترام است.

به همین دلیل هم در زمان عرضه به دلیل ایده‌های انقلابی خود بازخورد بسیار خوبی دریافت کرد و فروش جهانی آن نیز به ۱۸ میلیون دلار رسید. همچنین پنج فیلم دیگر نیز به دنباله این اثر توسط رومرو ساخته شده‌اند که هریک به نوبه خود فیلم خوبی به حساب می‌آیند.



۹- The Exorcist

تاریخ اکران: ۱۹۷۳

کارگردان: ویلیام فرید‌کین

ناشر: کمپانی برادران وارنر

امتیاز در ای ام دی بی:۸

پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان , فهرست سکسی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان , بهترین فیلم های تاریخ سینمای d

فیلم «جن گیر» ویلیام فریدکین، بدون شک یکی از بهترین و تاثیرگذارترین آثار تاریخ سینمای ترس و وحشت است. این فیلم بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده که مربوط به سال ۱۹۴۹ بوده و توسط رولاند دو نوشته شده است.

 یک پدر‌روحانی کاتولیک به نام لنکستِر مِرین (ماکس فون سیدو) در حال کاوش در مقبره‌های کشور عراق است که متوجه می‌شود پازوزو، روح خبیثی که چند وقت پیش شکست داده، برای انتقام بازگشته است.

 هدف این روح خبیث دختر بچه ۱۲ ساله‌ای به نام ریگان (لیندا بلیر) است که پس از انجام بازی تخته‌ای ویجا، برخی حرکات و رفتار‌های غیرعادی از خود بروز می‌دهد و قدرت غیر‌طبیعی نیز به دست آورده است.

تنها راه درمان این دختر جن‌گیری است که دو کشیش، کاراس و مِرین، برای این کار انتخاب می‌شوند. سکانس جن‌گیری این فیلم، هنوز هم پس از گذشت حدود ۴۰ سال یکی از بهترین صحنه‌های نمایش داده شده در فیلم‌های سینمایی است و دلیل این امر هم بُعد فلسفی حاکم بر آن است.

 تقابل ایمان با شک و تردید و بازی عالی شخصیت‌ها باعث شده تا این فیلم هنوز هم برای طرفداران سبک ترس تازگی داشته باشد.

جالب است بدانید که پیش از آغاز ساخت The Exorcist، کارگردان‌هایی مثل استنلی کوبریک و آرتور پِن حاضر نشدند تا ساخت فیلم را قبول کنند و دلیل این امر نیز شوم بودن این اثر اعلام شد که در نتیجه آن تعدادی از عوامل فیلم در کشور عراق دچار بیماری شدند و دختر یکی از بازیگران نیز پس از آغاز فیلم دچار تصادف شدید شد!

به هر حال فیلم جن‌گیر هم از لحاظ امتیازی موفق بود و هم توانسته با فروش ۴۴۱ میلیون دلاری، یکی از پر‌فروش‌ترین آثار سبک ترس باشد.



۸- The Conjuring

تاریخ اکران: ۲۰۱۳

کارگردان: جیمز وَن

ناشر: کمپانی برادران وارنر

امتیاز در ای ام دی بی:۷/۵

بهترین دیالوگ های تاریخ سینمای جهان , بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما , بهترین فیلم ترسناک تاریخ سینما

آثار کلاسیک سینما معمولا در سبک ترس موفق‌تر هستند. ولی در این میان استثنا‌هایی نیز دیده می‌شوند که The Conjuring یکی از آن‌ها است.

این فیلم محصول سال ۲۰۱۳ است و به کارگردانی جیمز وَن ساخته شده که با ساخت فیلم «اره» سابقه خوبی در آثار سبک ترس دارد. همچنین روایت این فیلم، بر اساس داستان واقعی است که جذابیت آن‌را دو چندان می‌کند.

 خانواده پِرون به خانه‌ی جدید خودشان در دل یک مزرعه نقل مکان می‌کنند که از همان ابتدای ورود، اتفاقات ماورا‌الطبیعی زیادی در خانه رخ می‌دهد.

 تمام ساعت‌ها در ۳:۰۷ دقیقه متوقف می‌شوند، صدا‌های عجیبی در شب به گوش می‌رسند و حتی کریستین، یکی از پنج دختر خانواده، موجود وحشتناکی را می‌بیند که از چشم دیگران مخفی است.

به همین دلیل کارولین (لیلی تِیلور)، مادر خانواده، به سراغ دو کارگاه متخصص در امور ماورا‌الطبیعی می‌رود و این زوج (وِرا فارمیگا و پاتریک ویلسون)در بررسی تاریخچه خانه،‌ متوجه می‌شوند که در سال ۱۸۶۳، مادری بچه چند‌ماهه خود را در این مکان برای کسب رضایت شیطان قربانی می‌کند و از آن زمان این مکان نفرین شده است و روح خبیثی به نام باشسِبا در آن زندگی می‌کند.

 در نهایت این روح مادر خانواده را تسخیر کرده و کارگاهان مجبور می‌شوند تا عمل جن‌گیری را انجام دهند.

فضا‌سازی و شخصیت‌پردازی فیلم واقعا عالی است و کارگردان از ترکیب ترس روانی و صحنه‌های شوکه‌کننده به جا، اثری خلق کرده که در مدت زمان ۱۱۲ دقیقه‌ای خود مخاطب را کاملا جذب فیلم می‌کند.

 «احضار ارواح» از لحاظ فروش هم یکی از موفق‌ترین آثار ژانر وحشت است و تواسته با بودجه ۲۰ میلیون دلاری خود، ۳۱۸ میلیون دلار فروش داشته باشد.



۷ Days Later 28

تاریخ اکران: ۲۰۰۲

کارگردان: دنی بویل

ناشر:دی‌ان‌ای فیلمز

امتیاز در ای ام دی بی:۷/۶


دانلود ترسناک ترین فیلمهای تاریخ سینمای جهان , پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای جهان , بهترین فیلم های ترسناک جهان

28 روز بعد» یکی از آثار زامبی محور این لیست است که از قضا یکی از خوش‌ساخت‌ترین فیلم‌های این سبک نیز به شمار می‌رود.

در این فیلم شاهد کشور انگلستان هستیم که مردم آن در اثر انتشار ویروسی به زامبی تبدیل شده‌اند و فیلم روایتگر داستان یک گروه ۴ نفره از بازماندگان است که در تلاش برای زنده ماندن و رسیدن به پناهگاه هستند.

 ولی نکته جالب‌تر در مورد این فیلم، شباهت سکانس آغازین آن با سریال محبوب «The Walking Dead»‌است! جیم (سیلیان مورفی) ۲۸ روز پس از انتشار ویروس، در بیمارستان به هوش می‌آید و پس از آن با شهری خالی از سکنه روبرو می‌شود.

 وی تصمیم می‌گیرد تا به کلیسا پناه ببرد که از قضا با یک پدر‌روحانی زامبی شده روبرو می‌شود و پس از آن نیز مورد حمله سیل عظیمی از این موجودات خبیث قرار می‌گیرد و فقط به لطف سِلِنا (نائومی هریس) و مارک (نوئا هانتلی) زنده می‌ماند.

 این ۳ نفر پس از مدتی با فرانک (برندان گلیسون) آشنا می‌شوند و ماجرای سفر آن‌ها برای یافتن پناهگاه امن آغاز می‌شود. دنی بویل، کارگردان فیلم، در نمایش یک دنیای آخر‌الزمانی بسیار هنرمندانه عمل می‌کند و تلاش بازماندگان برای بقا در جهان بی‌رحم و مملو از زامبی فیلم بسیار طبیعی است.

این فیلم همچنین جوایز زیادی نیز کسب کرده که در این میان می‌توان به جایزه ساتورن بابت بهترین فیلم ترسناک سال، جایزه امپایر برای بهترین فیلم سال بریتانیا و جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره بهترین فیلم‌های فانتزی اشاره کرد. میزان فروش کلی فیلم نیز ۸۳ میلیون دلار است.


 
۶- Saw

تاریخ اکران: ۲۰۰۴

کارگردان: جیمز وَن

ناشر: اوولوشن اینترتینمنت

امتیاز در ای ام دی بی:۷/۷

بهترین فیلمهای تاریخ سینمای جهان , بهترین فیلم های تاریخ جهان بهترین فیلم های انیمه جهان , پر بازدید ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان

اولین قسمت از سری فیلم‌های هفت قسمتی «اره» در سال ۲۰۰۴ بر روی پرده‌های سینما رفت که البته موفق‌ترین محصول در این مجموعه نیز به شمار می‌رود. آدام (لِی وَنِل) یک عکاس جوان است که پس از به هوش آمدن متوجه می‌شود در یک حمام در حالی که پایش به یک لوله زنجیر شده، زندانی است.

 وی در این مکان تنها نیست و یک استاد دانشگاه به نام لارِنس گوردون (کِری ِالوز) نیز در شرایط مشابه وی در سمت دیگر حضور دارد و مابین آن‌ها نیز یک جسد دیده می‌شود که به نظر می‌رسد مغزش متلاشی شده است.

شخصیت‌ها از طریق نوار صوتی که در حمام وجود دارد متوجه می‌شوند آدام باید از این مکان فرار کند و گوردون نیز باید وی را پیش از ساعت ۶ به قتل برساند که در غیر‌اینصورت خانواده وی کشته خواهند شد.

یکی از دلایل محبویت فیلم‌های اره و مخصوصا سه نسخه اول آن، داستان مرموز و پر‌پیچ و خم آن است که دایما شاهد اتفاقات غیر‌منتظره هستیم.

 این فیلم همچنین یکی از برترین آثار سبک ترس شکنجه‌ای «Torture Horror» است که از نمونه‌های اولیه آن نیز به شمار می‌رود و در صحنه‌های مختلف شاهد افرادی هستیم که برای نجات جان خود حاضر می‌شوند تا خودشان را شکنجه دهند.

جالب است بدانید که داستان این فیلم نیز توسط خود لی وانِل و با الهام از فیلم بسیار موفق «Seven» نوشته شده که هر دو این آثار از داستان مرموزی بهره می‌برند.

بودجه ساخت اولین قسمت اره ۱/۱ میلیون دلار بود که در برابر میزان فروش ۱۰۴ میلیون دلاری آن بسیار ناچیز است. کارگرانی این فیلم نیز بر عهده جیمز وَن بود.



۵- Martin

تاریخ اکران: ۱۹۷۸

کارگردان: جورج ای. رومرو

ناشر: لیبرا فیلمز

امتیاز در ای ام دی بی:۷/۲

زندگینامه بهترین بازیگران مشهور تاریخ سینمای جهان تصاویر , سکسی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان , دانلود بهترین فیلم های جهان

«مارتین» به عنوان شاهکار گم‌شده جورج رومرو شناخته می‌شود که در میان آثار زامبی محور این کارگردان، کم‌تر شناخته شده است. با این حال حتی شخص رومرو نیز این فیلم را بهترین اثر خودش معرفی می‌کند.

 فیلم با نمایش یک پسر جوان به نام مارتین (جان آمپلاس) در قطار شهری شبانه آغاز می‌شود که به شکل ناگهانی به یک دختر جوان حمله کرده و پس از کشتن وی، خون دختر را می‌خورد و خود را یک خون‌آشام معرفی می‌کند.

 مارتین تصوراتی دارد که مربوط به خون‌آشام‌ها است و به شهرهایی مثل برادوک و سن‌پترزبورگ سفر می‌کند که ماجراجویی‌های ترسناک و خونینی انتظار وی را می‌کشند.

 جالب است بدانید این فیلم با بودجه‌ای ۸۰ هزار دلاری و به صورت کاملا مستقل ساخته شده و اکثر سیاهی لشکر فیلم را نیز دوستان و آشنایان کارگردان تشکیل می‌دهند.

حتی خود رومرو نیز نقش هاوارد را بازی می‌کند که یک پدر روحانی است. با این حال Martin توانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند و حتی سایت Rotten Tomatoes امتیاز ۹۶ درصد را از مجموع آرای ۲۵ منتقد به آن اعطا کرد.

همچنین در نظر‌سنجی سایت Time Out از کارگردانان آثار سبک ترس، این فیلم رتبه ۸۷ را در بین ۱۰۰ فیلم برتر از آن خود کرد. در سال ۲۰۱۰ اعلام شد ریچارد رابن‌استاین قصد دارد تا این فیلم را بازسازی کند که البته تا امروز جزییات بیش‌تری از آن منتشر نشده است.



۴- The Texas Chainsaw Massacre

تاریخ اکران: ۱۹۷۴

کارگردان: توب هوپِر

ناشر: وُرتِکس

امتیاز در ای ام دی بی:۷/۵

ترسناک ترین فیلم های تاریخ , بهترین فیلم های ترسناک , بهترین سریال های تاریخ جهان

فیلم The Texas Chainsaw Massacre نیز همانند فیلم Deranged با الهام از زندگی قاتل سریالی، اِد گین ساخته شده و حتی سازندگان این اثر اعلام کردند که فیلم بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است.

 «کشتار با اره برقی در تگزاس» یکی از موفق‌ترین آثار سبک ترس اسلشر شناخته می‌شود که استفاده از سلاح‌های تیز و برنده برای قتل‌عام انسان‌ها، یکی از مولفه‌های اصلی این سبک است و این فیلم نیز همانطور که از نامش پیداس، از اره برقی به خوبی برای استفاده از مولفه‌های سبکش استفاده کرده است.

یک گروه پنج نفره جوان، برای بررسی یک قبر عازم تگزاس می‌شوند تا از صحت و سقم گزارش‌های دزدی از قبر‌ها در این منطقه آگاه شوند.

 ولی مسافرت آن‌ها به دلیل رویارویی با شخصیت منفی فیلم که با نام مرد صورت‌چرمی (گونار هنسِن) شناخته می‌شود به یک کابوس وحشتناک تبدیل می‌شود و پس از آن شاهد سلاخی بی‌رحمانه شخصیت‌های مختلف توسط صورت‌چرمی هستیم.

 همین خشونت بالای فیلم باعث شد تا این اثر درجه‌بندی سنی مخصوص بزرگسالان (R) را دریافت کند.

توب هوپِر، کارگردان فیلم، این محصول را با بودجه‌ای کم‌تر از ۳۰۰ هزار دلار ساخته و اکثر بازیگران فیلم را نیز مردم بومی تگزاس تشکیل می‌دهند.

با این حال کشتار با اره برقی در تگزاس، توانست فروشی ۳۰ میلیون دلاری تجربه کند و امتیازات بالای منتقدان نیز مهر تاییدی بر خوش‌ساخت بودن این فیلم است.



۳- Halloween

تاریخ اکران: ۱۹۷۸

کارگردان: جان کارپِنتِر

ناشر: کامپَس پیکچرز

امتیاز در ای ام دی بی:۷/۹

پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران , بهترین فیلم های تاریخ سینما , ترسناک ترین فیلم جهان

«هالووین» همان‌طور که از اسمش مشخص است، یک اثر ویژه ایام هالووین است که هنوز هم پس از گذشت نزدیک به ۴۰ سال از اکران، بسیار ترسناک‌تر از آثار امروزی ژانر وحشت است.

 این فیلم یکی از بهترین دنباله‌رو‌های سبک اسلشر است که توسط فیلم «روانی» آلفرد هیچکاک در سال ۱۹۶۰ ابداع شد.

 مایکل مایرز، در سن ۶ سالگی و در شب هالووین خواهر خود را به قتل می‌رساند! به دلیل پایین بودن سن، وی به یک ندامت‌گاه فرستاده می‌شود تا باقی عمرش را در این مکان زندگی کند.

ولی در شب هالووین ۲۱ سالگی‌اش، مایرز از این مکان فرار می‌کند و با بازگشت به زادگاهش اقدام به کشتار وحشیانه نوجوانان منطقه می‌کند.

 صحنه‌های کشت و کشتار و خشونت نشان داده شده در این فیلم، هنوز هم تازگی و جذابیت خود را به لطف کارگردانی هنرمندانه جان کارپِنتِر حفظ کرده که هالووین را فقط با ۳۰۰ هزار دلار به یک شاهکار در سبک ترس تبدیل کرد. فروش فیلم در زمان خودش ۷۰ میلیون دلار بود که با احتساب نرخ تورم، معادل ۲۵۰ میلیون دلار سال ۲۰۱۴ است.

 البته هالووین با برخورد بسیار منفی برخی افراد نیز مواجه شد که آن را محرکی برای تشویق به سادیسم و آزار انسان‌ها معرفی کردند. همچنین برای نشان دادن شخصیت مایرز در فیلم، از سه بازیگر به نام‌های نیک کَسِل، تونی موران و تامی لی والاس استفاده شده بود تا شرایط سنی وی باور‌پذیر‌تر باشد.



۲- Henry: Portrait of a Serial Killer

تاریخ اکران: ۱۹۹۰

کارگردان: جان مک‌ناتون

ناشر: گری‌کَت فیلمز

امتیاز در ای ام دی بی:۷

بهترین فیلم ترسناک 2016 , بهترین فیلم ترسناک , لیست ترسناک ترین فیلم های جهان

فیلم «هنری: تصویر یک قاتل» بر اساس یک داستان واقعی از زندگی قاتل سریالی «هنری لی لوکاس» و هم‌سلولی وی «اوتیسن تول» ساخته شده که به ترتیب مایکل رووکر و تام تاولز نقش آن‌ها را در فیلم ایفا می‌کنند.

هنری یک قاتل متمایز از تمام قاتل‌های سریالی دیگر است و هیچ دلیلی یا هدفی در کشت و کشتار خود ندارد! به همین دلیل هم پیر، جوان، زن و مرد از دست وی در امان نیستند.

هنری همچنین از روش‌هایی برای کشتن اهدافش استفاده می‌کند که معمولا با شکنجه روحی و روانی مقتول همراه است و همین امر نیز فیلم را در رده‌ی آثار سبک ترس روانی قرار داده است.

وی همچنین پس از مدتی با اوتیس آشنا می‌شود که بیش‌تر از سر ترس تصمیم می‌گیرد تا با هری هم‌قدم شود.

جالب است بدانید، ایده این فیلم به دلیل خشونت بالا و نشان دادن بی‌پروای خوی وحشی انسانی، چندین سال به دنبال سازنده گشت تا این‌که بالاخره به کارگردانی جان مک‌ناتون، در سال ۱۹۸۶ ساخته شد و در سال ۱۹۹۰ نسخه فاقد رده‌بندی سنی آن اکران شد.

البته بعد‌ها نسخه‌ی دیگری از این اثر پس از بازبینی و سانسور زیاد عرضه شد که توانست درجه بندی مخصوص بزرگسالان را دریافت کند! همچنین در سال ۲۰۱۳، گروهی تحقیقاتی از بلژیک، این فیلم را واقع‌گرایانه‌ترین فیلم در نمایش یک قاتل سریالی معرفی کردند.



۱- The Silence Of The Lambs

تاریخ اکران: ۱۹۹۱

کارگردان: جاناتان دمی

ناشر: اوریون پیکچرز

امتیاز در ای ام دی بی:۸/۶

بهترین فیلم جهان , بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایرانی , بهترین فیلم های جهان از نظر imdb

رتبه اول برترین فیلم‌های ترسناک تاریخ، به «سکوت بره‌ها» ساخته جاناتان دمی تعلق دارد. این فیلم بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده که روایتگر داستان زندگی قاتل سریالی روانی و معروف، هانیبال، است.

همچنین این اثر در زمان خود، تنها فیلمی بود که پس از One Flew Over the Cuckoo’s Nest توانست جایزه‌های اسکار را برای بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌برداری و بهترین فیلمنامه دریافت کند و تنها اثر ترسناکی است که جایزه بهترین فیلمبرداری را دریافت کرده است.

 داستان فیلم در مورد یک مامور FBI به نام کلاریس استارلینگ (جودی فاستر) است که مامور بررسی مجدد پرونده قاتل سریالی معروف، هانیبال می‌شود تا سرنخی برای رسیدن به قاتل سریالی تازه ظهور کرده، بوفالو بیل باشد که پوست افراد به قتل رسانده را از بدنشان جدا می‌کند.

 صحنه‌های بازجویی استارلینگ از هانیبال در سلول انفرادی وی و داستان پیچیده، مرموز و در عین حال لذت بخش این اثر،‌ آن را به یکی از بهترین فیلم‌های سبک ترس و تاریخ تبدیل کرده است.

این فیلم همچنین با بودجه‌ی ۱۹ میلیون دلاری ساخته شده که در برابر آن توانست ۲۷۲ میلیون دلار فروش کند و از لحاظ اقتصادی نیز یک محصول موفق به شمار می‌رود.


ویدیو : بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینمای جهان (2)