بهترین عینک ها برای بنفش بودن! : قرار نیست وقتی از پشت شیشه‌های مات عینک آفتابی ...


قرار نیست وقتی از پشت شیشه‌های مات عینک آفتابی به دنیای دور و اطراف‌تان نگاه می‌کنید همه چیز را سیاه و سفید ببینید؛ گاهی هم می‌شود عینک زد اما دنیا را بنفش دید!
مجله زندگی ایده آل: وقتی عینک به چشم می‌زنید البته از نوع آفتابی‌اش باید با دنیای رنگ‌های واقعی خداحافظی کنید، چون این عینک‌ها هستند که باتوجه به رنگ شیشه‌شان به دنیای شما رنگ می‌دهند. این عینک‌ها گاهی دنیای شما را سیاه و سفید می‌کنند، گاهی قهوه‌ای و گاهی هم زرد کمی تا قسمتی هم طلایی! اما عینک‌هایی هم هستند که در ازای گرفتن رنگ‌های واقعی از دنیای شما کمی آرامش پیشکش می‌کنند؛ آرامشی شیشه‌ای از پشت عینک‌هایی با لنزهای بنفش! این گزارش نگاهی است به بنفش‌ترین عینک‌های آفتابی این روزها.

راهنمای آفتابی!

اگر تا به حال برای خرید عینک آفتابی فقط به مدل قاب، خوب نشستنش روی چهره، توانایی پلاریزه کردن نور خورشید، میزان جذب اشعه ماوراء بنفش (UV) و بالاخره صاف و شفاف بودن شیشه فکر می‌کردید باید بدانید که راهنمای خرید شما چیزی کم دارد! یک راهنمای دقیق و کامل انتخاب عینک آفتابی به شما می‌گوید غیر از در نظر گرفتن همه این ویژگی‌ها باید به رنگ لنز یا شیشه عینک‌تان هم فکر کنید. باید به این هم فکر کنید که قرار است از پشت لنز عینک‌تان دنیا را قهوه‌ای ببینید، خاکستری یا حتی سیاه! چون رنگ شیشه عینک آفتابی غیر از اینکه می‌تواند یک انتخاب براساس مد روز و البته هماهنگ با ظاهر شما باشد جنبه کاربردی هم دارد. مثلا مهم است که شما عینک‌ آفتابی‌ای با شیشه بنفش را با چه هدفی انتخاب می‌کنید!

در این مدل که یکی دیگر از طراحی‌های شناخته شده بدون فریمBulgari است قبل از لنز بنفش، کریستال‌هایی که نقش فریم را برای آن بازی می‌کنند به چشم می‌خورند. روی هر کدام از دسته‌های این مدل دست‌کم 48 قطعه کریستال درخشان کار شده!

بهترین روش برای دور بودن از بیماری های معده , بهترین روش برای دور بودن از بیماریب های معده , بهترین عینک برای صورت گرد

حدود قیمت: 800 هزار تومان


این هم یک عینک بنفش با امضای خاص برند Tom Ford . مدل لوله‌ای شکل دسته‌های این عینک از طراحی‌های خاص برند تام‌فورد است. جنس فریم آن از کائوچوست و لنز بنفش رنگ آن هم خاصیت جذب صددرصدی اشعه ماوراء‌بنفش خورشید را دارد. ( صددرصد UV Protection)

بهترین خوردنی برای پر انرزی بودن , بهترین روش برای تشخیص اصل بودن گلکسی نوت 5 , بهترین کشور برای مهاجرت

حدود قیمت: 600 هزار تومان


ویژگی این مدل از طراحی‌های برندGUESS غیر از فریم کائوچویی و سبکی فوق‌العاده‌اش آن هم با وجود فریم بزرگ، دسته‌های ظریف آن است. البته لنز بنفش با خاصیت صددرصدی جذب اشعه ماوراء‌بنفش را هم می‌توان به این فهرست اضافه کرد.

بهترین شامپو برای ریزش مو , بهترین بانک برای سرمایه گذاری , بهترین بازی ماشین برای کامپیوتر

حدود قیمت:600 هزار تومان


این هم یک مدل ساده با فریمی بزرگ و به رنگ بنفش صدفی از برند Dior. این مدل از طراحی قدیمی این برند است. ابعاد قاب آن هم به‌گونه‌ای است که کاملا روی صورت را می‌پوشاند. لنز بنفش محدب آن خاصیت یو-وی پروتکشن هم دارد.

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع , بهترین شامپو برای شوره سر , بهترین شیر خشک برای وزن گیری

حدود قیمت: 500 هزار تومان


این مدل از طراحی‌های برند ایتالیایی Tom Ford است. با فریم گربه‌ای کائوچویی که اتفاقا این روزها پرطرفدار هم هست. لنز این عینک غیر از رنگ بنفش خاصیت صددرصدی جذب اشعه ماوراء‌بنفش را هم دارد (100درصد UV protection)

بهترین تبلیغات برای جذب مشتری , بهترین عینک واقعیت مجازی , بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

حدود قیمت: 500 هزار تومان


اگر در کنار رنگ بنفش دسته‌های کار شده هم برای شما مهم است، می‌توانید به این مدل از طراحی‌های برند GUESS فکر کنید! فریم کائوچویی فوق‌العاده سبک و لنز بنفش با خاصیت جذب صد درصدی اشعه ماوراء‌بنفش از ویژگی‌های قابل ذکر این مدل است.

بهترین سایز عکس برای اینستاگرام , بهترین dns برای ایران , بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای کامپیوتر

حدود قیمت: 400 هزار تومان


باز هم فریم کائوچویی آن هم در اندازه‌های بزرگ و البته بسیار سبک. ظرافت این مدل از طراحی‌های برند Dior اجازه نمی‌دهد شما کوچک‌ترین وزنی را روی صورت‌تان تحمل کنید! لنز بنفش این مدل هم شیب‌دار و کاملا ضد خش است.

بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان , بهترین زمان برای ورزش , بهترین زمان برای بارداری

حدود قیمت: 600 هزارتومان


این هم مدل معروف Ray-Ban که انگار حالا حالاها خیال ندارد میدان را خالی کند! لنز این عینک غیر از رنگ بنفش که اتفاقا با فریم آن هم به‌خوبی سازگار است، خاصیت جذب نور ماوراء‌بنفش را هم دارد.

بهترین ورزش برای کاهش وزن , بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی , بهترین هدیه برای خانمها

حدود قیمت: 400 هزار تومان



آرامش قلابی!

لنزهای بنفش و آبی! اگر قرار است دنیا را بنفش و حتی آبی ببینید بد نیست بدانید که این لنزها محافظان چندان قدرتمندی برای چشمان شما نیستند. این لنزها باوجود خاصیت آرمش‌بخش و تسکین‌دهنده‌ای که دارند در برابر جذب اشعه ماوراء‌بنفش و میزان گذردهی اشعه UVچندان توانمند نیستند. این لنزها بیشتر برای هماهنگی با ظاهر و در دنیای مد مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین اگر انتخاب شما عینک‌هایی با لنز بنفش است نباید از عینک آفتابی‌‌تان انتظاری فراتر از یک عینک مد روز داشته باشید!

برای روزمرگی‌ها

اگر برای استفاده‌های روزمره دنبال یک عینک آفتابی مناسب می‌گردید باید بروید سراغ عینک‌هایی با لنز قهوه‌ای. متخصصان بینایی سنجی معتقدند این لنزها توانایی جذب طیف‌های نوری با انرژی زیاد مثلا نور ماوراء بنفش و آبی را دارند، هرچند که در تشخیص رنگ‌ها شما را کم و بیش دچار خطا می‌کنند!

سبز ببینید

در میان لنزهای رنگی متخصصان بیشترین امتیاز را به عینک‌های آفتابی با لنزهای سبزرنگ می‌دهند. این لنزها بخش زیادی از نور آبی و طیف‌های نوری با انرژی زیاد را جذب می‌کنند، ضمن اینکه بهترین تفکیک تصویر و بیشترین دقت در میان لنزهای رنگی را هم دارند.

زرد ببینید

عینک‌هایی با لنز زرد و طلایی فقط برای اسکی به کارتان می‌آیند. این لنزها قادرند طیف نور آبی و فرکانس‌های بالای انرژی را جذب کنند. همچنین امکان رویت اشیا با وضوح بیشتر را هم فراهم می‌کنند اما نمی‌توان از خطای دید و تغییر رنگی که در اشیا ایجاد می‌کنند صرف‌نظر کرد.

خاکستری ببینید

لنزهای خاکستری تمام طیف‌های رنگی را به یک میزان جذب می‌کنند و شدت نور را در تمام طیف‌ها به‌طور یکسان کاهش می‌دهند، به همین دلیل موجب اختلال در دید نمی‌شوند. این رنگ لنز نور منعکس‌شده از سطوح درخشان و سطح جاده را هم به خوبی جذب می‌کند، بنابراین علاوه بر استفاده‌های روزمره برای رانندگی انتخاب‌های بسیار مناسبی هستند.


ویدیو : بهترین عینک ها برای بنفش بودن!