بهترین دستیار لیگ برتر ایران کیست؟ : دستیاران اول لیگ‌برتر، در محاق شهرت سرمربیان ...


دستیاران اول لیگ‌برتر، در محاق شهرت سرمربیان قرار گرفته اند، این در حالی است که برخی از تیم ها، دستیاران درجه اولی داشته اند که تاثیرگذاری آنها در موفقیت تیم ها اندک نبوده است. ورزش سه: دستیاران اول لیگ‌برتر، در محاق شهرت سرمربیان قرار گرفته اند، این در حالی است که برخی از تیم ها، دستیاران درجه اولی داشته اند که تاثیرگذاری آنها در موفقیت تیم ها اندک نبوده است.

ضمن معرفی دستیاران اول سرمربیان به مرور برخی از نکات ویژه در این عرصه می‌پردازد.

1. سپاهان اصفهان: مجید بصیرت

2. تراکتورسازی تبریز: آنتونیو خوزه کاردوسو اولیویرا

3. نفت‌تهران: محمد خرمگاه

4. ذوب‌آهن: مجتبی حسینی

5. فولادخوزستان: کرونوملادرندولیچ

6. استقلال: جواد زرینچه

7. سایپا: فرهاد پورغلامی

8. پرسپولیس: آندری پاندیچ

9. صبای قم: ناصر بختیاری زاده

10. پدیده: توماس هسلر

11. گسترش فولاد: عباس آقایی

12. راه‌آهن: مرتضی کرمانی

13. ملان: فرشاد فلاحت زاده

14. استقلال‌خوزستان: فرشاد بختیاری زاده

15. نفت‌مسجدسلیمان: مارتی روس خاچاتوریان

16. پیکان: ساکت الهامی

سپاهان(مجید بصیرت)

حسین فرکی در سالیان اخیر همواره احمد سجادی و حمید خداداد را به عنوان دستیار در کنار خود داشته است اما در اصفهان، حق آب و گل مهم است و چه کسی مهمتر از مجید بصیرت که بازیکن قدیمی و تاریخ ساز این تیم بوده است.

بصیرت با شناخت خوب از فضای سپاهان و فرهنگ اصفهان در موفقیت های این تیم تاثیرگذار بوده است.

تراکتورسازی (آنیونیو کاردوسو)

تراکتورسازان در جایی که نقش یک دستیار جلوه گری می‌ کند باختند. دو بازی آخر اگر دستیار تونی بر فضای حاشیه پیروز می‌شد، تراکتور موفق می‌ شد. دستیار اول تراکتورسازی آنتونیو خوزه کاردوسو الیویرا نام دارد که تنها 32 سال داشته و گران ترین دستیار لیگ است.

نفت‌تهران (محمد خرمگاه)

یک دستیار وفادار برای منصوریان بود که با منصوریان به استقلال 74 آمد و حالا در کنار او جنب و جوش و فعالیت زیاد دارد. او صاحب یکی از بالاترین امتیازات بین دستیاران است.

ذوب‌آهن(مجتبی حسینی)

حتی زمانی که گل‌محمدی در پرسپولیس بود او را به همه دستیاران دیگر از جمله همه بازیکنان تاریخ پرسپولیس ترجیح داد. مجتبی حسینی از دید گل‌محمدی بهترین مکمل کادرفنی بوده است. ضمن اینکه سابقه بازی در ذوب‌آهن را داشته و مهمترین نقش را در قهرمانی ذوب‌آهن بعد از گل‌محمدی داشت. نقش دستیاران در تیم هایی که اوج گرفته قدرتشان مضاعف می‌ شود بسیار است و ذوب‌آهن دقیقا چنین معیاری را داشت.

فولادخوستان(کرونوملادرندولیچ)

دستیار اسکوچیچ بود و در سالی که فولاد زیاد خوب نبود، این دستیار کروات چهره نمایی ویژه ای نداشت.

استقلال تهران(جواد زرینچه)

قبلا سابقه سرمربیگری را داشته اما در استقلال امسال که موقعیت چندان خوبی را هم نداشت نشان ویژه ای برای برتری آبی ها ثبت نکرد.

سایپا (فرهاد پورغلامی)

وقتی یک دستیار سابقه سرمربیگری در تیمی مثل ملوان را دارد در موفقیت کی تیم می‌ تواند تاثیرگذار باشد. حضور جوانان پرتعداد برای پورغلامی که در ملوان سابقه کار با جوان ها را داشته نمره ای مثبت بوده است.

پرسپولیس (آندره پانادیچ)

گمنام ترین دستیار در لیگ است. برانکو هم مثل سایر سرمربیان خارجی لیگ به دستیار ایرانی بی اعتناست. دستیار او را کمتر کسی می‌ شناسد به خصوص آنکه دستیار قبلی سرمربیان در پرسپولیس مردانی چون عبدی و پیروانی کاپیتان های سابق پرسپولیس بودند.

صبا(ناصر بختیاری زاده)

برای تارتار که ترجیح می‌ داد به عنوان دستیار با بیژن طاهری یا کوروش برمک کار کند. ناصر بختیاری زاده دستیار انتصابی قمی ها، کارنامه قابل قبولی به عنوان دستیار نداشت. کارنامه تارتار شخصا به اظهارنظر خودش هم چندان خوب نبود.

پدیده مشهد(توماس هسلر)

معروف ترین نیمکت نشین عضو کادرفنی در لیگ ایران توماس هسلر بود.

* نکته جالب اینکه در حالی 6 دستیار خارجی داشته ایم که 4 تیم سرمربی خارجی داشته اند یعنی 2 تیم پدیده و نفت‌مسجدسلیمان با 2 مربی ایرانی، 2 دستیار خارجی برگزیده اند.

* مجتبی حسینی در همه ادوار سرمربیگری گل‌محمدی دستیار او بوده و با توجه به اوج گیری ذوب‌آهن و نحوه عملکرد او، می‌ توان معیارهایی که درباره عملکردش وجود دارد را بررسی دقیق، همه جانبه و بدون جانبداری «بهترین» دانست. در تیم های بالای جدول، دستیاران تیم هایی که سرمربی آنها تغاییر نکرده موقعیت شایسته ای دارند.

* از بین دستیاران فرهاد پورغلامی سابقه سرمربیگری در لیگ‌برتر را داشته است.


ویدیو : بهترین دستیار لیگ برتر ایران کیست؟