بهترین اسباب بازی برای کودک یک ساله : کودک یک ساله دیگر راه رفتن بلد است و ...


کودک یک ساله دیگر راه رفتن بلد است و با انرژی زیادی که دارد مدام در حال سرک کشیدن به اطراف است. اما هنوز قادر نیست با بچه‌ها وارد بازی شود و حتی اگر در کنار بچه‌های دیگر هم باشد باز بیشتر به صورت انفرادی بازی می‌کند.


شهرزاد: کودک یک ساله دیگر راه رفتن بلد است و با انرژی زیادی که دارد مدام در حال سرک کشیدن به اطراف است. از بالا رفتن از اجسام مانند پله‌های کوتاه، صندلی و هر چه که دم دستش باشد، لذت می‌برد. مهارت‌های فیزیکی او با سرعت باورنکردنی رو به رشد هستند و او روز به روز مستقل‌تر می‌شود. به وسایلی که حرکت می‌کنند یا می‌توان آن‌ها را حرکت داد علاقه زیادی نشان می‌دهد. تا 2 سالگی دیگر به راحتی قادر است حتی اجسام خیلی ریز را در دست بگیرد. در این سن کودک به راحتی رابطه منطقی بین اجسام و تصاویر را درک می‌کند. با دقت به تماشای اطرافش می‌نشیند و تفاوت‌ها و شباهت‌ها را به آسانی تشخیص می‌دهد. از بازی با آب و خاک بی‌‌‌نهایت لذت می‌برد و با آگاهی بیشتری به تقلید از کارهای دیگران و بزرگ‌تر‌ها مشغول می‌شود. از نظر اجتماعی راحت‌تر با دیگران ارتباط برقرار می‌کند اما هنوز قادر نیست با بچه‌ها وارد بازی شود و حتی اگر در کنار بچه‌های دیگر هم باشد باز بیشتر به صورت انفرادی بازی می‌کند.

اسباب‌بازی‌های حرکتی

کودک یک ساله بیشتر از بازی با وسایلی که می‌تواند آن‌ها را هل بدهد یا به حرکت در آورد، لذت می‌برد. بنابراین یک واکر کوچک، کالسکه، کامیونی بزرگی که با نخ بسته شده باشد یا واگن‌های قطار سرگرمی خوبی به حساب می‌آید. همچنین کودک که علاقه زیادی به پر و خالی کردن دارد می‌تواند اسباب‌بازی‌های دیگرش را روی واگن‌های قطار یا کامیون سوار کند و بعد با خالی کردن و دوباره سوارکردن آن‌ها ساعت‌ها سرگرم شود.

اسباب بازی برای کودک یک ساله , اسباب بازی فکری برای کودک یک ساله , خرید اسباب بازی برای کودک 2 ساله
حدود قیمت: 25 هزار تومان

این اسباب‌بازی‌های چوبی با مارک «سوی» ایتالیا، یکی از بهترین اسباب‌بازی‌های چوبی بازار است. طناب باعث می‌شود کودک شما بتواند اسباب‌بازی‌اش را دنبال خودش بکشد و با این کار توانایی حرکتی‌اش را بهتر کند.

اسباب‌بازی‌های ساختنی

برای کودک یک ساله، پازل‌ها و جورچین‌ها از اسباب بازی‌های مناسب و هدفمند به حساب می‌آیند. کودک حالا رابطه منطقی بین تصاویر را درک می‌کند و می‌تواند قطعات پازل را بهتر در هم جفت کند. کودکان در این سن قادرند تا ۵ تکه پازل را به راحتی کنار هم بگذارند و تصویر آن را بسازند. در این سن همچنین می‌توانند رنگ‌ها و شکل‌های مشابه را شناسایی کرده و دسته‌بندی کنند. اسباب‌بازی‌هایی مانند کوبه‌های هوش و مکعب هوش که کودک در آن‌ها باید قطعات هندسی را از محل درست عبور بدهد، انتخاب مناسبی هستند.

بهترین اسباب بازی برای کودک 6 ماهه , اسباب بازی مناسب برای کودک 2 ساله , اسباب بازی کودک یک ساله
حدود قیمت: 30 هزار تومان



این شیپور اسباب‌بازی بسیار سبک است و کودک شما به راحتی می‌تواند آن را دست بگیرد. با فشار دادن و بدون فشار دادن دکمه‌های شیپور3 صدای مختلف از آن خارج می‌شود. کودک شما از بازی با این شیپور بامزه خوشحال خواهد شد.

بازی‌های خلاق

بازی‌های چکشی که هم هوش نوزاد را تقویت می‌کنند و هم عمل و عکس‌العمل را به او نشان می‌دهند یکی دیگر از سرگرمی‌های متناسب با این سن است. کودک ابتدا مکان مورد نظر یک قطعه را پیدا می‌کند و آن را در جایش می‌گذارد و بعد با فرودآوردن چکش روی آن، قطعه را به پایین هل می‌دهد و با این کار انگار تمام دنیا را به دست آورده. از آنجا که کودک تقلید را آگاهانه‌تر به کار می‌برد، اسباب‌بازی‌هایی که دنیای واقعی را برایش همانندسازی می‌کنند بسیار مناسب است، مثلا یک موبایل کوچک یا کارد و چنگال و فنجان‌های پلاستیکی. تعجب نکنید اگر او با این وسایل یک مهمانی عصرانه کوچک به راه بیندازد. جارو برقی، ماشین لباسشویی، لوازم نجاری و اسباب بازی‌هایی از این قبیل، هم به رشد شخصیتی کودک کمک کرده و هم خلاقیت او را برای تقلید و تمرین کارهای اطرافیان افزایش می‌دهد.

اسباب بازی فکری برای کودکان 3 ساله , بازی برای کودک 1 ساله , اسباب بازی کودک 5 ساله
حدود قیمت: 20 هزار تومان



این موبایل باعث می‌شود کودک، موبایل شما را خراب نکند. دکمه‌های آن روشن می‌شوند و صدا می‌دهند و برای کودک جذابیت بیشتری دارند. به علاوه باز و بسته کردن موبایل باعث رشد توانایی‌های حرکتی کودک شما می‌شود.

بهترین آموزش برای کودک 5 ساله , 4 اسباب‌بازی مفید برای رشد ذهنی و جسمی کودک , اسباب بازی مناسب کودک 3 ساله
حدود قیمت: 13 هزار تومان

این عروسک‌های بامزه با مارک تولو کوچک و ارزان‌اند و با شکل‌های مختلف در بازار وجود دارند. با توجه به شکل‌شان حرکت‌ها و صداهای مختلف دارند. می‌توانید کودک‌تان را جلوی آن‌ها نگه دارید تا خودش هرکدام را که می‌خواهد بردارد.


ویدیو : بهترین اسباب بازی برای کودک یک ساله