بهای نفت خام افزایش یافت :         همزمان با نگرانی وقوع جنگ خونین در لیبی/ بهای ...



 

 

 

تولید گاز ایران افزایش یافت , با ابلاغیه شورای رقابت، قیمت خودرو افزایش یافت , اینترنت قاره آسیاتوسط گوگل افزایش یافت

 

همزمان با نگرانی وقوع جنگ خونین در لیبی/

بهای نفت خام افزایش یافت

درپی تهدیدهای 'معمر قذافی' و گسترش یافتن جنگ خونین در لیبی با حملات هوایی و موشكی آمریكا - انگلیسی و فرانسه ، بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت.

به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، به نقل از منابع خارجی، بهای نفت در اولین روز فروردین ماه در بازارهای جهانی با حدود دو دلار افزایش به 103 دلار در هر بشكه رسید.

قیمت نفت 'برنت' نیز در بازار لندن به 115 دلار و 85 سنت صعود كرد.

بنابر گزارش های رسیده، سرمایه گذاران نگران هستند كه ادامه جنگ در لیبی سبب شود، بازار جهانی دراز مدت از نفت این كشور بی بهره بماند.

منابع آگاه در صنعت نفت لیبی خبر می دهند همه اسكله ها، بنادر و پایانه های نفتی این كشور تقریبا تعطیل و صادرات نفت این كشور متوقف شده است.

همچنین گسترش دامنه اعتراض های مردم علیه رژیم معمر قذافی و شروع حملات نظامی آمریكا - انگلیس و فرانسه سبب خروج متخصصان و كارمندان ارشد شركت های نفتی بین المللی فعال در صنعت نفت لیبی شده است.

لیبی بزرگ ترین ذخایر نفت خام در آفریقا در اختیار دارد و پس از لغو تحریم های جامعه جهانی علیه لیبی، این كشور برای توسعه ذخایر نفتی خود به دنبال جذب سرمایه شركت های بین المللی بود.

شركت دولتی نفت چندی پیش اعلام كرده بود با اكتشاف 612 میلیون بشكه از میدان های نفتی جدید، ذخایر اثبات شده نفت خام لیبی تا پایان نیمه نخست سال جاری میلادی به 46 میلیارد بشكه رسیده بود.

درآمدهای نفتی لیبی براساس آمار بانك مركزی این كشور در سال گذشته میلادی از مرز 32 میلیارد دلار فراتر رفت؛ درآمدهای حاصل از فروش نفت لیبی در سال 2010 با 61 درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن (2009) به 32 میلیارد و 430 میلیون دلار رسید.

لیبی با تولید روزانه یك میلیون و 600 هزار بشكه نفت خام، پس از نیجریه و آنگولا سومین تولید كننده بزرگ نفت خام در آفریقا به شمار می آمد.

این كشور عضو سازمان كشورهای صادر كننده نفت (اوپك) است و بخش عمده نفت خام خود را به اروپا صادر می كند.

بر اساس برنامه ریزی های پیشین، قرار بود لیبی تا سال 2012 هدف تولید روزانه سه میلیون نفت خام را محقق سازد...../تحلیل:ایرنا


ویدیو : بهای نفت خام افزایش یافت