بنیانگذار گوگل هم دادگاهی شد! : نقض حق اختراعات ثبت شده به نام اوراكل توسط ...


نقض حق اختراعات ثبت شده به نام اوراكل توسط گوگل چالشی جدی برای این شركت به وجود آورده و كار به جایی رسیده كه لاری پیج یكی از بنیانگذاران این شركت به دستور دادگاه باید پاسخگوی پرسش های اوراكل در این زمینه باشد.   نقض حق اختراعات ثبت شده به نام اوراكل توسط گوگل چالشی جدی برای این شركت به وجود آورده و كار به جایی رسیده كه لاری پیج یكی از بنیانگذاران این شركت به دستور دادگاه باید پاسخگوی پرسش های اوراكل در این زمینه باشد.

به نقل از تك وب، این حق اختراعات مربوط به نرم افزار جاوای شركت سان است، اما از آنجا كه شركت سان توسط اوراكل خریداری شده این حق اختراعات به اوراكل منتقل شده و استفاده بدون اجازه گوگل از آنها دردسر آفرین شده است.

بر اساس دستور قاضی لاری پیج باید دو ساعت پاسخگوی پرسش های اوراكل در دادگاه باشد.

بیشترین میزان قانون شكنی گوگل در استفاده از جاوا مربوط به سیستم عامل آندروید بوده است كه اوراكل نسبت به این مساله به شدت اعتراض داشته و خواهان دریافت غرامت قابل توجه و حق مولفه های مربوط به جاوا از سیستم عامل آندروید است كه تاثیر منفی بر كیفیت و محبوبیت این سیستم عامل خواهد گذارد.

اوراكل امیدوار است شهادت لاری پیج به رفع ابهامات این پرونده كمك كند و قاضی آن را برای صدور حكم نهایی یاری دهد.

گوگل پیش از این ادعاهای اوراكل را رد كرده بود و گفته بود استفاده از فناوری های مرتبط با جاوا در سیستم عامل متن باز آندروید را حق خود می داند.

منبع: فارس


ویدیو : بنیانگذار گوگل هم دادگاهی شد!