بنفشه خواه: دلم می‌خواهد 5 تا بچه داشته باشم : اخبار فرهنگی - بنفشه خواه: دلم ...



اخبار فرهنگی - بنفشه خواه: دلم می‌خواهد 5 تا بچه داشته باشم

بیژن بنفشه‌خواه یكی از بازیگران صاحبنام در حوزه طنز است او اگرچه بیشترین مقبولیت خود را مدیون ایفای نقش طنز در سریال‌های تلویزیونی است و معمولا در نقش‌های پردیالوگ ظاهر می‌شود، اما وقتی برای گفت‌و‌گو روبه‌رویش می‌نشینی كم‌حرف‌تر از آنچه انتظار داری.

 بیژن بنفشه خواه بی‌شك یكی از بازیگران صاحبنام در حوزه طنز است كه فروردین ماه گذشته با سریال «روزهای بد به در» مهمان خانه‌های شما بود. او اگرچه بیشترین مقبولیت خود را مدیون ایفای نقش طنز در سریال‌های تلویزیونی است و معمولا در نقش‌های پردیالوگ ظاهر می‌شود، اما وقتی برای گفت‌و‌گو روبه‌رویش می‌نشینی او را كم‌حرف‌تر از آنچه انتظار داری می‌یابی.

از پدر بودن سیر نمی‌شوم
پدر بودن حس خیلی جالبی است و برای مسئولیت‌پذیرتر شدن افراد خیلی بهتر است. تا پدر نباشید نمی‌توانید این حس را درک کنید. وقتی پدر می‌شویم تازه متوجه زحماتی که پدران‌مان برای ما کشیده‌اند می‌شویم و قدر آنها را بیشتر می‌دانیم. من بچه‌ها را خیلی دوست دارم و ترجیح می‌دهم اگر امکانات و زمان اجازه می‌دهد 4 یا 5 بچه داشته باشم اما خیلی سخت است؛ هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ معنوی.

 

بیژن بنفشه خواه , رضا بنفشه خواه , بنفشه خواه

 
 باید تجربه کنید
وقتی پدر هستی و نقش پدر را بازی می‌کنی حس خیلی بهتری داری برای اینکه این حس را در واقعیت تجربه کرده‌ای و بهتر می‌توانی آن را درک کنی. خیلی پیش می‌آید که بعضی از حس‌ها شبیه هم هستند یعنی همان حس را از بچه خودت دیده‌ای و حالا قرار است در نقشی آن را بازی کنی که بیشتر مربوط به شیطنت‌های بچه‌هاست. آنها شیطنت‌های‌شان خیلی شبیه هم است.

تحمل دوری از خانواده را ندارم
وقتی برای کار مجبورم از خانه دور باشم دلم برای یاسمین و امیرعلی خیلی تنگ می‌شود و اگر دلتنگی اذیتم کند کار را تعطیل می‌کنم و به خانه بازمی‌گردم به خاطر همین دلتنگی دیگر کار شهرستان را قبول نمی‌کنم و ترجیح می‌دهم برای مدت طولانی از خانه دور نباشم و اگر مجبور باشم که به شهرستان بروم آنها را هم همراه خودم می‌برم. همین چند وقت پیش یک سفر کاری به شیراز رفتم و خانواده‌ام را هم به همراه خودم بردم اما یاسمین خیلی بی‌قراری کرد و ما خیلی اذیت شدیم و از اینکه آن کار را قبول کرده بودم، واقعا پشیمان شدم.

وقتی سر کار هستم و دلم تنگ می‌شود با خانه تماس می‌گیرم و با یاسمین صحبت می‌کنم با اینکه او هنوز نمی‌تواند صحبت کند و فقط از پشت تلفن می‌خندد اما من تماس می‌گیرم و با او صحبت می‌کنم تا کمی از دلتنگی‌ام برطرف شود حتی وقتی همسرم هم بیرون از خانه یا سر کار است با منزل تماس می‌گیرد و با او صحبت می‌کند.

دوست ندارم پسرم درگیر کار شود
کار کردن با بچه‌ها سخت است. بچه‌هایی که از سن کم وارد کار بازیگری می‌شوند شخصیت‌شان خیلی زودتر از آنچه باید بزرگ می‌شود. من خودم اصلا دوست ندارم که بچه‌هایم تا قبل از اینکه بزرگ شوند وارد این کار شوند. ترجیح می‌دهم تا به سن بلوغ برسند و خودشان تصمیم بگیرند که وارد این کار شوند یا نه. این بچه‌ها هم مثل بچه‌های کار هستند فرقی نمی‌کند مثل کودکانی که در خیابان‌ها هستند، اینها هم کار می‌کنند و پول درمی‌آورند و زمان کمی دارند برای بچه بودن و بچگی کردن و از همان سن کم وارد بازار کاری می‌شوند که همه افراد بزرگ هستند، محیط کاملا جدی است و برای همین روی شخصیت آنها اثر مطلوبی نمی‌گذارد.

هر نقشی که بازیگر بازی می‌کند به هر حال یک چیزی از خودش هم در آن نقش وجود دارد حالا فرقی نمی‌کند نقش یک کمک‌خلبان را داشته باشی یا نقش یک پیک‌موتوری در هر صورت شخصیت خود ما هم دخیل است.

پدرم از من راضی نبود
نمی‌دانم وظیفه‌ام را در مقابل پدرم انجام داده‌ام یا نه این را باید از پدرم بپرسید اما در کل بچه درسخوانی نبودم و پدرم هیچ‌وقت از درس خواندن من راضی نبود و فکر می‌کنم این بزرگ‌ترین مشکل ما بود و حالا اگر پسر خودم هم همین کار را با من انجام دهد من سعی می‌کنم از راه‌هایی به او کمک کنم مثل گرفتن معلم خصوصی یا هر جور که فکر کنم درست است حمایتش می‌کنم، اشتباهاتش را می‌بخشم و همیشه همراه او هستم البته باید ببینم در عمل کردن به این حرف‌ها چقدر موفق خواهم بود.

 

بیژن بنفشه‌خواه , بیوگرافی بیژن بنفشه خواه , چطور ذهن تجسمی عالی داشته باشم


اگر قرار باشد قولی به بچه‌هایم بدهم شاید این باشد که تمام تلاشم را می‌کنم همیشه از لحاظ مالی و معنوی حمایت‌شان کنم و برای‌شان سنگ تمام بذارم.

می‌خواهم پدر کاملی باشم
اینکه من چقدر پدر خوبی بوده‌ام را باید از بچه‌هایم بپرسید. من نمی‌توانم نظر بدهم اما همیشه تلاشم بر این است که نه‌تنها از بچه‌هایم بلکه از همه توقعی نداشته باشم و انتظار کمی از آنها داشته باشم هرقدر آدم توقعش را از اطرافیان پایین بیاورد، قطعا راحت‌تر زندگی می‌کند و کمتر حرص می‌خورد. یک پدر خوب به نظر من کسی است که هم از نظر مالی و هم از نظر معنوی بچه‌های خودش را حمایت کند. معمولا همه پدرها همه تلاش‌شان را می‌کنند تا همینطور باشند البته گاهی استثنا هم وجود دارد. همه پدر‌ها و مادر‌ها هم خوب نیستند متاسفانه داریم پدر و مادرهایی که برای فرزندان‌شان خوب نیستند اینکه بگوییم همه خوب هستند کمی شعاری به نظر می‌رسد این رابطه متقابل است. وقتی بچه بزرگ می‌شود یک وظایفی دارد و در مقابل پدر و مادر هم وظایفی دارند اما فکر می‌کنم وظیفه پدر و مادر بیشتر است زیرا بچه برای خودش زندگی می‌کند اما هیچ پدر و مادری فرزندان‌شان را برای این بزرگ نمی‌کنند که از او توقع داشته باشند اما این حق بچه است که از پدر و مادر خود توقع داشته باشد که آنها هر کاری از دست‌شان برمی‌آید برای آنها انجام دهند.
اخبار فرهنگی - مجله سیب سبز

 


ویدیو : بنفشه خواه: دلم می‌خواهد 5 تا بچه داشته باشم