بنزین پاک در باک هواپیماهای ایرانی : یکی از بزرگترین خط لوله انتقال بنزین انواع ...


یکی از بزرگترین خط لوله انتقال بنزین انواع هواپیماهای مسافربری با هدف انتقال سوخت با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا و یاتا فردا به طور رسمی افتتاح می شود. خبرگزاری مهر: در حال حاضر به طور متوسط روزانه 1.5 تا 3 میلیون لیتر انواع بنزین هواپیما از تاسیسات ذخیره سازی نفت تهران به فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی منتقل می شود.

آمارهای رسمی منتشر شده توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآوده‌‍‌های نفتی حاکی از آن است که در شرایط فعلی مصرف سالانه بنزین در ناوگان هوایی ایران به یک میلیارد و 500 میلیون لیتر افزایش یافته است.

در شرایط فعلی بنزین عرضه شده به ناوگان هوایی کشور از طریق نزدیک به 50 مرکز سوخت رسانی هوایی در اکثر فرودگاه‌های بزرگ کشور انجام می شود که این بنزین عرضه شده به هواپیماها دارای بالاترین استاندارد در سطح جهان است.

با توجه به ظرفیت بالای تولید انواع بنزین هواپیماهای مسافربری و باری، بالگرد، هواپیماهای نظامی، انتظامی، آموزشی و سم پاشی، در شرایط فعلی ایران به بزرگترین صادرکننده بنزین هواپیما در سطح منطقه خاورمیانه تبدیل شده است.

علاوه بر این فردا سه شنبه دوم اردیبهشت ماه به منظور افزایش پایداری شبکه انتقال سوخت پاک به دو فرودگاه مهرآباد و امام خمینی، بزرگترین خط لوله انتقال سوخت هوایپا به طول تقریبی 33 کیلومتر به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی پیش بینی می کنند با افتتاح و راه اندازی این خط لوله انتقال انواع سوخت هواپیما تردد انواع نفتکش های جاده پیما از تاسیسات نفتی حاشیه تهران به این دو فرودگاه متوقف شود.

حسین باقریان مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران با بیان اینکه هم اکنون روزانه 1.5 میلیون لیتر سوخت هواپیما از طریق نفتکش جاده پیما به فرودگاه امام منتقل می شود، گفته است: با راه اندازی خطوط جدید انتقال علاوه بر ایجاد ایمنی در جاده‌های استان تهران، از مصرف سوخت اضافی نیز جلوگیری خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان این که سوخت فرودگاه مهرآباد از طریق خطوط لوله تامین می‌شود، گفت: روزانه 2 میلیون لیتر سوخت از منطقه تهران (ری) به فرودگاه مهرآباد منتقل می شود.

به گزارش مهر، در حال حاضر بیش از 100 شرکت هوایی داخلی و خارجی، بنزین مورد نیاز خود را از مراکز سوختگیری هواپیمایی ایران تامین می کنند.

بر اساس آمارهای شرکت ملی پالایش و پخش نفتی هم اکنون میزان سوخت رسانی به هواپیماها در تهران (با احتساب پرواز هواپیماها در فرودگاههای امام خمینی (ره) و فرودگاه پیام ) 200 مورد و در کل کشور  400 مورد است.

علاوه بر این هم اکنون در کنار عرضه ATK، سوخت مورد نیاز هواپیماها و بالگردهای نظامی و انتظامی 4JP، بنزین 100 LL مورد نیاز هواپیماهای پیستونی (احتراق داخل) و سوخت مورد نیاز هواپیمای VH هم در داخل کشور تولید و عرضه می‌شود.


ویدیو : بنزین پاک در باک هواپیماهای ایرانی