بلیت هواپیما گران می‌شود : دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی ...


دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی، با اشاره به افزایش قیمت بلیت هواپیما در صورت اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها، گفت:‌بعد از اجرای فاز دوم، سازمان هواپیمایی درباره میزان افزایش نرخ بلیت تصمیم‌گیری می‌کند. خبرگزاری خانه ملت: دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی، با اشاره به افزایش قیمت بلیت هواپیما در صورت اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها، گفت:‌بعد از اجرای فاز دوم، سازمان هواپیمایی درباره میزان افزایش نرخ بلیت تصمیم‌گیری می‌کند.

منوچهر منطقی با بیان اینکه طرح کلان ملی ساخت چهار هواپیمای مسافربری 150 نفره در دانشگاه‌‌های مربوطه و برخی از صنایع کشور در حال اجرا است، گفت: فاز اول طرح کلان ملی ساخت هواپیمای مسافربری بالای 150 نفره تا پایان امسال نهایی می‌شود و در صورت اختصاص اعتبارات تمام بخش‌ها و گام‌های این طرح کلان در سال 96 به پایان می‌رسد.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی با تأکید بر اینکه قطعا اجرای فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها موجب افزایش قیمت بلیت هواپیماها می‌شود، تصریح کرد: براساس قانون قیمت و نرخ بنزین حدود 34 تا 43 درصد در قیمت نهایی بلیت هواپیما تأثیرگذار است، اما به‌طور حتم هم‌اکنون درصد افزایش قیمت هنوز مشخص نیست‌، اما بعد از اجرای فاز دوم قانون، سازمان هواپیمایی کل کشور درباره میزان افزایش نرخ بلیت هواپیما تصمیم‌گیری می‌کند.

منطقی با اشاره به تعهدات انجام شده در متن توافق‌نامه ژنو مبنی‌بر لغو تحریم قطعات یدکی و ارائه خدمات به صنعت هواپیمایی مسافری ایران، گفت:‌ متأسفانه هنوز این تعهدات از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی عملیاتی نشده است.

وی از کاهش قیمت قطعات یدکی هواپیما بعد از لغو تحریم‌ها خبر داد و افزود: این موضوع هیچ ارتباطی با قیمت نهایی بلیت هواپیما نداشته و قیمت‌ها بلیت از ارزان شدن این قطعات هیچ تأثیری نمی‌گیرد.

مدیرعامل سابق شرکت ایران خودرو، با اشاره به انتقادات مطرح شده از سوی کارشناسان و مسئولان راهنمایی و رانندگی درباره بی‌کیفیت بودن خودروهای تولید داخل، تصریح کرد: قطعا مدیران عامل کنونی شرکت‌های خودروساز باید پاسخگوی وضعیت محصولات تولیدی باشند، اما اگر من هم‌اکنون مسئولیتی در این حوزه داشتم، به طور حتم تحولی در این امور و کیفیت خودروهای تولید داخل انجام می‌دادم.

بر اساس بررسی‌های انجام شده طرح کلان ملی ساخت چهار هواپیمای مسافربری بالای 150 نفره برای ظرفیت 168 مسافر و با ابعاد 38.5 متر طول، 12.28 متر ارتفاع، 37.5 متر عرض و مساحت بال 126 متر مربع طراحی شده است. وزن برخاستن این هواپیما 76.7 تن، وزن عملیاتی آن 42.3 تن، وزن بار آن 17.6 تن و بیشینه وزن بار هواپیما 20.5 تن است و برد آن 3850 کیلومتر خواهد بود.


ویدیو : بلیت هواپیما گران می‌شود