بلاتکلیفی مجلس و دولت در ماجرای واگذاری سرخابی ها! : پس از اینکه وزیر اقتصاد ...



ازدواج جوانان سرگردان بین دولت و مجلس , اولین تقابل دولت و مجلس دهم , ماجرای مجلس

پس از اینکه وزیر اقتصاد عدم واگذاری از طریق مزایده را اعلام کرد تقریبا مشخص است که مجلس و دولت تکلیف خودشان را در مورد واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال نمی دانند. مجلس نزدیک به دو سال گذشته مصوبه ای داشت که دولت را مکلف به واگذاری می کرد و دولت هم طی این مدت تلاش زیادی برای واگذاری انجام داد.

 پس از اینکه وزیر اقتصاد عدم واگذاری از طریق مزایده را اعلام کرد تقریبا مشخص است که  مجلس و دولت تکلیف خودشان را در مورد واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال نمی دانند. مجلس نزدیک به دو سال گذشته مصوبه ای داشت که دولت را مکلف به واگذاری می کرد و دولت هم طی این مدت تلاش زیادی برای واگذاری انجام داد. با این همه نتیجه ای که امروز به دست آمده هیچ تفاوتی با گذشته ندارد.

البته در طی دوسال گذشته راهکارهایی برای اجرایی شدن واگذاری انجام شد. یکی از آنها پیشنهاد واگذاری برند در مزایده بود پیشنهادی که کار را از دولت های گذشته پیشتر می انداخت اما در نتیجه تغییری حاصل نشد و دولت و کمیته 3 نفره در نهایت حاضر به واگذاری نشدند و یا خریدار اهلی پیدا نکردند.

در طرف مقابل هم مجلس قرار دارد که در مدت اخیرتلاش زیادی کرده که واگذاری انجام شود اما در روزهای آخر قبل از مزایده چهارم مقدمات ارائه طرحی را برای عدم واگذاری دو باشگاه فراهم کرد. حالا نه مجلس و نه دولت علاقه ای به واگذاری از طریق مزایده ندارند و لابد باید این دوباشگاه از مسیر دیگری واگذار شوند. مسیری که قراراست دوباره مجلس پیشنهاد دهد. حالا سوال این است که وقتی مجلس دولت را مکلف به کاری می کند که پس از دو سال پیشمان می شود چه تضمینی وجود دارد که طرح جدید عملی باشد و اصلا چه تضمینی برای واگذاری دوباشگاه وجود دارد؟

 

اخبار ورزشی - عصرایران

 


ویدیو : بلاتکلیفی مجلس و دولت در ماجرای واگذاری سرخابی ها!