بقایی: فرض کنید طرف خانواده‌اش را به سفر برده؛ مگر خلاف است؟!/هر هتلی جرات اتاق دادن به ما را نداشت :



 

بزرگ نشان دادن اتاق کوچک , بهترین تخت‌ خواب را برای اتاق خواب‌تان انتخاب کنید , جرات کنید و خود بزرگ شوید

 

از همراهی مشایی با رئیس جمهور در امریکا اطلاعی ندارم؛

بقایی: فرض کنید طرف خانواده‌اش را به سفر برده؛ مگر خلاف است؟!/هر هتلی جرات اتاق دادن به ما را نداشت/هرچه می‌گردیم بند (پ) را پیدا نمی‌کنیم

حمید بقایی سرپرست نهاد ریاست جمهوری و معاون اجرایی رئیس جمهور به برخی شبهات مطرح شده نسبت به خود همچون همراهی همسر و فرزندش در سفر به آمریکا، استفاده از بند "پ" در ماجرای پرونده دیوان عدالت اداری و غیره پاسخ گفت.

وی در ابتدای گفت‌وگوی خود در پاسخ به سؤالی درباره همراهی همسر و فرزندش در سفر رئیس جمهور و هیات همراه به آمریکا با تکذیب این موضوع گفت که برخی‌ رسانه‌ها شایعه‌ای درست ‌کردند که بنده با پسر و همسرم به سفر نیویورک رفته‌ام که البته این خبر از اساس کذب بوده و صحت ندارد.

وی با بیان اینکه نمی‌دانم مبنای خبر این رسانه‌ها چه بوده است، ابراز عقیده کرد: برخی رسانه‌ها عادت کرده‌اند که دروغ بگویند و به این کار هم ادامه می‌دهند. اصلا فرض را هم بر این بگیریم که طرف، خانواده‌اش را هم به سفر برده باشد، مگر خلاف قانون است؟ شاید هزینه سفر را خودش داده است.

به اعتقاد معاون احمدی‌نژاد الان اکثر کارمندان دولت و قشر متوسط جامعه توان سفر به خارج از کشور را دارند؛ حال آیا کسی را می‌توان پیدا کرد که به عراق یا مکه سفر نکرده باشد؟ در حالی که سفر به عراق و مکه خیلی بالاتر از هزینه سفر به کشوری مثل ترکیه در می‌آید.

به نقل از فارس، بقایی معتقد است که برخی رسانه‌ها عکس‌هایی از هتل محل اقامت رئیس جمهور و هیئت همراه او را منتشر کرده‌اند که بسیار گران قیمت است در حالی که اصلا اینگونه نبود.

همسفر آمریکای رئیس جمهور در ادامه می‌گوید که حتی دادن هتل در نیویورک به رئیس جمهور و هیأت همراه، کار مشکلی شده بود چراکه هر هتلی جرات نمی‌کرد این کار را بکند.

وی درباه قیمت هتل محل اقامت رئیس‌جمهور و هیات ایرانی تصریح کرد: بنده قیمت دقیق یک شب اقامت در این هتل را ندارم؛ ولی به گمانم اگر قیمت آن را با سایر هتل‌های آمریکا مقایسه کنیم مشخص می‌شود که قیمت این هتل معمولی بوده است.

بقایی در پاسخ به این سؤال که بنا بر گفته خودتان اگر همسر و فرزندانتان در سفر آمریکا به همراه شما نبوده‌اند، چرا برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که اسامی آنها در لیست پرواز بوده است؟ با پذیرش تلویحی این موضوع توضیح داد: همسر و خانواده بنده به آمریکا نرفتند اما این که می‌گویند در لیست پرواز بوده‌اند نمی‌فهم یعنی چه؟ نمی‌دانم منظور از لیست پرواز چیست؟ بحث لیست پرواز چه بازی جدیدی است که مطرح کرده‌اند؟ بودن اسم در لیست نمی‌تواند دلیل باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا فشار رسانه‌ای دلیل همراهی نکردن خانواده تان در سفر شما به آمریکا بوده است؟ گفت: کدام فشار رسانه‌ای؟ مگر رسانه‌ها خبر داشتند؟

بقایی افزود: رسانه تعریف و شناسنامه دارد و قابل رجوع است. بعضی از این سایت‌ها که شایعه پراکنی‌ می‌کنند، فقط شبه رسانه هستند. هر موقع تابلو زدند و ساختمان رسمی داشتند و پاسخگو بودند می‌توانند ادعا کنند که رسانه هستند.

وی در پاسخ به این سئوال که، برنامه‌های شخص شما که همراه رئیس جمهور در آمریکا حضور داشتید چه بوده است؟ گفت: برنامه مقاماتی که همراه اینگونه هیئت‌ها می‌روند تابع برنامه‌های روسای جمهور است. به این صورت که در نشست‌ها حضور پیدا می‌کنند و موظف‌ هستند کارهایی را که به آنها سپرده می‌شود انجام دهند.

وی افزود: جایگاه معاون اجرایی هم این توجیه را دارد که در کنار رئیس جمهور حضور پیدا کند و موضوعاتی را که مورد نظر وی هست پیگیری کند.

همسفر احمدی‌نژاد در نیویورک در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا مشایی نیز به همراه رئیس جمهور در برنامه‌ها حضور داشت، با بیان اینکه اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم، دلیل این موضوع را این‌گونه پاسخ داد: بنده هم در بعضی از برنامه‌های خاص بودم و در همه برنامه‌ها حضور نداشتم.

وی در پاسخ به این سؤال که بالاخره رئیس دفتر رئیس جمهور نیز در این برنامه‌ها حضور داشت یا خیر، پاسخ این سؤال را به مشایی واگذار کرد و به خبرنگار فارس گفت: مگر من وکیل مشایی هستم؟

رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در پایان گفت‌وگوی خود در واکنش به این سؤال که اخیرا رئیس دیوان عدالت اداری شما را متهم به استفاده از بند "پ" در پرونده‌تان کرده است، توضیح داد: هر جای قانون دیوان عدالت اداری را که گشتیم، چیزی به نام بند (پ) پیدا نکردیم بنابراین ایشان توضیح دهند منظورشان از بند (پ) چیست تا من بررسی کرده و پاسخ آن را بدهم؛ چراکه ایشان طوری صحبت ‌کرده‌اند که ما واقعاً فکر کردیم بند (پ) یک ماده قانونی است..../تحلیل:انتخاب


ویدیو : بقایی: فرض کنید طرف خانواده‌اش را به سفر برده؛ مگر خلاف است؟!/هر هتلی جرات اتاق دادن به ما را نداشت