بعد از ورزش کردن ، چه می خورید؟ :   بسیاری از مزایای تمرینات ایروبیک برای ...



 

ورزش کردن , ورزش اب کردن شکم , کوچک کردن شکم با ورزش


بسیاری از مزایای تمرینات ایروبیک برای سلامت انسان به آخرین جلساتی که در تمرینات حضور داشته‌اید، بستگی دارد و طبیعت این مزایا می‌تواند به میزان زیادی تحت تاثیرغذا یا هر خوردنی دیگری باشد که پس از تمرینات می‌خورید.

محققان در مجله فیزیولوژی کاربردی خاطر نشان کردند: تفاوت در چیزی که پس از تمرینات می‌خورید تاثیرات متفاوتی روی متابولیسم بدن بر جای می‌گذارد.

دکتر جفری اف هورووتیز پژوهشگر اصلی این تحقیق در دانشگاه میشیگان مطالعات خود را در ادامه چندین پژوهش قبلی انجام داده که نشان می‌دهند؛ تاثیرات مفید ورزش روی سلامت موقتی و زودگذر هستند. تاثیر یک جلسه ورزش کردن معمولا چند ساعت تا چند روز روی بدن باقی می‌ماند.

دکتر هورووتیز خاطرنشان کرد: بنابراین تاثیرات سودمند ورزش روی متابولیسم به آخرین جلسات تمرینات بستگی دارد و کمتر تحت تاثیر افزایش تناسب اندامی است که به مرور حاصل شده است. اما در این میان نباید از مساله مهم تغذیه پس از ورزش غافل شد.

این محققان دریافته‌اند: ورزش حساسیت انسولینی را بالا می‌برد و بنابراین برای بدن جذب قند از خون و انتقال آن به بافت‌هایی مثل ماهیچه‌ها بیشتر می‌شود. بنابراین مصرف کربوهیدرات‌ها پس از تمرینات، خطر افزایش قند خون را بالا می‌برد. بهترین انتخاب تغذیه‌ای در این زمینه با مشورت مشاور و متخصص امکانپذیر است.

 

آب کردن شکم با ورزش , گرم کردن قبل از ورزش , کوچک کردن بینی با ورزش

 

 

 

 


ویدیو : بعد از ورزش کردن ، چه می خورید؟