بشکن جورج کلونی به سبک ایرانی +فیلم : جورج کلونی با شوخ طبعی اول جلوی دوربین ...


جورج کلونی با شوخ طبعی اول جلوی دوربین به سبک ایرانی ها بشکن می زند و بعد درباره مذاکرات هسته ای ایران حرف می زند: خب این مسئله مهمی است. خوشبختانه امروز مذاکراتی صورت گرفته است. خیلی جالب است و احتمالا این مذاکرات ادامه پیدا می کند.

روزنامه هفت صبح: جورج کلونی، ستاره مشهور سینما برای ایرانیان نامی شناخته شده است نه فقط به خاطر فیلم هایی که بازی کرده و ساخته بلکه بیشتر به دلیل علاقه ویژه ای که به ایران دارد. چند سال پیش وقتی جورج کلونی در ایران طرفداران زیادی داشت و فیلم «شب به خیر و موفق باشید» او روی پرده سینما فرهنگ بود، ماهنامه فیلم گفتگویی از او منتشر کرد که در آن گفته بود به فرهنگ ایران و غذاهای ایرانی به خصوص قورمه سبزی علاقه زیادی دارد و در دوران دانشجویی هم اتاقی داشته که اهل ایران و شیراز بوده و از او چند کلمه فارسی یاد گرفته است.

بعدتر کلونی در فیلم «سیریانا» از آن چند کلمه فارسی اش استفاده کرد و در آن فیلم دیالوگ کوتاهی به زبان فارسی داشت اما سال گذشته کلونی چهره محبوبش میان ایرانیان را خدشه دار کرد. او تهیه کننده فیلم ضد ایرانی «آرگو» به کارگردانی بن افلک بود. فیلمی درباره تسخیر سفارت آمریکا و اینکه چطور تحت عملیات سازمان سیا به نام آرگو و به کمک سفارت کانادا چند نفر از اعضای سفارت آمریکا از ایران فرار می کنند.

«آرگو» یک جانبه درباره ماجرای سفارت و شرایط آمریکایی ها در ایران قضاوت کرده بود و باعث شد بن افلک، کارگردان و بازیگر فیلم و جورج کلونی، تهیه کننده آن دیگر چهره های محبوب قبل را میان مردم ایران نداشته باشند اما اخیرا کلونی جلوی دوربین یکی از شبکه های آمریکایی باز هم درباره ایران صحبت کرده است.

 او با شوخ طبعی اول جلوی دوربین به سبک ایرانی ها بشکن می زند و بعد درباره مذاکرات هسته ای ایران حرف می زند: «خب این مسئله مهمی است. خوشبختانه امروز مذاکراتی صورت گرفته است. خیلی جالب است و احتمالا این مذاکرات ادامه پیدا می کند. من امیدوارم که این اتفاق بیفتد. امروز سه یا چهار کشور هستندکه فیلمسازان جالب توجهی دارند. ایران یکی از آنهاست و یکی دیگر هم مثلا مکزیک است که چند فیلم خیلی جذاب اخیرا ساخته اند اما ایران ذخیره ای از استعدادهای خارق العاده و عظیم در فیلمسازی دارد. آنها در فیلمسازی خیلی شجاع هستند. آنها در کارهایی که می خواهند انجام بدهند خیلی شجاع هستند.»

کلونی در ادامه حرف هایش یک جا تپق می زند و بعد حرفش را اصلاح می کند: «و ما امیدواریم که ایران بیشتر و بیشتر با آمریکا (حرفش را قطع و تصحیح می کند) با کل جهان به اتحاد دست پیدا کندو با هم دیالوگ داشته باشند و امیدواریم که این محدودیت ها برداشته شود که در آینده فیلم های بیشتری از آنها ببینیم. یعنی قطعا باید چنین اتفاقی بیفتد.»

اظهارنظر کلونی درباره ایران و سیاست البته چیز جدیدی نیست. جورج کلونی از آن دسته سینماگرانی است که در مسائل سیاسی فعال هستند. او یکی از طرفداران پروپا قرص حزب دموکرات آمریکاست و برای موفقیت باراک اوباما در ریاست جمهوری، کمپین های تبلیغاتی تشکیل داد.

در گروه های فعال مربوط به محیط زیست عضو است و برای حل مسئله سودان در چندس ال گذشته بارها به آفریقا سفر کرده. به نظر می رسد مذاکرات هسته ای ایران برای همه حتی بازیگران هالیوود هم مهم شده است.

جورج تیموتی کلونی، بازیگر فیلفمنامه نویس، تهیه کننده و کارگردان آمریکایی برنده جایزه اسکار و گلدن گلوب است. جورج کلونی در سال 2005 برای فیلم «سیریانا» جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد.

در سال 2013 موفق شد جایزه اسکار بهترین فیلم را برای تهیه کنندگی فیلم «آرگو» دریافت کند. وی تنها کسی است که موفق شده تا به حال در شش عنوان مختلف، نامزد جایزه اسکار شود. جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اقتباسی (نیمه ماه مارس)، بهترین فیلمنامه اوریجینال (شب بخیر و موفق باشید)، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد.



ویدیو : بشکن جورج کلونی به سبک ایرانی +فیلم