بشار اسد: سخنان اوباما پر از دروغ بود : بشار اسد رئیس جمهوری سوریه سخنان باراک ...


بشار اسد رئیس جمهوری سوریه سخنان باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل را پر از دروغ و کذب دانست. خبرگزاری تسنیم: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه سخنان باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل را پر از دروغ و کذب دانست.

وی افزود: بیشتر اظهارنظرهای مسئولان آمریکایی غیر واقع بینانه است  و سیاست واشنگتن از ابتدای بحران در سوریه بر اساس دروغ پردازی بوده است و این دروغ پردازی های پس از طرح موضوع شیمیایی در سوریه بیشتر شده است. دولت آمریکا هیچ مدرک و سندی برای اثبات ادعاهای خود درباره به کارگیری سلاح شیمیایی از سوریه ارائه نداده است.

اسد بیان کرد: سخنرانی اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل نیز مشابه سخنرانی های قبلی وی سرشار از ادعاها مبتنی بر دروغ بود.

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد: پیش کشاندن فصل هفتم منشور ملل متحد ما را نگران نمی کند زیرا سوریه به همه توافق های امضا شده پایبند است و در شورای امنیت توازن برقرار است و اجازه بهره برداری ابزاری از این شورا را به آمریکا نخواهد داد.

وی گفت: احتمال جنگ به قوت باقی است و سیاست آمریکا روی آوردن به جنگ پس از انجام جنگ قبلی است. سیاست آمریکا در این زمینه تغییری نکرده است و این به مفهوم پابرجا بودن احتمال جنگ است که یک بار به بهانه سلاح شیمیایی و یک بار دیگر به بهانه دیگر انجام می گیرد و ما همواره باید این احتمالات را نصب العین خود قرار دهیم.

اسد تاکید کرد: اقدامات آمریکا در برهه کنونی با منافعش در تضاد است زیرا آمریکا کشوری بزرگ است که می تواند منافع خود را براساس احترام متقابل و روابط سازنده به جای روی آوردن به تروریسم، ویرانی و ایجاد حالت وحشت، با دیگران تامین کند.

رئیس جمهوری سوریه بیان کرد: سوریه مستقل است و آمریکا نمی تواند دیکته های خود را بر سوریه تحمیل کند زیرا این ملت سوریه هستند که مشخص می کنند چه کسی برآنها حکومت کند و چه کسی از حکومت بیرون برود این موضوع به مردم بستگی دارد و حتی کشورهای دوست در این زمینه نقشی ندارند.

وی اعلام کرد: من می گویم که آمریکا نباید خود را قیم دنیا بداند و بخواهد همه مشکلات دنیا را حل کند زیرا در هر مکانی از دنیا که خواسته است این کار را انجام دهد اوضاع در آن منطقه بدتر شده است ما خواستار عدم دخالت آمریکا در امور دیگر کشورهای دنیا هستیم و قطعا دنیا بهتر از آن خواهد شد.

اسد درباره موضع ایران درباره بحران سوریه نیز گفت: ایران حقیقت سوریه را می داند و اگر جنگی در سوریه برافروخته شود به کشورهای دیگر و  از جمله کشورهای همسایه و حتی دورتر از آن سرایت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: حضور بازرسان سازمان ملل در سوریه به نفع ما است و ما از ماموریت آنها برای روشن شدن ماهیت طرفی که از سلاح شیمیایی استفاده کرده است حمایت می کنیم. سوریه شواهد و اسنادی درباره به کارگیری گاز شیمیایی در خان العسل حلب شامل نمونه های گرفته شده اس خاک منطقه، خون مصدومین و بقایا گلوله های موشکی و نیز کشف مخفی گاه حاوی مواد شیمیایی و ادوات ساخت آن را به دولت روسیه و قبل از ورود تیم سازمان ملل به سوریه ارائه داده ایم.

اسد درباره نقش سعودی و قطر در بحران سوریه نیز افزود: ما اسناد و مدارکی که نشان دهد این دو کشور سلاح شیمیایی به گروه های مسلح در سوریه داده اند در اختیار نداریم اما کاملا آشکار است که این کشورها حامی تروریست ها آنهم از ابتدای بحران بوده اند و انواع سلاح پیشرفته به آنها داده اند و این تایید شده و قطعی است.

رئیس جمهوری سوریه بیان کرد: رژیم اسرائیل نیز حامی تروریست هاست و در مناطق مرزی با سوریه به آنها به طور مستقیم کمک می کند و از هیچ حمایت لجستیکی، پزشکی، اطلاعاتی، تسلیحاتی برای تروریست ها دریغ نکرده است.

وی در ادامه افزود: لازمه روند سیاسی توقف تروریسم و نفوذ افراد مسلح به سوریه از طریق کشورهای همسایه است و در عین حال باید میان سوری درباره نظام سیاسی در کشورشان گفتگو شود و سپس این نظام به همه پرسی گذاشته شود.

اسد تاکید کرد: نشست ژنو یکی از محورهای سیاسی مهم و فراهم آورنده فرصتی برای گفتگو میان طیف های مختلف سوری است اما جای گفتگوهای داخلی را نخواهد گرفت.

اسد در پایان بیان کرد: ما چاره ای جز مقاومت نداریم زیرا آینده منطقه به تحولات کنونی سوریه بستگی دارد این منطقه قلب دنیا و خاورمیانه بی ثبات به ثبات جهانی ضربه می زند.


ویدیو : بشار اسد: سخنان اوباما پر از دروغ بود