بشار اسد: در صورت حمله به سوریه، منتظر هر اقدامی باشید : بشار اسد: در صورت ...



حمله ترکیه به سوریه , باید دقت داشته باشید، همانطور که آرایش صورت مهم است , سوریه حمله آمریکا به دیرالزور عمدی بود

بشار اسد: در صورت حمله به سوریه، منتظر هر اقدامی باشید

رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگو با یک شبکه خبری اظهار کرد کشورهای حمله‌کننده به سوریه باید منتظر هر اقدامی باشند.

 بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز آمریکا درباره تحولات کشورش گفت‌وگو کرد.

بشار اسد در پاسخ به «چارلی رز»، خبرنگار این شبکه خبری که پرسیده بود دولت سوریه در مقابل حمله احتمالی آمریکا چه اقدامی انجام خواهد گفت: «منتظر هر اقدامی باشید. دولت سوریه تنها بازیگر نیست. طرف‌ها و گروه‌های متعددی با عقاید مختلف وجود دارند.»

وی درباره آنچه مقامات آمریکایی، از جمله «جان کری»، وزیر امور خارجه این کشور به آن گزارش‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا می‌گویند و بر اساس آن دولت سوریه را به حملات شیمیایی متهم کرده‌اند، گفت: «آنچه جان کری ارائه داده یقین و اتهام بوده است. این موضوع ارتباطی به یقین ندارد، بلکه به شواهد مربوط است.»

بشار اسد افزود: «شواهدی که دارید را به مردم ارئه کنید. شفاف باشید. اگر آنها شواهدی داشتند، آن را در اختیار شما قرار می‌دادند.»

کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا در هفته‌های گذشته با طرح ادعاهایی درباره حمله شیمیایی در منطقه غوطه شرقی سوریه لفاظی‌های جنگ‌طلبانه‌ای علیه دولت آن کشور به راه انداخته‌اند.

آنها در حالی این ادعاها را مطرح می‌کنند که رأی کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه هنوز اعلام نشده است.

کارشناسان مستقل، اظهارات مقامات آمریکایی و یقین آنها در استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی را مشابه ادعاهایی می‌دانند که دولت آن کشور در سال 2003 درباره سلاح‌های شیمیایی عراق مطرح کرد.

دولت آمریکا در سال 2003 بر اساس ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی این کشور ادعا کرد یقین دارد دولت عراق سلاح‌های کشتار جمعی در اختیار دارد و به همین بهانه به این کشور حمله کرد. با این حال، پس از اشغال عراق، جستجوی 15 ماهه کارشناسان سازمان ملل و کارشناسان آمریکایی نشان داد آنچه آمریکا ادعا کرده بود، واقعیت نداشته و سلاح‌های کشتار جمعی عراق از مدتها پیش نابود شده بود.

رئیس جمهور سوریه درباره تمایل آمریکا به جنگ‌طلبی گفت: «جنگ‌ها به آمریکا چه می‌دهند؟ هیچ چیز! نه دستاورد سیاسی، نه دستاورد اقتصادی و نه اعتبار!».

وی افزود: «این جنگ در تضاد با منافع آمریکاست. آمریکا در جبهه‌ای قرار خواهد گرفت که القاعده قرار دارد.»

بشار اسد تأکید کرد که انتظار داشته دولت اوباما با دولت جورج بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا متفاوت باشد، اما در عوض می‌بیند که دکترین اوباما هم همان دکترین بوش است.

ادعای توسل دولت سوریه به حمله شیمیایی در روز 30 مرداد ( 21 آگوست) در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند.

دولت سوریه به شدت این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید در شرایطی که پیروزی‌های نظامی به دست آورده و بازرسان سازمان ملل در سوریه به سر می‌برده‌اند، نیروهای دولتی دلیلی برای استفاده از تسلیحات شیمیایی نداشته‌اند.

دمشق همچنین به بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود در آنها از حمله شیمیایی استفاده شده تحقیقات لازم را به عمل آورند. علی‌رغم این، دولت آمریکا ضمن کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه گفته دولت سوریه برای اعتمادسازی دیر وارد عمل شده است.

سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند./فارس

 


ویدیو : بشار اسد: در صورت حمله به سوریه، منتظر هر اقدامی باشید