بزودی دختران مراكز شبانه روزی "كیف بهداشتی و بسته فرهنگی" دریافت می كنند :



 

 

داروخانه شبانه روزی , داروخانه های شبانه روزی تهران , سریال مدرسه شبانه روزی

 

مدیركل امور زنان وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح «بشری» با هدف ارتقای بهبود وضعیت مراكز شبانه روزی دختران در سراسر كشور خبر داد.

مهری سویزی در گفت وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش از دفاتر پرسابقه در بین تشكیلات زنان كشور است كه براساس ماموریت های محوله به این دفتر، كیفیت بخشی مراكز شبانه روزی دختران در دستور قرار دارد كه در این رابطه طرح "بشری" با هدف ارتقای بهبود وضعیت مراكز شبانه روزی دختران در سراسر كشور تهیه شده است كه در این طرح «كیف بهداشتی و بسته فرهنگی» در اختیار این دانش آموز قرار می گیرد.

مدیركل امور زنان وزارت آموزش و پرورش تصریح كرد: با توجه به این كه دانش آموزان دختر مراكز شبانه روزی دور از محیط خانواده هستند، نیازهای خاص آنها به ویژه از لحاظ مواد بهداشتی باید تامین شود تا این دانش آموزان به علت نداشتن دسترسی به خانواده، بتوانند از وسایل بهداشتی مورد نیاز استفاده كنند.

به گفته وی براساس هماهنگی هایی كه با اداره كل سلامت مقطع متوسطه وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است و شیوه نامه اجرایی آن در دست اقدام است، بزودی دختران مراكز شبانه روزی سراسر كشور این بسته ها را دریافت خواهند كرد.

به گفته سویزی در فاز اول این طرح، بیش از ۳۰ درصد از مراكز شبانه روزی دختران تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

وی با اشاره به وظایف و ماموریت های دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش، بررسی نیازها و مشكلات فرهنگی زنان و پوشش این نیازها از دیگر اقدامات مهم این دفاتر عنوان كرد.

نرخ مدیریت زنان در آموزش و پرورش از مرز ۲۰۰ درصد گذشت

اجرای طرح مشاوره "محیا" برای زنان فرهنگی سرپرست خانوار

مدیركل امور زنان وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان این كه در مدیریت امور توسط زنان یك رنسانس و تجدید حیات در حوزه آموزش و پرورش رخ داده است، گفت: تا پایان دولت نهم، نرخ مدیریتی زنان در آموزش و پرورش از ۲۰ درصد به مرز ۱۷۰ درصد رسید و در سال اول دولت دهم این نرخ از مرز ۲۰۰ درصد هم گذشت.

سویزی با اشاره به نیاز زنان فرهنگی سرپرست خانوار از اجرای طرح "محیا" برای این دسته از زنان فرهنگی خبر داد و تصریح كرد: هدف از اجرای این طرح توان افزایی زنان فرهنگی و كاهش مشكلات آنها با استفاده از مشاوره گروهی است.

به گفته مشاور وزیر آموزش و پرورش، حسن این طرح در گروهی بودن مشاوره است و افراد ملزم نیستند كه جزییات مشكلات خود را عنوان كنند، بلكه بدون این كه شناخته شوند، در گروه های ۱۵ نفره مسائل و مشكلاتشان مطرح شده و توسط اساتید واعضای هیات علمی برجسته دانشگاه ها، به مسائل آنها پاسخ داده می شود.

وی با بیان این كه شیوه نامه اجرایی این طرح نیز در دست اقدام است، گفت: مدیریت فرزندان فرهنگیانی كه به علت فقدان همسر با مشكلاتی از جمله نحوه برخورد مواجه هستند یكی از اهداف اجرای طرح"محیا" است و این طرح در قالب اردوهای یك روزه و در محیط مفرح برای آنها برگزار می شود.

مدیركل امور زنان وزارت آموزش و پرورش در پایان خاطر نشان كرد: بر اساس آمارهای رسمی و آمار بكفا، در حال حاضر بیش از هفت هزار زن سرپرست خانوار در آموزش و پرورش فعالیت می كنند، هر چند معتقدیم آمار واقعی این زنان بیش از ۱۰هزار نفر است./ایسنا


ویدیو : بزودی دختران مراكز شبانه روزی "كیف بهداشتی و بسته فرهنگی" دریافت می كنند