بزرگ ترین دانشمندان علوم اطلاعاتی +عکس : موفقیت شرکت هایی همچون گوگل، فیس‌بوک ...


موفقیت شرکت هایی همچون گوگل، فیس‌بوک و ... همه در گرو در اختیار داشتن حجم گسترده ای از اطلاعات حاصل شده است. «چیستاگر دیتا» در سال های اخیر به یکی از بهترین مشاغل تبدیل شده. ازمشهورترین چیستاگرهای دیتا یا دانشمند اطلاعات افرادی اند که معرفی کرده ایم.



پادشا: موفقیت شرکت هایی همچون گوگل، فیس‌بوک، آمازون و نتفیلیکس یا موسسات وال‌استریت و صنایع مختلف در حوزه های بهداشت و درمان همه در گرو در اختیار داشتن حجم گسترده ای از اطلاعات حاصل شده است. «چیستاگر دیتا» در سال های اخیر به یکی از بهترین مشاغل دره سیلیکون تبدیل شده است و کارشناسان فناوری برای رسیدن به این جایگاه علاقه بسیاری از خود نشان می دهند. از جمله مشهورترین چیستاگرهای دیتا یا همان دانشمند اطلاعات افرادی هستند که در ادامه معرفی کرده ایم.

بزرگ ترین دانشمندان تاریخ , بزرگ ترین دانشمندان تاریخ اسلام , بزرگ ترین دانشمندان و مدارس تاریخ اسلام

1. لری پیج، مدیرعامل شرکت گوگل

گوگل بیش از هر شرکت دیگری در حوزه اطلاعات سنت‌شکنی کرده و محدودیت ها را از بین برده است. لری پیج به همراه سرگئی برین موتور جست‌وجوی گوگل را راه‌اندازی کردند که دنیای وب را دگرگون کرد. این دو نفر توانستند با زیرکی و هوش زیاد دسترسی به اطلاعات در دنیای مجازی را به کار بسیار ساده ای تبدیل کنند تا همه کاربران سراسر دنیا بتوانند به بزرگ ترین پایگاه داده دنیا دسترسی داشته باشند. گوگل به قدری بزرگ است که کاربران به جای عبارت جست‌وجو در وب، از عبارت «گوگل کردن» استفاده می کنند.

دانشمندان بزرگ ایران , دانشمندان بزرگ , بزرگ ترین سگ دنیا


2. جف همرباچر – مدیر و دانشمند کمپانی Cloudera  و دی‌جی پاتیل – سرمایه گذار و موسس Greylock

هامرباچر و پاتیل با ابداع عبارت «چیستاگر دیتا» سرمایه زیادی را به حساب های بانکی خود سرازیر کردند. در حال حاضر دانشمند اطلاعات بودن در دره سیلیکون یکی از پردرآمدترین مشاغل است. این دو نفر نخستین گروه علمی اطلاعاتی رسمی خود را در فیس‌بوک و لینکداین ایجاد کردند. اما اکنون، Cloudera یکی از شرکت های بزرگ تولید نرم‌افزارهای مبتنی بر Apache Hadoop است که اطلاعات آموزشی، خدمات و پشتیبانی ارایه می دهد. پاتیل نیز به عنوان دانشمند اطلاعات در شرکت Greylock در حال تحقیق برای ایجاد نسل آینده مشاغل مبتنی بر ارایه اطلاعات است.

سخنان دانشمندان بزرگ جهان , بزرگ ترین پارک ابی جهان , تصاویر بزرگ ترین پل طبیعی دنیا


3. سباستین ترون – استاد دانشگاه استنفورد – و پیتر نورویگ – چیستاگر داده در گوگل

هنگامی که Thrun و Norvig برنامه آموزشی خود به صورت آنلاین در دانشگاه استنفورد – آشنایی با هوش مصنوعی - را آغاز کردند، 140 هزار دانشجو داشتند. آنها اعلام کرده بودند هوش مصنوعی فقط یک رشته آکادمیک نیست. ترون در پیشبرد تلاش گوگل برای ساخت اتومبیل بدون راننده با کمک الگوریتم های هوش مصنوعی نیز نقش بسیار مهمی داشته است.

ماجرای بزرگ‌ترین دزدی تاریخ جاسوسی آمریکا , بزرگ ترین سگ جهان , بزرگ ترین درخت جهان


4. الیزبت وارن، کاندید مجلس سنای آمریکا (ماساچوست)  

افزایش سیستم های بانکی منجر به ورشکستگی های زیاد در سال 2008 میلادی در آمریکا شد. یکی از دلایل آن کمبود داده های گسترده و جامع در این حوزه اعلام شد. الیزابت وارن در آن زمان به عنوان نماینده حمایت مالی مشتری ها تصمیم گرفت تا محدودیت در سیستم دولتی ایجاد کند که آژانس ها و بانک ها اختیار تام نداشته باشند. 

بزرگ‌ترین جامعه جنسی دنیا , بزرگ ترین دروغ تاریخ , بزرگ ترین جنگل های جهان


5. تاد پارک، عضو هیئت مدیره خدمات انسانی و سلامت

تاد پارک باعث شد تا اطلاعات پزشکی آمریکا به تجارت مبتنی بر اطلاعات منتقل شود. از تشخیص های پزشکی گرفته تا انواع بازپرداخت های بیمه های پزشکی و شرایط خدمات درمانی در پایگاه اطلاعاتی جامع و کاملی گردآوری شده و به روز رسانی می شوند. به این ترتیب مردم می توانند خدمات بهتر و مقرون به صرفه تر را انتخاب کنند.

مسجد جنه بزرگ ترین بنای خشتی جهان , بزرگ ترین‌ و زیباترین‌ کلیسای‌ جلفای‌ اصفهان , بزرگ ترین لوستر جهان


6. آلکس «سندی» پنتلند، استاد MIT

سندی فقط علامه ای که در چند رشته تخصص و تبحر دارد، نیست. او پدیدآورنده سیستم هوشمندی است که نشان می دهد حسگرها، اینترنت، موقعیت جغرافیایی و ارتباطات نادرست تا چه اندازه می توانند در تعیین علایم رفتاری انسان ها نقش داشته باشند. او همچنین به حفظ حریم شخصی بسیار اعتقاد دارد. پنتلند ارتباط عمیقی بین علوم کامپیوتری و رفتارهای انسانی یافته است.

بزرگ ترین نعمت , بزرگ ترین پل جهان , اطلاعاتی درباره ی رشته علوم ارتباطات اجتاعی


7. هاد لیپسان و مایکل اشمیت، دانشمندان کامپیوتری در دانشگاه کورنل

این دانشمندان و استادان دانشگاه Cornell یک برنامه هوش مصنوعی تولید کرده اند که می تواند با مشاهده اطلاعات دریافتی از نوسان یک گوی اصل قانون حرکتی آن را به دست بیاورند. در این مسیر به علوم روباتیک ارزشمندی نیز دست یافتند که در نظر دارند مفهوم آن را برای مردم شفاف سازی کنند.

اطلاعاتی درباره ی رشته علوم ارتباطات اجتماعی , بزرگ ترین دانشمند ایران , بزرگ ترین آشپز های جهان


ویدیو : بزرگ ترین دانشمندان علوم اطلاعاتی +عکس