بزرگ‌ترین عکس گرفته شده در فضای بسته! : بزرگ‌ترین عکسی که تا به حال در فضای ...


بزرگ‌ترین عکسی که تا به حال در فضای بسته گرفته شده است، منتشر شده است. این عکس را عکاسی ۳۴ ساله به نام جفری مارتین از یک کتابخانه قدیمی در پراگ گرفته است. همیشه به عکس‌های پانوراما علاقه داشته‌ام، امروز در Wired خواندم که بزرگ‌ترین عکسی که تا به حال در فضای بسته گرفته شده است، منتشر شده است. این عکس را عکاسی ۳۴ ساله به نام جفری مارتین از یک کتابخانه قدیمی در پراگ گرفته است.

بزرگ ترین سگ دنیا , بزرگ ترین پارک ابی جهان , تصاویر بزرگ ترین پل طبیعی دنیا

کتابخانه مورد نظر قدمتی ۸۶۸ ساله دارد و در صومعه استراهاو واقع است و یکی از جاذبه‌های ترویستی چک محسوب می‌شود. این کتابخانه حدود ۴۲ هزار کتاب دارد که بعضی‌ها از آنها واقعا نادر هستند. تا پایان قرن هجدهم این کتابخانه هر کتاب مهمی را که در اروپای مرکزی منتشر می‌شود، جمع‌آوری می‌کرد و در واقع زمانی چکیده هم دانش بشر بود. اما زیبایی و وجه هنری این کتابخانه هم واقعا بی‌نظیر است.

درمان فوبیای فضای بسته , ماجرای بزرگ‌ترین دزدی تاریخ جاسوسی آمریکا , بزرگ ترین سگ جهان

به همین خاطر بد که جفری مارتین تصمیم گرفتع در اقدامی جالب و با استفاده از وسایلی که در دسترس داشت، یعنی یک دوبین کانون ۵۵۰D و یک روبات آلمانی GigaPanBot، یک عکس پانوراما از این کتابخانه تهیه کند. این روبات وظیفه داشت که دوربین را به صورت دقیق و طبق یک برنامه هدایت کند، طوری که به تدریج از سقف تا کف کتابخانه مورد تصویربرداری قرار گیرد.

آقای مارتین پنج روز تمام از اول صبح تا پنج عصر، وقت سرف کرد تا تصویربرداری تمام شد. به او اجازه مخصوص تصویربرداری داده شده بود. در مجموع ۲۹۴۷ عکس گرفته شد.

بزرگ ترین درخت جهان , بزرگ‌ترین جامعه جنسی دنیا , بزرگ ترین دروغ تاریخ

مرجله دشوار بعدی، یکی کردن این عکس‌ها بود. یک روز تمام صرف تصحیح رنگ عکس‌های خام گرفته شده شد. بعضی از عکس‌ها روشنی زیاد داشتند و بعضی از گوشه‌ها هم تاریک‌تر از بقیه بودند، میزان روشنی باید یکسان می‌شود. ۲۰ ساعت هم وقت صرف تصحیح ناموازی بودن ردیف‌های کتابخانه و ۱۱۱ ساعت صرف تولید پانورامای نهایی شد.

حاصل کار، عکسی چهل گیگاپیکسلی با ۲۸۳ گیابایت حجم کلی شد. روز سه‌شنبه هفته قبل این عکس در وب‌سایت عکاس منتشر شد. برای کاربرانی که اینترنت استاندارد دارند -که در ایران در کمتر جایی پیدا می‌شود!- شاید بازدید مجازی از این کتابخانه از بازدید واقعی هم دقیق‌تر و بهتر باشد!

بزرگ ترین جنگل های جهان , مسجد جنه بزرگ ترین بنای خشتی جهان , بزرگ ترین‌ و زیباترین‌ کلیسای‌ جلفای‌ اصفهان


منبع : 1Pezeshk.com

بزرگ ترین لوستر جهان , بزرگ ترین نعمت , بزرگ ترین پل جهان


ویدیو : بزرگ‌ترین عکس گرفته شده در فضای بسته!