بزرگترین گورستان عصر آهن شهرک ویلایی شد!+تصاویر : بزرگترین گورستان عصر آهن ...



بزرگترین گورستان عصر آهن شهرک ویلایی شد!+تصاویر

بزرگترین گورستان عصر آهن ایران در منطقه آق اولر استان گیلان با ساخت و سازهای بی رویه و غیر مجاز، تخریب و به شهرک ویلایی تبدیل شد.

گورستان عصر آهن به نام منطقه مریان و آق اولر به عنوان یکی از محوطه های مهم باستان شناسی استان گیلان 400 هکتار وسعت دارد.

 

یافته های فرهنگی باستان شناسانی که در این محدوده فعالیت کرده اند اقلامی از جمله لوازم جنگی، ظروف سفالی و جام تالش بوده اماطی ده  سال گذشته ساخت و سازهای بی رویه ای در این محوطه آغاز شده، هر کدام بخشی از این گورستان را پنهان کرده اند به نحوی که آنچه از این محوطه باستانی مانده تنها یک بخش باستانی حصار کشیده ای است که اگر اهالی محل، گردشگران را از وجود آن آگاه نکنند، هیچ تابلویی نشان دهنده وجود یک سایت تاریخی در این محوطه نیست.

 

بزرگترین الماس سبز جهان تصاویر , تصاویر بسیار زیبا شهرک نمک آبرود , بزرگترین سرقت های الماس در جهان تصاویر


نمونه ای از گورهای عصر آهن
گورستانهای آق اولر بزرگترین گورستان عصر آهن ایران است که ۱۰۲ سال پیش با آمدن ژاک دمورگان باستان شناس فرانسوی به مریان و انجام برخی حفاری ها شناسایی شد.

بزرگترین گورستان جهان , بزرگترین الاغ دنیا متعلق به یک زن تصاویر , حادثه آتش سوزی برج طاووس بزرگترین برج گیلان تصاویر

 
نمای ویلاهای منطقه تالش با نقوش هخامنشی!
تا اینکه بقیه محوطه را ویلاهای نارنجی و قرمزی تشکیل داده اند که یا در حال ساخت هستند و یا تکمیل شده اند. آن هم نه تنها برای اهالی منطقه تالش، مریان و آق اولر بلکه متمولان شهرهایی مثل تهران هم برای خود ویلایی روی این گورهای تاریخی ساخته اند.

دستگیری 15 دختر و پسر در باغ ویلایی پردیس تهران تصاویر , باربری شهرک غرب , تصاویر زیبا


 گورستان عصر آهن، اکنون یک شهرک بزرگ ویلایی شده است
حتی وقتی باستان شناسان این منطقه از مسئولان سابق سازمان میراث فرهنگی دعوت کردند تا رویه غیرمجاز ساخت و سازها را در این عرصه باستانی مشاهده کنند اما آب و هوای خوش این منطقه ییلاقی به مزاجشان خوش آمد و به جای رسیدگی به گورستان عصر آهن، برای ساخت ویلا دست به کار شدند!

این ساخت و سازها نه تنها همگن با معماری منطقه تالش نیست بلکه فرهنگ معماری شهرهای دیگر نیز وارد آن شده است به نحوی که مالک برخی از این ویلاها به جای معماری زگالی از معماری هخامنشی استفاده کرده اند!

تصاویر , تصاویر گرافیکی با اسم درخواستی شما , بزرگترین فن پیج مهراوه شریفی نیا

 
زیر پی این خانه های ویلایی، گورهای عصرآهن وجود داشت
برخی از ویلاهای این محدوده در فاصله ده متری از محوطه تاریخی فنس کشی شده و گورهای متعلق به نیمه دوم هزاره دوم قبل از میلاد ساخته شده اند  گورهای دسته جمعی نیز در در این محدوده از ساخت و ساز در امان نبوده اند و ویلاهای قرمز و سفید روی آن قد کشیده اند همان گورهایی که محمدرضا خلعتبری باستان شناس این منطقه در کتاب گزارش های باستان شناسی تالش درباره آنها اطلاعاتی داده است.

/مهر

 


ویدیو : بزرگترین گورستان عصر آهن شهرک ویلایی شد!+تصاویر