بزرگترین کابوس ملک عبدالله در مورد ایران و 1+5 بزودی محقق می شود :  اخبار سیاست  ...



شعر در مورد ایران , بزرگترین هکر ایران کیست , بزرگترین شرکت برنامه نویسی ایران


 اخبار سیاست  خارجی  - دی سایت:
بزرگترین کابوس ملک عبدالله در مورد ایران و 1+5 بزودی محقق می شود

جنجال بر سر جانشین سلطنت، درگیری با اقلیت‌ها، قیمت در حال سقوط نفت و ایرانی قوی‌تراز پیش: عربستان سعودی دچار بحران است. اکنون ملک عبدالله سخت بیمار است.


به گزارش تیک ، به روال همیشه، ملک عبدالله روزهای پایانی سال را در مزرعه‌اش در واحه‌ روضه خُرّیم به سر برد. اما زمانی که پادشاه عربستان، در آستانه سال جدید به دلیل تنگی تنفسی حاد ناگهان با هلیکوپتر به بیمارستان شهر پزشکی ملک عبدالعزیز در فاصله‌ 100 کیلومتری ریاض منتقل شد، احساس ترس و ناامنی در میان مردم گسترش یافت. سخنگوی کاخ سلطنتی 48 ساعت بعد در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد، این پادشاه 90 ساله دچار عفونت ریوی شده و به دستگاه تنفس مصنوعی متصل شده است. "خوشبختانه، کارهای انجام شده توسط‌ پزشکان موفق بوده و به ثبات حال وی منجر شده است."

سلامت پادشاه با وجود درد کمر، اضافه وزن، خسته شدن سریع و حرکت تنها با واکر، مدت‌هاست که به خطر افتاده است. عفونت کنونی ریه می‌تواند زندگی این رئیس دولت را که دچار ضعف جسمانی است و در سال‌های گذشته بسیار سیگار می‌کشید، تهدید کند. برای این کشور عربی سلطنتی با بزرگترین ذخایر نفت در جهان، بیماری تنفسی ملک عبدالله در زمان بسیار بدی رخ داده است. مشکلات داخلی و خارجی بسیاری وجود دارند.

مسئله‌ جانشینی در عربستان سعودی همواره دشوار و پر از حیله و تزویر است، به خصوص که هیچ ساز و کار منظم و منطقی برای انتقال قدرت سلطنتی با توجه به وجود پسران همچنان زنده و مسن عبدالعزیز آل سعود، بنیانگذار این حکومت، به نسل سوم نوه‌های وی وجود ندارد. ولیعهد سلمان، ظاهرا از عوارض سکته مغزی یا شروع زوال عقل رنج می‌برد. ناظران گزارش می‌کنند، گرچه این مرد 78 ساله یک برنامه‌ عمومی فشرده دارد، اما اندکی پس از شروع صحبت، جملات وی به سرعت "غیرقابل درک" می‌شوند.

شاهزاده مقرن، نایب ولیعهدی که به تازگی منصوب شده، برادر ناتنی عبدالله بوده و در سن 69 سالگی جوانترین فرزند بازمانده از عبدالعزیز آل سعود به شمار می‌رود که سرچشمه‌ بحث‌های بی‌شماری در میان 34 خانواده‌ وابسته خاندان سلطنت، واجد شرایط است. در نظر برخی از اشراف بیابانی قدرتمند، او هیچ حقی بر تاج و تخت ندارد، زیرا او از یک برده یمنی که در سن 15 سالگی از خانواده سلطنتی باردار شده بود، به دنیا آمده است. هفت نفر از 34 نماینده‌ به اصطلاح هیئت بیعت به مقرن رای منفی یا ممتنع داده‌اند که نشانه ای از رشد تنش در قبیله‌ بسیار پرجمعیت حاکم عربستان می‌باشد.

اما همچنین در جامعه اعتراضاتی وجود دارد. در وب‌سایت‌های عربستان، نارضایتی مردم عادی از طبقه‌ انگل که شامل حدود 8000 شاهزاده و خانواده‌های مرتبط با آنان می‌باشد و یک طبقه‌ ممتازِ منتصب یِعنی حدود یکصد هزار نفر از افراد بسیار ثروتمند مرتبط با صنعت نفت می شود. قیمت در حال سقوط نفت طی شش ماه گذشته، باعث خواهد شد در سال 2015 دولت با کاهش بودجه 40 میلیارد دلاری روبرو شود که رقم بی‌سابقه‌ای است.

شیعیان ساکن شرق کشور، منطقه‌ای که همه‌ امکانات و تاسیسات نفتی در آنجا قرار دارند، همواره بی وقفه ناارام‌تر و معترض‌تر می‌شوند. تقریبا هر هفته درگیری‌های مرگباری بین پلیس و اقلیت‌ها رخ می‌دهد. حکومت استبدادی با مخالفان سیاسی نیز جسورانه‌تر و با خشونت بیشتری برخورد می‌کند. هم اکنون، متهمین باید در دادگاه هولناک و ویژه‌‌ای که علیه تروریست‌ها برپا شده حضور یافته و از خود دفاع کنند، مهم نیست که آیا آنها از جمله منتقدان خانواده‌ سلطنتی، فعالان حقوق بشر یا زنانی که فقط خواستار حق رانندگی هستند، می‌باشند.

در خارج از کشور نیز عربستان سعودی به علت "خلافت اسلامی" در خطر بسیار بزرگی قرار دارد، به ویژه که هیچ کس نمی‌داند این گروه شبه‌نظامی تروریستی چه تعداد پیرو در میان مردم عربستان دارد. پس از سرنگونی محمد مرسی به دست نظامیان، مصر برای حاکمان ثروتمند از نفت خلیج [فارس]، میلیاردها دلار هزینه در بر داشته است. در یمن، با به قدرت رسیدن حوثی‌های شیعه طرفدار ایران، کشور رقیب، برای بار اول جای پای خود را در شبه جزیره عربستان به صورتی پایدار و محکم تثبیت کرده است. همچنین حتی امکان دارد به زودی بزرگترین کابوس عربستان به واقعیت تبدیل شود؛ تهران، ز طریق معاهده‌ هسته‌ای با غرب بار دیگر به جامعه بین‌المللی راه یابد.


  اخبار سیا ست  خار جی  -  تیک


ویدیو : بزرگترین کابوس ملک عبدالله در مورد ایران و 1+5 بزودی محقق می شود