بزرگترین دریاچه های مصنوعی جهان +عکس : بزرگترین دریاچه های مصنوعی جهان +عکس دریاچه ...



بزرگترین دریاچه های مصنوعی جهان +عکس

دریاچه های مصنوعی عمدتا به وسیله انسان و در پشت سدها تشکیل می شوند. در این مطلب که در دو قسمت تهیه شده است قصد داریم تا شما را با بزرگترین دریاچه های مصنوعی جهان آشنا کنیم.

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در یک تعریف کلی دریاچه ، به مکانی اطلاق می شود که به شیوه های مختلف آب در آن جمع شده است. در طول سالهای بسیار طولانی که از شروع حیات بر روی کره زمین می گذرد دریاچه به شکل های مختلفی به وجود آمده اند. برخورد شهاب سنگ ، زلزله ، رانش زمین و بسیاری دلایل طبیعی دیگر باعث ایجاد تشکیل دریاچه ها شده اند. اما نوع دیگری از دریاچه ها ، دریاچه های مصنوعی هستند که عمدتا به وسیله انسان و در پشت سدها تشکیل می شوند. در این مطلب که در دو قسمت تهیه شده است قصد داریم تا شما را با بزرگترین دریاچه های مصنوعی جهان آشنا کنیم.

 

 

 

بزرگترین دریاچه جهان , بزرگترین درخت مصنوعی جهان در دوبی , سیاره سبز در دبی با بزرگترین درخت مصنوعی جهان

 

Volta

این دریاچه وسیع بزرگترین دریاچه مصنوعی جهان است که در کشور آفریقایی " غنا" قرار دارد و از نظر مساحت با داشتن اندازه 8502 کیلومتر بزرگترین دریاچه جهان است. در عین حال از نظر حجم آب موجود در این سد ، رتبه این دریاچه در جهان چهارم است. این دریاچه در پشت سد " Akosombo " و در سال 1915 میلادی ساخته شده است.

 

 

 

بزرگترین موج مصنوعی جهان چطور ساخته میشود , بزرگترین کشور جهان , بزرگترین کهکشان جهان

 

Smallwood

این مخزن مصنوعی آب در کشور کانادا با داشتن مساحتی در حدود 6527 کیلومتر مربع به عنوان دومین دریاچه مصنوعی جهان شناخته می شود. این مخزن آبی نه به وسیله یک سد و بلکه به وسیله 88 خاکریز که وظیفه هدایت آب را به داخل این منطقه دارند پر می شود و مهمترین منبع تامین آب ساکنین ایالت " Newfoundland and Labrador " شناخته می شود. عمده آب این مخزن از رودخانه ای به نام " چرچیل " تامین می شود.

 

 

 

بزرگترین فرودگاه جهان , بزرگترین ناو هواپیمابر جهان , بزرگترین برج جهان

 

Kujbyshevskoe

این دریاچه بزرگ در کشور روسیه به مساحت 6450 کیلومتر مربع و طول 400 کیلومتر از رود ولگا تغذیه می شود . آب این دریاچه مصنوعی از نظر بهداشتی مناسب نبوده و بیشتر برای استفاده واحدهای صنعتی به کار می رود.

 

 

بزرگترین فروشگاه های اینترنتی جهان , بزرگترین مروارید جهان , بزرگترین الماس جهان

 

Kariba

این دریاچه بزرگ که در پشت سدی به همین نام در مرز دو کشور آفریقایی " زامبیا " و " زیمباوه" تشکیل شده است و چهارمین دریاچه مصنوعی بزرگ جهان است. این سد که در سال 1959 میلادی افتتاح شده است دارای مساحتی در حدود 5580 کیلومتر مربع است.

 

 

 

بزرگترین کلیسای جهان , بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان , بزرگترین بازار سرپوشیده جهان

 

Bukhtarma

این دریاچه مصنوعی در کشور قزاقستان به عنوان پنجمین دریاچه مصنوعی بزرگ جهان شناخته می شود. این دریاچه با مساحت 5490 کیلومتر در پشت سدی به همین نام قرار گرفته است و از سال 1960 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است. این سد و مجموعه تولید الکتریسیته آن به صورت سالانه 2 میلیارد و 600 کیلو وات ساعت برق تولید می کند./باشگاه خبرنگاران


ویدیو : بزرگترین دریاچه های مصنوعی جهان +عکس