بزرگترین باند جعل و کلاهبرداری در تهران منهدم شد : بزرگترین باند جعل و کلاهبرداری ...



بزرگترین باند جعل و کلاهبرداری در تهران منهدم شد

كارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ اعضای باند بزرگ جعل اسناد را دستگیر كردند.

با مراجعه فردی در 18 اردیبهشت ماه سالجاری به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آستارا با طرح شکایتی عنوان كرد كه 17 فروردین سالجاری، شخص ناشناسی در تماس تلفنی به من اعلام داشت که «شما در طرح هزاران لبخند همراه اول برنده یک سکه طلا شده‌اید» و شرکت قصد واریز وجه معادل قیمت سکه به حساب مرا دارد که در ادامه با کشاندن وی به پای دستگاه خودپرداز و پس از انتخاب گزینه انگلیسی و در ادامه گزینه ترانسفر، مبلغی در حدود یک میلیون تومان از حسابم خارج کردند.

در تحقیقات مقدماتی انجام گرفته، هویت صاحب حسابی که پول شاکی پرونده به آن انتقال یافته بود، در شهر تهران مورد شناسایی قرار گرفت که در ادامه قرار عدم‌صلاحیت برای دادسرای شهرستان آستارا صادر و پرونده پس از وصول به دادسرای عمومی و انقلاب تهران برای رسیدگی در اختیار دادسرای ناحیه 31 قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به دادسرای ناحیه 31 تهران و به دستور بازپرس شعبه سوم این دادسرا، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با ارجاع پرونده، کارآگاهان با شناسایی صاحب حساب اطلاع پیدا کردند که این حساب متعلق به دختربچه‌ای به نام «رمینا.م» است که سال گذشته توسط مادرش افتتاح شده است.

با شناسایی مادر «رمینا» به عنوان افتتاح‌کننده حساب و در ادامه تحقیقات مشخص شد که کارت عابربانک رمینا در اختیار پدرش بوده که در تحقیقات انجام شده از پدر رمینا وی معترف شد که کارت عابربانک دخترش را در قبال مبلغ 40 هزار تومان به فردی به نام «ناصر» فروخته است.

با شناسایی هویت ناصر، کارآگاهان با شناسایی محل تردد این شخص در خیابان شوش وی را دستگیر كردند که او در همان محل دستگیری اعتراف كرد كه علاوه بر کارت عابربانک متعلق به رمینا، چندین کارت عابربانک متعلق به افراد غیر را به یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام «حسن . ن» 33 ساله فروخته است.

با شناسایی هویت حسن معروف به «حسن فنر»، کارآگاهان در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که این متهم از سارقان سابقه‌دار در زمینه سرقت لوازم داخل خودرو و سارق حرفه‌ای خودرو است که به اتهام سرقت، تحت تعقیب پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

با شناسایی حسن، کارآگاهانه اقدام به شناسایی محل تردد متهم تحت تعقیب پلیس آگاهی در میدان بهارستان کرده و سرانجام وی دستگیر شد و در بازرسی از وی چهار فقره کارت عابربانک متعلق به افراد دیگر از جمله شخصی به نام دکتر «سعید . ش » كشف شد.

 

با شناسایی هویت دکتر سعید به عنوان مالک یکی از عابربانک‌ها، کارآگاهان موفق به شناسایی اعضای خانواده وی شدند كه در تحقیقات انجام شده از آنان مشخص شد که (دکتر سعید . ش ) تا سن هفتاد سالگی مجرد بوده و در 16شهریور ماه سال گذشته فوت كرده است و پس از فوت این فرد، کلیه اموال مطب وی از جمله یک دستگاه خودرو سی‌یلو که در پارکینگ بوده سرقت و منزل آن مرحوم نیز چهار ماه پس از فوتش توسط فردی به نام «بهروز . م» 48 ساله که خود را وکیل دادگستری معرفی كرده، تصرف و مدعی خرید آن شده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به تحقیقات انجام شده از حسن و ادعای وی درباره تحویل کارت‌های عابربانک متوفی (دکترسعید) از شخصی به نام «بهروز . م»، کارآگاهان با مراجعه به منزل متوفی، به تحقیق از بهروز پرداخته، اما وی در اظهارات خود منکر هرگونه سوءاستفاده از کارت‌های متعلق به افراد غیر بویژه کارت متوفی شد و عنوان داشت که کارت‌ها را شخصی به نام «مهدی . الف» که جای و مکان مشخصی ندارد، در اختیار یکی از دوستان وی به نام حسن قرار داده و به محض آن که از طریق حسن از موضوع کارت‌ها اطلاع پیدا کرده از آنان (حسن و مهدی) خواسته تا کارت‌ها را تحویل بانک دهد.

 

در ادامه تحقیقات از بهروز مبنی بر خرید قانونی منزل دکتر سعید، وی در اظهارات خود مدعی شد که منزل دکتر (متوفی) را از شخصی به نام «مصطفی . ع» 30 ساله و به مبلغ 900 میلیون تومان خریداری کرده است كه با توجه به اظهارات بهروز و متعاقب آن مواجهه حضوری انجام شده میان حسن و بهروز، حسن منکر اظهارات قبلی خود علیه بهروز شد و در اعترافات بعدی خود اعلام كرد که کارت‌ها را از «مهدی . الف» گرفته است.

 

با معرفی مهدی به عنوان همدست حسن، کارآگاهان مهدی را دستگیر و این متهم در اعترافات خود درباره نقش «بهروز» در طرح نقشه تصرف اموال متعلق به دکتر گفت كه در مغازه یکی از دوستانم با «حسن . ن» آشنا شده و پس از گذشت مدت کوتاهی، جزئیات زندگی مرحوم دکتر سعید از جمله نداشتن فرزند، وارث و داشتن اموال زیاد را برای حسن تشریح کردم و بهروز پس از آگاهی از موضوع مرا به دفتر خود دعوت و با تهدید و تطمیع مرا مجبور به سرقت مدارک مرحوم کرد و حتی به لحاظ جلوگیری از فاش‌شدن موضوع، با تهدید از هر کدام از ما اقدام به گرفتن 450 میلیون تومان سفته کرده و تهدید كرد که چنانچه این موضوع را فاش كنیم، سفته‌ها را به اجرا گذاشته و علیه ما پرونده سازی خواهد کرد.

 

مهدی در ادامه اعترافاتش و درباره نحوه آشنایی خود با دکتر (متوفی) نیز به کارآگاهان گفت كه در حدود سه سال پیش به عنوان پیک موتوری در یک رستوران مشغول به کار بودم و به همین علت و به صورت روزانه، هر روز سفارش غذای دکتر را برای او به مطب می‌بردم تا اینکه به پس از گذشت مدتی ارتباط ما حالت دوستانه به خود پیدا کرد؛ پس از گذشت مدتی به واسطه ناراحتی کلیه و تخصص دکتر در این مورد، ارتباط من با دکتر بیشتر شد و در همین مدت بود که از زندگی خصوصی دکتر و مجردبودن و .... وی اطلاعات کاملی پیدا کردم.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مبلغی در حدود 70 میلیون تومان توسط اشخاص ناشناس و با جعل شناسنامه و افتتاح حساب به نام دکتر «سعید»، از بانک‌های مختلف برداشت صورت گرفته است که در بررسی بعدی مشخص شد که هویت تصویر استفاده شده روی شناسنامه و کارت ملی جعلی، متعلق به شخصی به هویت سیامک . ع 60 ساله است که با شناسایی مخفی‌گاه سیامک در منطقه لواسانات، سیامک و مصطفی . ع 30 ساله دستگیر شدند که در تحقیقات انجام شده به جعل سند اتومبیل متوفی (دکتر) و برداشت غیرقانونی از حساب‌های بانکی وی اعتراف و اعلام داشتند که تمامی این اقدامات را به درخواست بهروز انجام داده‌اند.

 

با توجه به اعترافات صریح مهدی و همچنین سیامک و مصطفی درباره نقش اصلی بهروز در ارتکاب جرایم مختلف سرقت، جعل اوراق هویتی متعلق به متوفی، کلاهبرداری و .... ، کارآگاهان بهروز را در محل كارش واقع در خیابان مطهری دستگیر کردند.

كارآگاهان در بازرسی از محل كار بهروز، موفق به کشف تعداد زیادی از اسناد و مدارک متعلق به متوفی و همچنین دیگر اسناد و مدارک مجعول و همچنین خودرو سی‌یلو مسروقه شدند که بهروز در ادامه تحقیقات و با توجه به دلایل و مدارک به ناچار لب به اعتراف گشود و به جعل عنوان وکالت و تصرف منزل دکتر سعید با استفاده از اسناد و مدارک جعلی و همچنین برداشت وجوه از حساب دکتر معترف، ضمن از محل کار وی اسناد جعلی از قبیل پروانه وکالت، دفترچه جعلی ثبت مالیات کانون وکلا بنام متهم، برگ های قرارداد وکالت و .... کشف شد.

سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری دو متهم دیگر در ارتباط با این پرونده گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به اعترافات مهدی مبنی بر اینکه با همدستی شخصی به هویت کامران اقدام به سرقت از منزل مرحوم سعید كرده، این متهم (کامران . ج) نیز دستگیر و در تحقیقات صورت گرفته به سرقت اموال منزل شامل دو تخته فرش نفیس و خودروی دوو، معترف شد.

 

وی گفت: با شناسایی آخرین عضو این گروه از متهمان، کارآگاهان اداره چهاردهم موفق به شناسایی و دستگیری جاعل اسناد و مدارک حرفه‌ای به نام «صادق . ش» 56 ساله در چهارراه سیروس شدند که این متهم نیز در تحقیقات انجام شده به جعل اسناد و مدارک شناسایی متعلق به دکتر سعید و همدستی با دیگر متهمان پرونده اعتراف کرد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تمامی متهمان تحت قرارهای صادره از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 31 تهران برای کشف دیگر جرایم احتمالی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفته و تحقیقات در این زمینه در دستور کار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است./ایسنا


ویدیو : بزرگترین باند جعل و کلاهبرداری در تهران منهدم شد