بزرگترین آوارگان جهان : سازمان ملل متحد، سوری ها را بزرگترین مجموعه پناهندگان ...


سازمان ملل متحد، سوری ها را بزرگترین مجموعه پناهندگان جهان توصیف کرد. عصر ایران: سازمان ملل متحد، سوری ها را بزرگترین مجموعه پناهندگان جهان توصیف کرد.

خبرگزاری فرانسه گزار ش داد؛ سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با صدور گزارشی اعلام کرد تعداد پناهجویان سوریه هم اکنون سه میلیون نفر است. برپایه همین آمار آنها هم اکنون بزرگترین مجموعه پناهجویان در جهان هستند.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد اضافه کرد: تعداد پناهندگان سوریه هم اکنون سه میلیون نفر است اما این رقم تا پایان سال 2015 به 4 میلیون و 270 هزار نفر خواهد رسید.
 
این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد همچنین هشدار داده است کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد با بدترین بحران پناهجویان در هفت دهه اخیر مواجه است.

"انتونیو گوتیریس" رئیس کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل همچنین گفت: بحران های بزرگ در سوریه و عراق و افزایش بحران های جدید و قدیمی که هنوز تمام نشده اند باعث شده اند بدترین وضعیت آوارگان و پناهجویان از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون به وجود بیاید.

در این گزارش آمده است: سوری ها برای نخستین بار با عبور از افغان ها به عنوان بزرگترین مجموعه آوارگان و پناهجویان جهان تبدیل شده اند. قبل از این افغان ها به مدت 30 سال بزرگترین آوارگان و پناهجویان جهان بودند.

در آمارگیری کمیته عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد، وضعیت آوارگان فلسطینی لحاظ نشده است زیرا آژانس دیگری از سازمان ملل متحد (اونروا) مسؤولیت رسیدگی به امور آنها را برعهده دارد.
در حال حاضر تعداد پناجویان و آوارگان فلسطینی 5 میلیون نفر برآورد می شود.

بحران سوریه تاکنون بیش از 200 هزار کشته برجای گذشته است.


ویدیو : بزرگترین آوارگان جهان