برگزاری مراسم عروسی در باغ ممنوع است : با پایان یافتن ماه‌های عزاداری، مراسم‌های ...


با پایان یافتن ماه‌های عزاداری، مراسم‌های عروسی برگزار می‌شود که پیشگیری از هنجارشکنی از اهداف این جلسه است.  پادشا :به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد بهادریان ظهر امروز در جلسه بررسی کاهش آسیب‌های اجتماعی با اشاره به پایان ماه‌های محرم و صفر، اظهار داشت: با پایان یافتن ماه‌های عزاداری، مراسم‌های عروسی برگزار می‌شود که پیشگیری از هنجارشکنی از اهداف این جلسه است.

وی، افزود: مدیران مراکز پذیرایی و تالارها باید تلاش جدی خود را به منظور فراهم کردن بستر مناسب و همچنین نهادینه کردن رفتارهای شایسته با حفظ ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی به عمل آورند.

این مسئول، درباره آخرین ضوابط و مقررات برپایی مراسم عروسی، عنوان داشت: جداسازی سالن‌های زنانه و مردانه از یکدیگر، عدم نصب دوربین در سالن‌های زنانه و عدم به‌کارگیری کارکنان زن در بخش آقایان و بالعکس از جمله موارد مهمی است که مدیران تالارها باید به آن توجه داشته باشند.

وی، ادامه داد: استفاده از فیلمبرداران دارای مجوز و ممنوعیت فیلمبرداری از بخش بانوان توسط فیلم‌بردار مرد و بالعکس، رعایت کامل حجاب و پوشش عروس و همراهان زن هنگام ورود و خروج از تالار، نصب هشدارهای انتظامی در محل قابل رؤیت و رعایت ساعات فعالیت قید شده از دیگر مواردی است که باید رعایت شود.

 بهادریان، درباره گروه‌های موسیقی و چگونگی اجرای برنامه‌های هنری بیان داشت: برابر ضوابط و مقررات تمام گروه‌هایی که قصد اجرای برنامه‌های هنری و نمایش را دارند باید از اداره کل ارشاد اسلامی مجوز لازم را اخذ کنند و پس از موافقت اداره نظارت بر اماکن عمومی محل، نسبت به اجرای برنامه اقدام کنند در غیر این صورت فعالیت آنان غیرقانونی بوده و با متخلفان برابر مقررات و قوانین مربوطه برخورد می‌شود.

وی به برپایی مراسم در پارکینگ‌ها و محل‌های موسوم به تالار باغ اشاره کرد و اذعان داشت: اجرای مراسم در این اماکن ممنوع بوده و در صورت مشاهده توسط ماموران انتظامی و یا شکایت اهالی پرونده متخلفان به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی گیلان، درباره راه‌اندازی کاروان‌های خودرویی مغایر با عرف و شرع در سطح خیابان‌ها، خاطر نشان کرد: این عمل با اصول اخلاقی و حقوق شهروندی مغایرت دارد و ماموران نیروی انتظامی در اینگونه موارد به استناد جرایم مشهود با متخلفان برخورد کرده و متهمان و متخلفان به استناد تبصره ماده 638 قانون مجازات اسلامی به منظور رسیدگی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی از تمام شهروندان استان خواست تا گزارشات و اطلاعات خود را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و پیشنهادات خود را به تلفن 197 دفتر نظارت همگانی اعلام کنند.

منبع: فارس


ویدیو : برگزاری مراسم عروسی در باغ ممنوع است