برگزاری مراسم سالگرد آیت الله بهجت : مراسم سالگرد ارتحال آیت الله بهجت با حضور ...


مراسم سالگرد ارتحال آیت الله بهجت با حضور شخصیت‌های سیاسی و دینی در مسجد اعظم قم برگزار شد. خبرگزاری مهر: مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی محمد تقی بهجت، شامگاه پنجشنبه با حضور مراجع عظام تقلید، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان رهبری و همچنین شخصیت‌های مذهبی و سیاسی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

آیات عظام نوری همدانی، علوی گرگانی، جوادی آملی، نمایندگان آیت الله العظمی مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی و همچنین حضرات آیات جنتی، علوی بروجردی، سید احمد خاتمی، حسینی بوشهری، محمدعلی گرامی و سعیدی از جمله شخصیت‌های حاضر در این مراسم بودند.

حجت الاسلام سید عبدالله فاطمی‌نیا از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم در سخنانی گفت: انسان اگر با نعمت عقل که خدا به او داده است معلوماتی به دست آورد که ارزشمند بود باید به آن عمل کند وگرنه نتیجه‌ای نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بزرگان و علما به ادبیات عربی تسلط داشته‌اند اضافه کرد: طلبه‌ها که انشاء الله با امام زمان(عج) معامله کرده‌اند باید در ادبیات عربی متبحر شوند و آن را جدی بگیرند.

حجت الاسلام فاطمی نیا افزود: اگر می‌خواهیم قرآن و حدیث را بفهمیم چاره‌ای جز فراگرفتن عربی نداریم.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: برخی سوادی ندارند ولی چند نفر دور آنان جمع می‌شوند و آن فرد هم باورش می‌شود و حرف‌های گوناگون می‌زند که مشتری جمع کند و برخی فکر می‌کنند سیم این آقا وصل شده است.

علم بدون عمل فایده‌ای برای مردم ندارد

وی تأکید کرد: همه‌کس حق ندارد درباره آیت الله قاضی و بهجت و امثال این افراد سخن بگوید.

حجت الاسلام فاطمی‌نیا اظهار داشت: طلاب باید در کنار فقه و اصول، تهذیب و اخلاق را پیاده کنند وگرنه علم بدون عمل فایده‌ای برای آنان و مردم ندارد.

وی اضافه کرد: عمل نوری است که باعث می‌شود انسان بر نفس مسلط شود و هوای نفس هم منحصر در برخی گناهان مانند شراب نیست بلکه کسانی هستند که چندین جلد کتاب نوشته‌اند ولی دریغ از اینکه یک صفحه آن را با اخلاص نوشته باشند.

استاد حوزه گفت: آیت الله بهجت به علت اخلاص و مبارزه با هوای نفس چون دریای آرامش بود که هیچ موجی نداشت و هیچ نگرانی در وجود او حس نمی‌شد.

وی اضافه کرد: این آرامش با نور توحید به دست می‌آید زیرا رفع بسیاری از مشکلات انسان با تقویت توحید ممکن است.

حجت الاسلام فاطمی‌نیا افزود: کسانی که در ولایت و امامت تردید دارند به خاطر ضعف توحیدشان است.

وی گفت: امام حسین(ع) قیام نکردند که بگویند نماز دو رکعت و چهار رکعت است و ۵ رکعت نیست، قیام کردند تا زمینه‌ای برای تربیت کسانی مانند آیت الله قاضی و بهجت و امثال آنان فراهم شود.


ویدیو : برگزاری مراسم سالگرد آیت الله بهجت