برگزاری آزمون کارشناسی ارشد پزشکی از 9 خرداد : برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ...



نتایج آزمون کارشناسی ارشد 95 دانشگاه آزاد , کارشناسی ارشد بدون آزمون , نتایج آزمون کارشناسی ارشد 95

برگزاری آزمون کارشناسی ارشد پزشکی از 9 خرداد

معاون آموزشی وزیر بهداشت از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی طی روزهای 9 و 10 خرداد در 61 رشته و در 31 حوزه امتحانی خبر داد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی طی روزهای 9 و 10 خرداد در 61 رشته و در 31 حوزه امتحانی خبر داد.

دکتر بهرام عین‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه 71 هزار داوطلب برای شرکت در این دوره از آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی ثبت‌نام کرده‌اند، اظهارکرد: از این تعداد 51 هزار داوطلب زن و مابقی مرد در این آزمون شرکت می‌کنند.

وی در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجو در این دوره از آزمون، گفت: در این آزمون از بین 71 هزار داوطلب در نهایت 4000 نفر پذیرش می‌شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص نحوه توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی، گفت: کارت ورود به جلسه آزمون از هشتم خرداد ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir توزیع می‌شود.

رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی ظرف 2 سال آینده

عین‌اللهی از رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی ظرف 2 سال آینده خبر داد و اظهار داشت: بدین ترتیب سایر دانشگاه‌ها، تیپ دو محسوب می‌شوند و دیگر دانشگاه تیپ سه نداریم اما به دلیل اینکه در دنیا رتبه‌بندی دانشگاهی وجود دارد قرار شده ظرف 2 سال، سیستم رتبه‌بندی را راه‌اندازی کنیم تا تیپ یک و دو دیگر در دانشگاه‌ها مطرح نباشد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت همچنین در ادامه از اضافه شدن 8 دانشگاه علوم پزشکی به دانشگاه‌های تیپ یک خبر داد و گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی یزد، مازندران، بقیه‌الله، زنجان، همدان، کرمانشاه، زاهدان و کاشان تیپ یک شدند./ایسنا

 

 

 


ویدیو : برگزاری آزمون کارشناسی ارشد پزشکی از 9 خرداد