برنده مدال طلای جایزه معتبر روبرت کاپا : صبح زود یکی از روزهای دسامبر 2013، ...


صبح زود یکی از روزهای دسامبر 2013، در شهر بوسنگوآ، در 200 مایلی شمال شرق بگوی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی، «مارکوس بلیزدل» عکاس، در حال تهیه خبر از رنج قبیله‌ای مسلمان، چادرنشین و گله‌دار بود که مورد هجوم جنگجویان مسیحی حاکم بر منطقه قرار گرفته بودند. نیکو: صبح زود یکی از روزهای دسامبر 2013، در شهر بوسنگوآ، در 200 مایلی شمال شرق بگوی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی، «مارکوس بلیزدل» عکاس، در حال تهیه خبر از رنج قبیله‌ای مسلمان، چادرنشین و گله‌دار بود که مورد هجوم جنگجویان مسیحی حاکم بر منطقه قرار گرفته بودند.

در آن صبح زود؛ یکی از ساکنان مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود. بلیزدل در انتقال او به بیمارستان کمک کرد، اما مرد به جای رفتن به بیمارستان ترجیح داد به نزد خانواده‌اش برگردد. وقتی او را بازگرداندند، شهر کاملاً تغییر کرده بود. دقت کنید مطلب زیر، حاوی عکس‌هایی دل‌خراش است.

بلیزدل در مصاحبه اخیر خود با مجله تایم می‌گوید: ” در طول این چند سال، من شاهد حملات متعددی در شهرهای مختلف آفریقای مرکزی بودم. اینکه ساکنان این مناطق، از آنچه قرار است اتفاق بیفتد آگاه هستند، بسیار ساده است: خانه‌ها بسته می‌شود، کسب و کار از رونق می‌افتد و حتی یک نفر هم در خیابان‌ها دیده نمی‌شود.” وی ادامه می‌دهد "وقتی تصمیم می‌گرفتیم با ماشین فرار کنیم، آن وقت بود که حمله‌ها شروع می‌شد. صدای شلیک تفنگ‌ها از همه طرف شنیده می‌شد.”

جایزه مدال طلای المپیک , جایزه ایران به مدال طلای المپیک ریو , جایزه مدال آوران المپیک

برنده جایزه صلح نوبل 2016 , جایزه طلای المپیک , اولین مدال طلای المپیک ایران

برنده ایرانی جایزه نوبل , مدال طلای مایکل فلپس , شکیرا در دو بخش برنده ی جایزه ی

صحنه آن روز، به تعبیر بلیزدل «به شدت غمگین» بود؛ در قلب قاره آفریقا و در منطقه‌ای خشک که قبلاً مستعمره فرانسه بوده است، کشور 4.5 میلیون نفری جمهوری آفریقای مرکزی، شاهد حوادث دل‌خراشی بود: دو روز متوالی، درگیری خونین بین مسلمانان سِلِکا و جنگجویان مسیحی ضد بالاکا، صدها کشته در پایتخت و تعداد بسیار زیادی در دیگر مناطق کشور به جای گذاشت. میزان درگیری تا حدی بود که دامن‌گیر جامعه جهانی نیز شد و موجبات ورود نیروهای خارجی برای خاموش کردن آتش خشونت‌ها را فراهم ساخت. بلیزدل معتقد است: "این یک جنگ مذهبی نیست. بلکه جنگی در راستای فساد، فقر، آشوب و سوء مدیریت است.”

برنده جایزه نوبل , بیشترین مدال طلای المپیک , جایزه مدال المپیک

جایزه مدال ماراتن المپیک ریو , پاداش مدال طلای المپیکی های ایران , پاداش هر مدال طلای المپیک به کشورها

اولین جایزه معتبر جهانی، برای لوازم خانگی ایرانی , مستند برنده جایزه اسکار 2014 , الناز حبیبی برنده جایزه آسیایی

به پاس خدمات حقوق بشری بلیزدل، سیاست جهانی و نشنال جئوگرافیک او را به عنوان برنده مدال طلای روبرت کاپا برگزیدند. برای نخستین بار است که  مدال طلای روبرت کاپا، به یک عکاس تعلق می‌گیرد که تولید آثارش با تهیه‌کنندگی مؤسسات غیردولتی است.

برنده جایزه نوبل پزشکی 2016 , ادل برنده جایزه گرمی , الناز حبیبی برنده جایزه آسیایی بهترین بازیگر زن

مدال طلای , مدال طلای بحرین , برنده جایزه نوبل یزیک 2016

این جایزه، نام خود را وام‌دار «روبرت کاپا»، عکاس مشهور جنگی است که در سال 1954 در هندوچین به روی مین رفت.

مستند برنده جایزه اسکار 2015 , برنده جایزه نوبل اد , کتابهای برنده جایزه بوکر

مایکل کارول کارگرنظافت در سال 2002 برنده جایزه شانس عکس , مدال طلای المپیاد اختراع بلژیک، بروکسل، بلژیک، 2012 , جایزه مدال آوران پارالمپیک


ویدیو : برنده مدال طلای جایزه معتبر روبرت کاپا