برنج های آلوده تکذیب شد : مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو درباره اخبار منتشر ...


مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو درباره اخبار منتشر شده مبنی بر واردات برنج‌های آلوده، با بیان اینکه به مردم اطمینان می‌دهیم کالاهای سلامت محور که به صورت قانونی وارد کشور می‌شوند، به دقت و با حساسیت از نظر معیارهای بهداشتی بررسی می‌شوند، تاکید کرد: کوچک‌ترین تخلف و تهدیدی در حوزه فراورده‌های سلامت قابل توجیه نخواهد بود. خبرآنلاین: مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو درباره اخبار منتشر شده مبنی بر واردات برنج‌های آلوده، با بیان اینکه به مردم اطمینان می‌دهیم کالاهای سلامت محور که به صورت قانونی وارد کشور می‌شوند، به دقت و با حساسیت از نظر معیارهای بهداشتی بررسی می‌شوند، تاکید کرد: کوچک‌ترین تخلف و تهدیدی در حوزه فراورده‌های سلامت قابل توجیه نخواهد بود.
مهندس محمد هاشمی در واکنش به انتشار اخباری درباره برنج‌های وارداتی گفت: سازمان غذا و دارو به مردم اطمینان می‌دهد که هر کالای سلامت محوری که از طریق گمرکات و به صورت قانونی وارد کشور می‌شوند با حساسیت و دقت بالا از نظر عدم مغایرت با معیارهای بهداشتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی افزود: برنج‌هایی هم که توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی یا شرکت‌های دیگر وارد کشور می‌شوند، قبل از حصول اطمینان از سلامت‌شان، اجازه ورود به بازار نخواهند یافت.
هاشمی همچنین با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو مجوز ورود تمام فراورده‌های سلامت محور از جمله برنج را به سطح عرضه صرفا پس از تایید و حصول اطمینان از سلامت آنها صادر می‌کند، تصریح کرد: آزمایشگاه‌های مجهز و پیشرفته سازمان غذا و دارو که مورد تایید سازمان‌های بین‌المللی و اتحادیه اروپا هستند نیز در مناطق آزاد و تمام استان‌ها مشغول فعالیتند.
مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: اگر در صحت و سقم محصولی که با مجوزهای قانونی وارد کشور شده، کوچک‌ترین تشکیکی حاصل شود، سازمان غذا و دارو به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای ناظر بر ایمنی غذا از صدور مجوز برای آنها خودداری کرده و آنها را به کشور مبدا مرجوع می‌کند.
هاشمی اضافه کرد: در صورت تائید عدم وجود کوچکترین مشکلی در محصولات است که مجوز ترخیص و مصرف صادر می‌شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه مهم‌ترین سیاست سازمان غذا و دارو که از سوی ریاست سازمان بارها و بارها مورد تاکید قرار گرفته، سلامت مردم و جامعه است یادآور شد: همواره این توصیه با جدیت و قاطعیت از سوی مدیران و دست اندرکاران سازمان غذا و دارو در حال انجام است و کوچک‌ترین تخلف و تهدیدی در حوزه فراورده‌های سلامت قابل توجیه نخواهد بود.


ویدیو : برنج های آلوده تکذیب شد