برنامه های تلویزیون به مناسبت عید مبعث : مجموعه طنز «خنده بازار» از ساعت 13:30 ...


مجموعه طنز «خنده بازار» از ساعت 13:30 دقیقه روز دوشنبه از شبکه سه سیما پخش می‌شود. خبرگزاری ایسنا: مجموعه طنز «خنده بازار» از ساعت 13:30دقیقه روز دوشنبه از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

این تک قسمت از سری جدید این مجموعه در حال ساخت پخش می‌شود و مابقی قسمت‌ها ماه رمضان به روی آنتن می‌رود.


 برنامه‌های متنوع شبکه‌های سیما جشن و سرور مسلمانان جهان را در عید سعید مبعث تماشایی می‌کنند.

فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی، مجموعه‌های تلویزیونی طنز، جنگ، ویژه برنامه، مسابقه، میان برنامه و ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان عیدانه شبکه‌های مختلف به مخاطبان سیماست.

شبکه یک سیما با ویژه برنامه‌ای در قالب جُنگ به جمع خانواده‌های ایرانی در سراسر کشور می‌رود تا در شادی آن‌ها به مناسبت عید بزرگ مبعث سهیم شود. برنامه «آفتاب شرقی» نیز در روز دوشنبه ویژه عید بزرگ برگزیده شدن خاتم النبیین (ص) پخش می‌شود.

شبکه دو سیما ساعت 21 روز یکشنبه (شب عید مبعث) با برنامه «کلاه قرمزی»، شبی مسرور را برای گل‌های محمدی، کودکان و نوجوانان به ارمغان می‌آورد. گروه کودک و خردسال این شبکه همچنین با برنامه «جمعه به جمعه، خونه به خونه» ساعت9:45 روز عید با کودکان و نوجوانان همراه می‌شود. برنامه «روز از نو» و ویژه برنامه مبعث از برنامه‌های گروه اجتماعی این شبکه است که به ترتیب از ساعت 8 تا 9:45 و ۱۹ تا 21:30 روی آنتن شبکه دو می‌رود.

مشتاقان آشنایی هر چه بیشتر با سلمان فارسی از اصحاب ایرانی رسول گرامی اسلام (ص) می‌توانند ساعت 9 صبح روز دوشنبه با برنامه «در آستان خورشید» شبکه سه سیما و ارتباط زنده تصویری از مدائن مدفن سلمان فارسی، از ابعاد شخصیتی این صحابه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) بیش از پیش آگاه شوند.

 مسابقه «برای هم» نیز روزهای یکشنبه و دوشنبه به ترتیب ساعت‌های 17:45 و 16:15 از این شبکه پخش می‌شود. این مسابقه به مناسبت عید مبعث در فضایی شاد با حضور سه زوج جوان برگزار می‌شود.


برنامه «مثل باران» نیز در گفت‌گویی با غلامرضا امامی نویسنده کتاب «عبادتی چون تفکر نیست» زندگی و سخنان پیامبر مهربانی و رحمت (ص) را بازگو می‌کند. این برنامه ساعت 15:10 روز دوشنبه در معرض دید علاقمندان است.

بینندگان شبکه سه سیما فیلم تلویزیونی «سرمایه گذاری در زندگی» را ساعت 19 یکشنبه و فیلم‌های سینمایی «تله کاغذی»، «آفرین پدر» و «آن سوی جنگل شروود» را روز دوشنبه به ترتیب در ساعات 11:30، 14:30 و 19 شاهد خواهند بود.


 «زمزمه عشق» نیز میان برنامه‌ای است که مدیحه سرایی مداحان اهل بیت ائمه از جمله محمد طاهری و محمود کریمی را در مدح خاتم پیامبران (ص) پخش می‌کند. پخش این میان برنامه که کارگروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما است، در سه قسمت از شنبه آغاز شده است و تا دوشنبه ادامه دارد.

گروه معارف و اندیشه دینی شبکه چهار سیما دو ویژه برنامه «هزار و یک شب» و «معرفت» را برای پخش درشب و روز عید مبعث تدارک دیده است. برنامه «معرفت ویژه مبعث» با حضور کار‌شناسان و شعرا به مبحث بعثت پیامبر اکرم می‌پردازد.

 این برنامه روز دوشنبه از ساعت 11:20 الی 13:00به صورت زنده به روی آنتن می‌رود. برنامه «هزار و یک شب» 28خرداد ساعت 23:15مصادف با شب عید مبعث با حضور کار‌شناسان به بررسی شخصیت والای پیامبر (ص) خواهد پرداخت.


برنامه «اردی بهشت» کاری ازگروه فرهنگی و اجتماعی شبکه چهار در روز عید مبعث به دو موضوع تربیت دینی کودکان وشان و منزلت زن از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) می‌پردازد. دکتر محسن ایمانی، حجت الاسلام و المسلمین اشرفی اصفهانی و خانم دکتر اثنی عشری از جمله کارشناسانی هستند که در این برنامه حضور خواهند داشت که دوشنبه ساعت 12:00 از شبکه چهار پخش می‌شود.

فیلم تلویزیونی «روز هفدهم» به کارگردانی «محمد حسین حقیقی» دوشنبه ساعت 21:00 به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود. در این فیلم تلویزیونی بازیگرانی چون امیر حسین صدیق، شهره سلطانی و سیروس گرجستانی ایفای نقش کرده‌اند. پخش سخنرانی استاد فاطمی نیا در رابطه با پیامبرمهرورحمت حضرت محمد (ص) 29 خرداد ساعت7:00 و برنامه طنز پیشگان ساعت 16:00به کوشش واحد تامین برنامه شبکه از دیگر برنامه‌های شبکه چهار سیما در روز عید مبعث است.

 شبکه تهران نیز ویژه برنامه شاد و جذاب «رد پای باران» را برای هدیه کردن شادی و نشاط به مخاطبان خود در عید مبعث در نظر گرفته است. در این برنامه زنده که ساعت 21 تا 23:30یکشنبه روی آنتن می‌رود، جمعی از عوامل و هنرمندان سریال «دختری به نام آهو» و گروه‌های تواشیح و موسیقی حضور دارند. این برنامه همچنین ساعت 11 تا 12 ظهر دوشنبه به نمایش در می‌آید.

نخستین قسمت مجموعه تلویزیونی طنز «میهمانان ویژه» به کارگردانی جواد رضویان نیز ساعت 20:30روز یکشنبه (شب عید مبعث) پخش خواهد شد. این مجموعه 14قسمتی در همین ساعت روزهای فرد پخش می‌شود و تکرار آن روزهای زوج ساعت 19 خواهد بود. فیلم‌های سینمایی «آرتور و انتقام»، «تمهیدات فوق العاده» و «گزارش اقلیت» نیز دستاورد تامین برنامه این شبکه به مناسبت عید بزرگ مبعث است که به ترتیب برای ساعات 9، 13:30و 20:45 روز دوشنبه در نظر گرفته شده است.

 سوالات و دکور مسابقه «گوی طلایی» و «رد پا» نیز به عید مبعث معطوف شده است و مسابقه پیامکی فیلم سینمایی شبانه شبکه تهران نیز هدایایی برای برندگان اختصاص داده است.


 «تن تن کارتن» محصول گروه کودک و خردسال شبکه تهران است که در روز عید مبعث کودکان و نوجوانان را به تماشای آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی فرا می‌خواند. شبکه مستند سیما نیز ویژه برنامه مبعث را با مضمون مسلمان شدن یک آمریکایی برای بینندگان این شبکه در نظر گرفته است. چند میان برنامه به مناسبت عید خجسته مبعث نیز در دستور کار این شبکه است.     


ویدیو : برنامه های تلویزیون به مناسبت عید مبعث