برنامه نوروزی عروسک‌ های محبوب تلویزیون : گمانه‌زنی‌ها برای پخش برنامه پرمخاطب ...


گمانه‌زنی‌ها برای پخش برنامه پرمخاطب كلاه قرمزی در نوروز 94 با انتشار خبر روابط عمومی شبكه 2 به پایان رسید و این شبكه به‌طور رسمی اعلام كرد كه تولید این برنامه‌ آغاز شده است و عروسك‌های خاطره‌ساز به همراه ایرج طهماسب در روزهای آینده جلوی دوربین خواهند رفت تا ایده‌های نوروزی آنها ضبط شود. روزنامه دنیای اقتصاد: گمانه‌زنی‌ها برای پخش برنامه پرمخاطب كلاه قرمزی در نوروز 94 با انتشار خبر روابط عمومی شبكه 2 به پایان رسید و این شبكه به‌طور رسمی اعلام كرد كه تولید این برنامه‌ آغاز شده است و عروسك‌های خاطره‌ساز به همراه ایرج طهماسب در روزهای آینده جلوی دوربین خواهند رفت تا ایده‌های نوروزی آنها ضبط شود.

پخش این برنامه برای بسیاری از مخاطبان برنامه‌های تلویزیونی به دغدغه‌ای جدی بدل شده است و گروه‌های سنی متفاوتی در روزهای گذشته به دنبال كسب اطلاع از چگونگی پخش یا عدم پخش كلاه قرمزی و دوستانش بوده‌اند. این برنامه در سال‌های اخیر پربیننده‌ترین مجموعه رسانه ملی بوده است و حتی سال گذشته در رقابت با سریال «پایتخت3» گوی سبقت را ربود و به عنوان پربیننده ترین برنامه تلویزیون در نوروز انتخاب شد.

پخش این برنامه تضمین جذب مخاطب را به وجود می آورد و از این‌رو است كه مدیران شبكه دو تمایل دارند از فرصتی كه در اختیار آنهاست بهترین استفاده را بكنند و ایرج طهماسب و تیم حرفه‌ای‌اش را در گروه خود حفظ كنند. گمانه‌زنی‌ها درباره تولید این برنامه در ماه‌های گذشته بالاگرفت و خبری رسمی در هیچ رسانه‌ای منتشر نشد تا اینكه دیروز روابط عمومی شبكه دو اعلام كرد كه عروسک‌گردان‌ها و صداپیشه‌های «کلاه قرمزی» در آرامشی حرفه‌ای مشغول تمرین نهایی هستند و به‌زودی ضبط این مجموعه تلویزیونی آغاز می‌شود.

روابط عمومی این شبكه همچنین از تولید بدون حاشیه این برنامه خبر داده و همین نكته را دلیل عقب انداختن انتشار خبرهای تولید كلاه قرمزی 94 دانسته است. بر اساس اطلاعات منتشر‌شده امسال هم سری جدید این مجموعه در ۲۲ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید می‌شود و علاوه‌بر كاراكترهای سال‌های پیش، شخصیت‌های جدیدی روبه‌روی دوربین نقش‌آفرینی خواهند كرد.

 ساخت این برنامه این‌گونه بوده است كه با ساختار ساده و جذاب و شخصیت‌های مختلف و متنوع عروسکی، هر سال شخصیتی جدیدی را هم به مجموعه اضافه ‌کند. شخصیت‌هایی كه با سرعت مورد توجه مردم قرار می‌گیرند و حرف‌ها و تکیه‌کلام‌هایشان در جامعه نفوذ می‌كند و از سوی افكار عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محبوبیت «کلاه قرمزی» و مساله پخش شدن آن در نوروز فقط معطوف به روزهای پایانی سال نمی‌شود. یکی از نخستین اظهار نظرات در مورد وضعیت این برنامه در نوروز 94 مربوط به اواخر شهریور امسال است؛ زمانی که علی بخشی‌زاده مدیر سابق شبکه دو در مورد روند تولید برنامه‌های این شبکه توضیح ‌داد و تولید این مجموعه را تایید كرد.

در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «عوامل سازنده «کلاه‌قرمزی» بسیار با تلاش هستند و سازمان هرگز نسبت به افراد ساعی و پرتلاش خود ناسپاس نبوده است. مجوز ساخت 30 قسمت از مجموعه «کلاه قرمزی» را برای سال 94 صادر کرده‌ایم و این نوید را به مخاطبان می‌دهیم که کلاه قرمزی و دوستانش علاوه‌بر نوروز 94 در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی و شاد نیز میهمان خانه‌های بینندگان خواهند بود.»

 در همین رابطه امیدها با انتشار این خبر پررنگ شد؛ اما بعد از زمانی كه خبری از كلاه قرمزی نبود و شایعه‌ها بالا گرفت، ناگهان محمدرضا هدایتی در اینستاگرام خود وضعیت را تغییر داد. صداپیشه شخصیت پسرعمه‌زا در صفحه اینستاگرام خود عکسی از مجموعه کلاه قرمزی منتشرکرد و نوشت: «با کلاه قرمزی 94 عید امسال در خدمتتون هستیم.»

در همین روزها بود که از گوشه و کنار اخباری در مورد شروع تمرینات گروه سازنده مجموعه منتشر شد؛ اخباری که البته غیر از نوشته کوتاه هدایتی هنوز هیچ‌یک از سازندگان آن را به صورت رسمی تایید نکرده‌‌اند. با انتشار خبر دیروز بسیاری از نگرانی‌ها پایان یافت و حالا مخاطبان در انتظار ایده‌های جدید طهماسب و جبلی هستند. عروسك‌ها در سال‌های اخیر میدان‌دار برنامه‌های تلویزیونی بوده‌اند و پخش آن یكی از مهم‌ترین رویدادهای تلویزیون به حساب می‌آید.


ویدیو : برنامه نوروزی عروسک‌ های محبوب تلویزیون