برنامه جدی دولت برای «ناصر خسرو» : مدیرکل نظارت بر داروی وزارت بهداشت گفت: ...


مدیرکل نظارت بر داروی وزارت بهداشت گفت: داروهای قاچاق در سطح عرضه یعنی در داروخانه‌ها، ناصرخسرو و مراکز توزیع‌کننده دارو وجود دارند به همین دلیل به دنبال راهی هستیم تا به زودی این بساط برچیده شود. خبرگزاری فارس: مدیرکل نظارت بر داروی وزارت بهداشت گفت: داروهای قاچاق در سطح عرضه یعنی در داروخانه‌ها، ناصرخسرو و مراکز توزیع‌کننده دارو وجود دارند به همین دلیل به دنبال راهی هستیم تا به زودی این بساط برچیده شود.

مهدی پیرصالحی در رابطه با وضعیت قاچاق دارویی و مکمل‌های دارویی گفت: قاچاق اقلام دارویی و مکمل‌ها مانند قاچاق هر چیز دیگری خلاف است البته یکسری داروها وجود دارند که به صورت قاچاق وارد می‌شوند و در این رابطه برخوردهای قضایی و انتظامی در نظر گرفته شده که بخش بازرسی سازمان غذا و دارو هماهنگی‌های لازم را با این نهادها انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پیگیر موضوع قاچاق هستیم، ادامه داد: داروهای قاچاق در سطح عرضه یعنی در داروخانه‌ها، ناصرخسرو و مراکز توزیع‌کننده دارو وجود دارد و بخش بازرسی سازمان غذا و دارو در این رابطه مشغول به کار است.

پیرصالحی گفت: نقص‌هایی داریم اما راه‌حل اصلی برچیده شدن بساط قاچاق راه‌اندازی پرتال دارویی است تا تمام داروها و بسته‌های دارویی دارای شناسنامه شوند به این ترتیب به محض توزیع این داروها چنانچه کد دارویی نداشته باشند هم سازمان و هم مردم می‌توانند از سلامت آن باخبر شوند.

مدیر کل داروی وزارت بهداشت افزود: داشتن کد دارویی باعث می‌شود که از نظر بازرسی و قضایی برخورد با داروهای قاچاق راحت‌تر شود چرا که هر بسته‌ای که کد لازم را ندارد قاچاق محسوب می‌شود و استعلام این اقلام که خیلی وقت‌ها طول می‌کشید که بفهمیم از کجا آمده برطرف خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم تا پایان سال پورتال دارویی راه‌اندازی شود تا بتوانیم از سطح قاچاق داروها کاسته و جلویش را بگیریم.

پیرصالحی گفت: نمی‌توانیم بگوییم به صورت 100درصد قاچاق را برطرف می‌کنیم، هیچ کشوری اینچنین موفق نبوده همان‌طور که هیچ کشوری نتوانسته قاچاق مواد مخدر را برطرف کند ولی ما باید تا جایی که می‌شود آن را کنترل کنیم و در مراکز رسمی و داروخانه‌های ما داروهای قاچاق وجود نداشته باشند.

وی افزود: مردم در این صورت با اطمینان داروهای خود را از داروخانه خریداری می‌کنند و اگر کنار خیابان دارویی را ببینند می‌‌دانند که آن قاچاق بوده و تخلف است.


ویدیو : برنامه جدی دولت برای «ناصر خسرو»