برنامه‌ فیس بوک برای مدیریت News Feed : فیس بوک، غول شبکه‌های اجتماعی اینترنت، ...


فیس بوک، غول شبکه‌های اجتماعی اینترنت، اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد برای ارتقای کارایی News Feed در پروفایل کاربرانش، سرویس‌های جدیدی را به آن اضافه کند.        پادشا: فیس بوک، بار دیگر برای ارتقای عملکرد گزینه News Feed در پروفایل کاربران این سرزمین دیجیتالی بزرگ، خدماتی را ارائه داد. در جدیدی‌ترین اقدام فیس بوک، کاربران اجازه خواهند داشت تا مدیریت News Feed پروفایلشان را، بر اساس ترتیب نمایش دلخواه و از قبل تعیین شده، تنظیم و مدیریت کنند.
 
به گزارش پادشا؛ قابلیت‌های جدید مدیریتی که غول شبکه‌های اجتماعی به کاربرانش در حوزه News Feed داده است، سبب می‌شود تا علاوه بر ایجاد حس کاربر مداری بیش تر در فیس بوک، کاربران بتوانند بهترین و مورد علاقه ترین مطالب مربوط به صفحات لایک شده و محتوای منتشر شده توسط دوستانشان را مشاهده کنند. امکان تنظیمات شخصی بر روی گزینه نیوز فید فیس بوک، سبب می‌شود تا کاربران، از مشاهده محتواهای متنی و تصویری و ویدئویی افراد یا صفحاتی که لایک کرده‌اند، اما در زمره اولویت‌های آن ها نیست، پرهیز کنند.

 مشاهده مهم‌ترین و دوست داشتنی‌ترین صفحات و محتوای منتشر شده توسط دوستان مورد علاقه در فیس بوک، عامل مهمی برای مشاهده سریع تر و بهتر اطلاعاتی خواهد شد که دوست داریم اول آن ها را مشاهده کنیم. این قابلیت، از طریق آپشن News Feed Preferences ارائه شده است. سیستم جدید، فعلاً بر روی گوشی‌های اندروید در دسترس می‌باشد و به زودی، برای کاربرانی که با دسکتاپ به فیس بوک متصل می‌شوند نیز، ارائه خواهد شد.

 دانلود برنامه مدیریت وای فای برای کامپیوتر , دانلود برنامه اینستاگرام برای کامپیوتر , برنامه غذایی برای افزایش وزن
(گزارش سی نت درباره اولویت بندی مشاهده برترین مطالب در سیستم جدید نیوزفید)

پیش تر، فیس بوک، امکان hide, filter, block کردن در News Feed را برای کاربرانش فراهم کرده بود، اما سرویس جدید، در واقع قابلیت جذاب تری برای اولویت بندی محتواهای منتشر شده توسط دوستان کاربران، در فیس بوک می‌باشد که نمایش دوست داشتنی‌ترین مطالب را، تسریع می‌کند. ارتقای الگوریتمی که فیس بوک برای این بخش در نظر گرفته است، سبب فراهم شدن چنین بستری شده است. طبق نظر نشریه تایم (time.com)، برخی از کاربران آمریکایی هر 5 دقیقه یک بار از طریق گوشی‌های هوشمند خود، وارد شبکه‌های اجتماعی می‌شوند که بخشی از آن، به نیوزفید فیس بوک مرتبط می‌شود. فیس بوک هم اکنون، 1.44 میلیارد کاربر در اختیار دارد.

در اقدامی دیگر، به گزارش نیویورک تایمز و بیلبورد، نشریه فیس بوک روز گذشته اعلام کرد که در حال مذاکره با شرکت‌های تبلیغاتی بزرگ، برای امکان پخش فایل‌های موسیقی و ویدئویی در گزینه نیوز فید خود است. به نظر می‌رسد، فیس بوک از این گزینه برای درامد زایی و جذب بیش تر مخاطبان و ارتقای سطح بازدید و لایک صفحات تبلیغاتی استفاده خواهد کرد.

 نرم افزار مدیریت وای فای برای کامپیوتر , برنامه تلگرام برای کامپیوتر , برنامه غذایی برای کاهش وزن

(گزارشی درباره برنامه‌های فیس بوک در پخش فایل‌های ویدئویی در نیوزفید)


فیس بوک این اقدام را به قصد ارتقای سطح درامد زایی خود از بازار به اشتراک گذاری فایل‌های ویدئویی در فضای مجازی، در دستور کار دارد که هم اینک، سهم بالایی از آن، در اختیار یوتیوب، متعلق به شرکت گوگل می‌باشد. فیس بوک، مذاکراتی با شرکت‌های بزرگ ضبط و پخش فایل‌های موسیقی و ویدئویی در امریکا آغاز کرده است و قصد دارد، به صورت آزمایشی، برخی از فایل‌های انتخاب شده توسط شرکت‌های طرف مذاکره را در بخش News Feed خود نمایش دهد.

فیس بوک تلاش دارد تا بخشی از درامد را، با شرکت‌های به اشتراک گذار، تقسیم کند، اما جزییات بیشتری از این معامله افشا نشده است. نشریه بیلبورد گزارش داده است که فیس بوک، مدل تجاری یوتیوب را برای این کار در نظر خواهد گرفت که 55 درصد به واگذارنده فایل‌های ویدئویی و 45 درصد به اشتراک گذارنده (فیس بوک) تعلق خواهد گرفت. البته فیس بوک قصد دارد در این روش تجاری خود، ویدئوهایی که کپی رایت در اختیار ندارند، به سرعت حذف کند. موضوعی که سبب جذاب تر شدن محیط به اشتراک گذاری فیس بوک، در قیاس با یوتیوب می‌شود که همواره با انتقاد مربوط به فایل‌های ویدئویی unauthorized مواجه است.


گفتنی است، نیوز فید به کاربران اجازه می‌دهد تا تمامی فعالیت‌ها و پست‌های دوستانتان را در یک صفحه مشاهده کنید. با این حال اگر دوستان زیادی در فیس بوک داشته باشید، و یا چند تن از دوستانتان عاشق اشتراک گذاری زیاد مطالب باشند. زمانی که شما مشترک کسی در فیس بوک می‌شوید، مطالب آن شخص را درون نیوز فید مشاهده خواهید کرد. بطور پیش فرض شما مشترک مطالب تمام دوستانتان هستید. همچنین می‌توانید مشترک مطالب کاربرانی که با آن‌ها دوست نیستید نیز بشوید.

 برای مثال می‌توانید مشترک هنرمندان یا سیاستمداران دلخواهتان شوید. یا اینکار شما دوست این شخص نخواهید بود و تنها مطالب عمومی وی را مشاهده خواهید کرد. همچنین در هر زمانی می‌توانید از اشتراک مطالب دوستان یا دیگر کاربران انصراف دهید تا دیگر مطالب آن‌ها را مشاهده نکنید. عدم اشتراک یک دوست باعث از بین رفتن دوستی فیس بوکی شما نخواهد شد و تنها مطالب آن‌ها را در نیوز فید مشاهده نخواهید کرد.

فیس بوک، امروزه به عنوان برترین شبکه اجتماعی اینترنت، مالکیت واتس آپ و اینستاگرام با 300 میلیون مخاطب را در اختیار دارد و از طریق ارتقای تغییرات تنظیمات در پروفایل کاربرانش، به دنبال مدیریت راحت تر مطالب و اولویت دادن به مطالبی است که بیشترین علاقه را برای مشاهده آن ها دارند. اقدامات جدید فیس بوک در ارائه سرویس‌های مختلف در فیس بوک، سبب شده است تا غول شبکه‌های اجتماعی، به سمت و سوی گسترش فعالیت‌های خود در زمینه سخت افزاری و خدماتی برود. تلاش برای ساخت بزرگ ترین دیتاسنتر دوستدار محیط زیست جهان در تگزاس و استفاده از پهپادها خورشیدی برای انتقال اینترنت پر سرعت به نقاط مختلف زمین، از برنامه‌های رؤیایی این شرکت در آینده نزدیک گزارش شده است.


ویدیو : برنامه‌ فیس بوک برای مدیریت News Feed