برف و باد در راه است : مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره ...


مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش پراکنده برف در ۳ استان طی امروز و روز آینده، از افزایش دمای سواحل دریای خزر و وزش باد در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: برای استان تهران در ۲ روز آینده وزش باد پیش‌بینی می‌شود. ایسنا نوشت: مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش پراکنده برف در ۳ استان طی امروز و روز آینده، از افزایش دمای سواحل دریای خزر و وزش باد در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: برای استان تهران در ۲ روز آینده وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 
احد وظیفه گفت: براساس تحلیل آخرین داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، امروز و روز سه‌شنبه در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود. 
او با بیان اینکه روز سه‌شنبه در سواحل دریای خزر دمای هوا افزایش می‌یابد که در برخی مناطق استان‌های اردبیل و گیلان با وزش باد جنوبی همراه خواهد بود، گفت: امروز بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود. روز چهارشنبه در شمال شرق و شرق کشور افزایش ابر و در ارتفاعات خراسان شمالی وشمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: در این بازه زمانی در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد رخ خواهد داد. در سایر مناطق کشور نیز طی سه روز آینده آسمان کمی تا نیمه ابری گاهی با وزش ملایم باد پیش‌بینی می‌شود.
به گفته وظیفه، آسمان تهران در روز سه‌شنبه 15 دی، کمی ابری، همراه با غبار صبحگاهی، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 9 و صفر درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه 16 دی، نیمه ابری همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 9 و 1 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.


ویدیو : برف و باد در راه است