برزگر: پاداش قهرمانی كشتی گیران چه بود؟ : عضو شورای فنی تیمهای ملی کشتی آزاد ...


عضو شورای فنی تیمهای ملی کشتی آزاد گفت: كشتی گیران ما بعد از 45 سال خارج از خانه به عنوان قهرمانی جهان دست یافتند، اما هیچ توجهی به این افتخار بزرگ نشد. خبرگزاری مهر: منصور برزگر با بیان این مطلب اظهار داشت: تیم ایران سال گذشته پس از 45 سال خارج از ایران قهرمان جهان در رشته کشتی آزاد شد، اما هیچ توجهی به این افتخار بزرگ نشد. آیا به کشتی گیر ما حتی به اندازه یک دهم یک ورزشکار برخی رشته ها توجه می شود که فقط انتظار مدال آوری از آنها می رود؟

وی ادامه داد: اگر می گویند کشتی ورزش ملی کشور است نه به خاطر مدال آوری نیست بلکه کشتی ریشه دیرینه و هزاران ساله در فرهنگ و ادب ما دارد. در این میان از ابتدای حضور این رشته در رویدادهایی همچون المپیک و بازی های آسیایی همیشه از جامعه کشتی انتظار مدال آوری بوده و این در حالی است که کشتی گیران با کم لطفی مسئولان روبرو هستند.

دارنده مدال نقره المپیک 1976 تصریح کرد: کشتی جزئی از معنویت و ریشه ماست اما نه از نظر اقتصای و نه از نظر معنوی به کشتی توجه نمی شود و تمام توجه فقط در آستانه رویدادهای مهم و ظاهری است كه پس از آن هم کشتی گیران تا مسابقات بعدی فراموش می شوند.

برزگر در پایان ابراز امیدواری کرد کشتی ایران در دو رویداد مهم پیش رو نیز با تمام وجود به مصاف رقبای خود برود.


ویدیو : برزگر: پاداش قهرمانی كشتی گیران چه بود؟