برزگر: خادم تا المپیک سرمربی می‌ماند : عضو شورای فنی کشتی آزاد تاکید کرد: خادم ...


عضو شورای فنی کشتی آزاد تاکید کرد: خادم تا رقابت‌های المپیک سرمربی تیم ملی خواهد ماند و برای پس از آن نیز اگر فرد مناسبی پیدا شود جایگزین او خواهد شد. خبرگزاری ایسنا: منصور برزگر عضو شورای فنی کشتی آزاد درباره ارزیابی خود از عملکرد آزادکاران ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان اظهار کرد: تیم جوان و خوبی راهی این رقابت‌ها شد و به غیر از یکی دو وزن در سایر اوزان عملکرد کشتی‌گیران قابل دفاع بود. البته اگر این نتایج با یک مدال طلا نیز همراه می‌شد بسیار بهتر بود.

وی افزود: جوانان خوبی در تیم ملی داریم و این نفرات حتی می‌توانند تا المپیک بعدی برای ایران کشتی‌ بگیرند. از سوی دیگر تیم ملی جوانان از نفرات بسیار خوب و آینده‌داری برخوردار است و این امر از پشتوانه‌سازی خوب در کشتی آزاد ایران حکایت دارد.

عضو شورای فنی کشتی‌ آزاد با اشاره به از دست رفتن مدال طلا توسط حسن رحیمی در ثانیه‌های پایانی مبارزه مقابل حریف گرجستانی گفت: متاسفانه رحیمی برای چندمین بار است که این اشتباهات فاحش را انجام می‌دهد و مخصوصا مقابل حریفان روس همیشه در لحظه آخر سر زیر بغل می‌شود و لازم است که در تاکتیک و روش خود تجدیدنظر کند.

وی خاطرنشان کرد: با همه این اوصاف رحیمی یکی از شانس‌های مسلم کسب مدال طلا در رقابت‌های المپیک است و اگر نتوانیم توسط او به مدال طلا برسیم، در وز‌ن‌های دیگر تقریبا این امر محال است. او باید در روش خود هر چه سریع‌تر تغییراتی را صورت دهد تا دچار این مشکل نشود. مگر یک نفر چند بار باید از یک سوراخ گزیده شود؟

برزگر در ادامه با اشاره به کسب مدال برنز توسط سیداحمد محمدی گفت: او هم یکی از شانس‌های کسب طلای ایران در المپیک است اما متاسفانه در رقابت‌های قهرمانی جهان نتوانست به مدال طلا برسد. او خودش هم می‌داند که از نفرات اول دنیا عقب نیست ولی باید تلاش بیشتری از خود نشان دهد تا به راحتی مدال طلای المپیک از چنگش نرود. او نباید خیلی روی فن فتیله‌پیچ اصرار کند چرا که نمی‌تواند این فن را روی حریفان قدرتمند جهانی پیاده کند و با این‌ کار فقط وقت خود را تلف می‌کند. مرحوم سیدشمس‌الدین عباسی به گونه‌ای روی حریفان فتیله‌پیچ را اجرا می‌کرد که 90 درصد موفق می‌شد و محمدی نیز باید در روش خود تجدیدنظر کند.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد با تمجید از عملکرد خوب علیرضا کریمی کشتی‌گیر جوان وزن 86 کیلوگرم اظهار کرد: هیچ کس از او انتظار نداشت که به مدال برسد اما او خیلی خوب ظاهر شد و توانست به مدال برنز برسد. او با توجه به اینکه موفق به کسب سهمیه المپیک شد زمان کافی در اختیار دارد که به مدال خوشرنگ‌تری در رقابت‌های المپیک دست یابد و این شایستگی را نیز دارد.

برزگر در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی انتقادها نسبت به حضور همزمان رسول خادم در سمت‌های ریاست فدراسیون کشتی و سرمربیگری تیم ملی گفت: من خودم سرمربی تیم ملی بوده‌ام و اغلب روسای فدراسیون متاسفانه از کشتی‌گیرانی حمایت می‌کردند که استحقاق آن را نداشتند و ما لطمه زیادی از یک بام و دو هوای کشتی‌گیران تیم ملی خوردیم. مثلا در المپیک 96 آتلانتا در تیم ملی نفرات خوبی چون عباس جدیدی، اکبر فلاح و برادران خادم را داشتیم و باید اول می‌شدیم اما به خاطر اختلافات سرمربی، مدیر و رئیس فدراسیون ضربه خوردیم و یک‌سری افراد پشت این و آن پنهان می‌شدند تا به خواسته‌های خود برسند.

وی خاطرنشان کرد: من آن زمان خیلی حرص می‌خوردم چرا که مثلا امیر و رسول خادم در خفا با من بودند اما طوری تظاهر می‌کردند که با من نیستند. اما الان کشتی‌گیر می‌داند که باید تکلیف خود را با رسول خادم روشن کند. الان تیم یک‌دستی داریم و نمی‌خواهیم به راحتی آن را از بین ببریم.

عضو شورای فنی کشتی آزاد افزود: خادم خودش نمی‌خواهد سرمربی تیم ملی باشد و پیشنهاد ما این بوده است. قطعا تا المپیک او به کارش در تیم ملی ادامه خواهد داد و نباید به این ترکیب دست بزنیم اما بعد از المپیک باید بنشینیم و بررسی کنیم که آیا فرد مناسبی را برای این پست پیدا می‌کنیم یا خیر. اگر بتوانیم فرد صادق و کارکشته‌ای چون خادم را پیدا کنیم قطعا او جانشین خادم خواهد شد.

وی در ادامه خواستار صحبت در مورد تیم ملی کشتی فرنگی شد و گفت: مگر این تیم سال گذشته که قهرمان جهان شد برای آن چه کار کردند که حالا با ناکامی‌اش می‌خواهند سرش را ببرند؟ کدام خانه را به آنها داده‌اند که فقط توقع دارند؟ یک قهرمان جهان کار که ندارد، پول درست و حسابی هم که نمی‌گیرد، آن وقت کار را به جایی می‌رسانند که روی تشک چوب‌کشی می‌کند! مگر کشتی فرنگی ما چه فرقی با آذربایجان دارد که سرمربی آنها 500 میلیون پاداش می‌گیرد؟ یا همین ترکیه که به سنگین‌وزن‌های خود پس از کسب مدال طلای جهان بلافاصله خانه و ماشین می‌دهد. زمانی ما به فیلا می‌گفتیم به ما کمک کنید، آنها هم در جواب می‌گفتند ما باید به بنگلادش کمک کنیم، نه به شما. تازه این شما هستید که باید به ما کمک کنید.

برزگر در واکنش به این موضوع که تیم ملی کشتی فرنگی مشکلات فنی زیادی در رقابت‌های قهرمانی جهان داشت و کادر فنی نتوانست در لحظات سرنوشت‌ساز به کمک ملی‌پوشان بیاید، اظهار کرد: وقتی سرمربی تیم ملی نمی‌تواند کاری برای شاگردان خود انجام دهد و مشکلات آنها را حل کند معلوم است که حرف گوش نمی‌کنند و سرکشی می‌کنند. آنها حرف سرمربی خود را گوش نمی‌دهند چون او نتوانسته کاری برایشان بکند. قبول دارم مشکلات فنی و عدم هماهنگی میان کادر فنی و ملی‌پوشان بوده اما آیا پشت جبهه، خوب اسلحه فرستاده شده و پشتیبانی صورت گرفته که به سربازان خود می‌گوییم چرا نجنگیده و شکست خورده‌اند؟!


ویدیو : برزگر: خادم تا المپیک سرمربی می‌ماند